Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door C@rine
Klantje, reu en teef middenslag Riesenschnauzer.
Reu heeft epilepsie.
Woensdag voor de enting, vrijdag was hij dood.
Leeftijd 9.5 jaar, tja ze worden niet oud!
Horen, Zien en en zwijgen, die witte jas hè!
Door Hope
C@rine schreef: Klantje, reu en teef middenslag Riesenschnauzer.
Reu heeft epilepsie.
:-X
Door Lizzy
C@rine schreef: Klantje, reu en teef middenslag Riesenschnauzer.
Reu heeft epilepsie.
Komt vast niet van de enting :-X
Door Lizzy
Als dit mijn dierenarts zou zijn geweest en als ie op de hoogte zou zijn geweest van het feit dat de hond epilepsie heeft: diende ik een klacht tegen hem/haar in. Maar ja gut, sommige mensen gaan tegenwoordig op het entings-uurtje bij de Intratuin voor een koopje hun hundje laten vaccineren, dus vandaar dat ik er bewust bij schrijf "als deze dierenarts op de hoogte was dat de hond aan epilepsie leed".
Door eelke
[quote="Lizzy"]
Als dit mijn dierenarts zou zijn geweest en als ie op de hoogte zou zijn geweest van het feit dat de hond epilepsie heeft: diende ik een klacht tegen hem/haar in. Maar ja gut, sommige mensen gaan tegenwoordig op het entings-uurtje bij de Intratuin voor een koopje hun hundje laten vaccineren, dus vandaar dat ik er bewust bij schrijf "als deze dierenarts op de hoogte was dat de hond aan epilepsie leed".
[/quote]

Tja dan nog hoor. Dan nog is het die dierenarts die de vaccinatie zet, zonder goed op de hoogte te zijn. Die kan zulke entings feestjes ook gewoon weigeren uiteraard. Als het zo'n feestje zou zijn geweest. Ben nog nooit bij zo'n feestje geweest, maar staat het daar vol met waarschuwingsborden en wordt er extra gevraagd of de hond wel 100% gezond is?

Ik mag medicijnen vertrekken, maar als ik dat doe op een manier waarop het niet in het protocol staat, dan ben ik zelf de sjaak hoor. Dan wordt er ook niet gezegd 'maar die patiënt had beter moeten weten'.
Door vagebond
Vind ik dus echt niet kunnen, echter, de da kliniek doet dat ook hier. De desbetreffende Collie heeft het gelukkig wel overleefd, enkel wat extra toevallen.........Hond was gewoon bij hun eigen da geent, die wel degelijk op de hoogte was. Echt vreselijk voor die eigenaar zeg.
Gr. Ingrid
Door Hope
[quote="Lizzy"]
[/quote]

Dat is echt een hype hé?
Laatst nog gebeld door iemand, vroegen me wat ze nu wel of niet moesten laten enten. Bijna een uur alles uitgelegd.
Vorige week waren ze hier, hadden ze hem bij de dierenwinkel laten enten, want daar was het spotgoedkoop. En hoppa, alles erin wat er in kon. Grote coctail, lepto 4 én lyme.
Ja, in 1 keer. Lekker voordelig  :-X
En dat dus voor een hond die elke vier weken een pipet tegen teken krijgt en daarnaast alleen aan de riem een rondje door de woonwijk loopt. Echt...  :-X
Door Sietie
las vorige week over een hond die wel de L4  had gehad maar nu wel in de kliniek ligt met hoogst waarschijnlijk Lepto...Enting was vorig jaar juni/juli... heb de definitieve uitslag nog niet gehoord. zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Hond heeft 50/50 kans op er door te komen...
Door Lizzy
[quote="Sietie"]
las vorige week over een hond die wel de L4  had gehad maar nu wel in de kliniek ligt met hoogst waarschijnlijk Lepto...Enting was vorig jaar juni/juli... heb de definitieve uitslag nog niet gehoord. zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Hond heeft 50/50 kans op er door te komen...
[/quote]

Het is wel vroeg voor Lepto.....
Door Sietie
[quote="Lizzy"]
Het is wel vroeg voor Lepto.....
[/quote]vond ik ook, maar alles wijst er op... ze wachten nog steeds op urine onderzoek de bloedwaarden zijn nog steeds veel te hoog lever en nier waarden
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door