- di 08 nov 2016, 21:50
Nog even samengevat wat op de vorige pagina's gemeld is, dat scheelt een hoop leeswerk:
Sinds een week is Saartje weer regelmatig s'morgens misselijk.
Dus dan wil ze heel snel weer naar buiten om gras te eten. Daarna kruipt ze weer achter de stoel of onder de kast en ze rilt dan tot s'middags.
Dan wil ze weer graag naar het bos en als we terugkomen wil ze meestal wel weer eten.
Ik Barf nu bijna anderhalf jaar en dat ging super, zelden meer ergens last van.
Toen ik destijds bij Dr Gerritsen van de Kompaan in Ommen ben geweest werd vastgesteld dat Saartje chronische maagdarmklachten had en dat ze te veel
maagzuur aanmaakt, wat de misselijkheid verklaart.
Na een tijdje hypoallergene brokken van Royal Canin en Zitac te hebben gegeven knapte ze op. maar na een tijdje begon de ellende op brokken toen ook weer.
Jullie zullen begrijpen dat ik het zo langzamerhand echt niet meer weet.
Vanmiddag toch even zonder Saartje naar de dierenarts geweest en weer hypoallergene brokken en Zitac opgehaald.
Tevens even de poep laten onderzoeken, uitslag: geen wormen.
Nu weet ik dat Zitac in combinatie met Barf geen ideale situatie is.
Heb haar vanavond wat zitac gegeven en wat denk je: binnen een uur wilde ze weer eten. Helpt dat zo snel?
De zak Hypoallergene brokken zit nog dicht, wil die troep eigenlijk niet voeren.
Dus vanavond na de Zitac haar weer een klein beetje Barf gegeven, de komende dagen wil ik de dagportie verdelen over de dag om de maag wat rust te geven.
Wil dus eerst gewoon eerst Zitac geven de komende twee weken met Barf.
En dan s'avonds voor het slapengaan en s'morgens wat lauwe geitenmelk met puur maag/diatomeeenaarde, dat vond ze destijds erg lekker en beviel goed.
Nu staat mijn menu hier:
Weekmenu Saartje:
Maandag:
81 gr. kipkarkas.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram lamspens, 13gr.lamsnier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Dinsdag:
81 gr. parelhoenkarkas.
18 gr. andijvie gekookt.
81 gr kalkoenvlees.
Woensdag:
81 gr. haaskarkas.
18 gr. courgette gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram lamspens, 13gr.lamsnier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Donderdag:
81 gr. eendennek.
18 gr. Bloemkool gekookt.
81 gr. Paardenvlees/hertenvlees.
Vrijdag:
81 gr.kipkarkas.
18 gr. broccoli gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram lamspens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Zaterdag:
81 gr.zalmlijf.
18 gr.sperciboontjes gekookt.
81 gr.reevlees/lamsborstvlees.
Zondag:
81 gr. reeribben.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. konijnenvlees.
Saartje krijgt in totaal 12 diersoorten poer week.
En daarnaast één keer in de week een rauw eitje zonder schaal.
Zitten hier volgens de kenners zwaar verteerbare soorten bij? Die zou ik dan weg kunnen laten.
Mocht dit de komende weken goed gaan dan blijf ik Barf geven.
Ze geniet er zo van!!
Kan een andere oplossing als het fout gaat dan zijn:
's morgens wat hypoallergene brokjes en s'avonds gewoon Barf?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop op wat advies wat nu te doen.