Moderator: Lizzy
Laura2004 schreef: Ik twijfel ook over wel of niet desensibiliseren, volgens mij geeft dat ook niet echt spectaculaire resultaten.spectaculair niet, maar ik heb het ermee onder controle kunnen krijgen. Nadeel was dat mijn dame al 'oud' was toen we ermee begonnen. 6 jaar even uit mijn hoofd, dus dat is niet de meest optimale leeftijd geweest.
Lizzy schreef: OefIk vrees dat ik morgen sowieso naar de dierenarts moet voor pred, want het is nu niet te doen voor hem, hij wil zelfs niet een beetje trainen of spelen van de pijn, ik voel me er al zo vreselijk slecht over dat ik het zover heb laten komen, maar ik hoopte het op te kunnen lossen met flink die pootjes wassen en inzepen met dat spul, normaal spoel ik zijn poten alleen met gefilterd water zonder inzepen.. Maar ook na de pred ga dan gewoon door met de voetenbadjes, ik kan me ook helemaal vinden in wat deze dierenarts zegt, die allergenen moeten weggespoeld worden. Alleen moet ik wel zeggen dat wassen averechts werkte voor zijn lichaam, dan werd het na het wassen nog een tikkie erger, dus daar ben ik toen wel mee gestopt, gelukkig is zijn huid op zijn lichaam min of meer ok, alleen wat irritatie bij de liezen en buik. Het azijn groene thee mengsel ben ik mee gestopt, nadat ik het even getest had op een open wondje op mijn hand en ik me rot schrok van hoeveel pijn dat deed. Ik moet even terugluisteren hoeveel azijn zij adviseerd op hoeveel water, want misschien is mijn mengsel te geconcentreerd. Ik spuit het mengsel wel op zijn huid na het wandelen.
Ik denk dat je er heel erg goed aan doet om meerdere keren per dag de voetjes te gaan wassen. Want heel eerlijk? Ik noem dit geen tussenteenonsteking meer. Dit is eczeem. En ja, ik denk veroorzaakt door een allergie. En waarschijnlijk atopische dermatitis-achtig dus dan zal Apoquel zeker gaan werken. Maar voor nu zou ik zeggen: voetjes, wassen, voetjes wassen, voetjes wassen..... Na iedere wandeling: voetjes wassen.
Ik heb hier wat handige filmpjes van Dr Becker:
en:
Lil schreef: spectaculair niet, maar ik heb het ermee onder controle kunnen krijgen. Nadeel was dat mijn dame al 'oud' was toen we ermee begonnen. 6 jaar even uit mijn hoofd, dus dat is niet de meest optimale leeftijd geweest.Ik heb natuurlijk wel periodes dat ik het minder trouw doe en het wordt niet beter of slechter, ik merk eigenlijk geen verschil, maar voor mijn gevoel moet ik het gewoon blijven doen. Ik denk dat als ik lange tijd zou stoppen met de voetenbadjes dat het er zeker niet beter van gaat worden. Het lijkt me gewoon geen optie om al die allergenen waar hij mee in contact komt te laten zitten, ik word helemaal kriegel als ik zie waar hij allemaal mee in contact komt, echt hele nare prikplanten
en wat gebeurd er als je niet doet baden? Wordt het dan beter? Ik zou het gewoon uitproberen.
positief opbouwen... ging hier idd ook niet. Was zo'n het moet gebeuren idd, dat ik wel probeerde zo stress vrij als mogelijk te doen en vaak was dat gewoon hond vastbinden en doen en dan achteraf koek geven.