Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ja, hij krijgt ook schuurplekken als ik er zelfklevend verband omdoe onder de schoentjes en de schoentjes kreeg hij alleen aan voor het wandelen. Ik ga de schoentjes die je noemt (Doranto) opzoeken, kijken of het wat kan zijn.

Stromend water gebruik ik hier liever niet want het bevat super veel kalk, zelfs ik krijg er last van mijn huid van, dus ik gebruik gefilterd water. Gieter wordt ook niet gewaardeerd, hij is echt zwaar getraumatiseerd door het gerommel aan zijn poten en ik moet zeggen dat ik het ook goed zat ben, ik vind het zo rot dat hij daardoor bang is voor me en heel eerlijk, bij zoveel voetenbadjes raak je ook wel een beetje het geduld kwijt om het positief op te bouwen en het gaat ook niet want het moet.

Overigens had Tequila ook regelmatig huidklachten aan de rest van zijn huid en die verergerden als we hem wasten.

Hij heeft trouwens al lang geen demodex meer. En proberen aan zijn poten te rommelen als hij slaapt gaat hem niet worden hoor, als je alleen al naar zijn poten kijkt vliegt hij omhoog.
Door Lil
Laura2004 schreef: Ik twijfel ook over wel of niet desensibiliseren, volgens mij geeft dat ook niet echt spectaculaire resultaten.
spectaculair niet, maar ik heb het ermee onder controle kunnen krijgen. Nadeel was dat mijn dame al 'oud' was toen we ermee begonnen. 6 jaar even uit mijn hoofd, dus dat is niet de meest optimale leeftijd geweest.

en wat gebeurd er als je niet doet baden? Wordt het dan beter? Ik zou het gewoon uitproberen.

positief opbouwen... ging hier idd ook niet. Was zo'n het moet gebeuren idd, dat ik wel probeerde zo stress vrij als mogelijk te doen en vaak was dat gewoon hond vastbinden en doen en dan achteraf koek geven.
Lizzy schreef: Oef :-X

Ik denk dat je er heel erg goed aan doet om meerdere keren per dag de voetjes te gaan wassen. Want heel eerlijk? Ik noem dit geen tussenteenonsteking meer. Dit is eczeem. En ja, ik denk veroorzaakt door een allergie. En waarschijnlijk atopische dermatitis-achtig dus dan zal Apoquel zeker gaan werken. Maar voor nu zou ik zeggen: voetjes, wassen, voetjes wassen, voetjes wassen..... Na iedere wandeling: voetjes wassen.

Ik heb hier wat handige filmpjes van Dr Becker:

en:

Ik vrees dat ik morgen sowieso naar de dierenarts moet voor pred, want het is nu niet te doen voor hem, hij wil zelfs niet een beetje trainen of spelen van de pijn, ik voel me er al zo vreselijk slecht over dat ik het zover heb laten komen, maar ik hoopte het op te kunnen lossen met flink die pootjes wassen en inzepen met dat spul, normaal spoel ik zijn poten alleen met gefilterd water zonder inzepen.. Maar ook na de pred ga dan gewoon door met de voetenbadjes, ik kan me ook helemaal vinden in wat deze dierenarts zegt, die allergenen moeten weggespoeld worden. Alleen moet ik wel zeggen dat wassen averechts werkte voor zijn lichaam, dan werd het na het wassen nog een tikkie erger, dus daar ben ik toen wel mee gestopt, gelukkig is zijn huid op zijn lichaam min of meer ok, alleen wat irritatie bij de liezen en buik. Het azijn groene thee mengsel ben ik mee gestopt, nadat ik het even getest had op een open wondje op mijn hand en ik me rot schrok van hoeveel pijn dat deed. Ik moet even terugluisteren hoeveel azijn zij adviseerd op hoeveel water, want misschien is mijn mengsel te geconcentreerd. Ik spuit het mengsel wel op zijn huid na het wandelen.

Nuttige filmpjes, wat ik dus nu doe is de pootjes inzepen met dat spul, maar ik ga het doen zoals zij het doet, dus een soort oplossing maken en gewoon lekker relaxt in dat water laten staan. Ik ga morgen even op zoek naar iets waar hij helemaal in kan, een grote zandbak oid of een kinderbadje (ik bedenk me nu dat ik gewoon het kleinste hondenbadje van zooplus kan kopen, want die kan ik ook makkelijk leeg laten lopen, ik wilde namelijk al het grote bad bestellen gewoon om in te spelen), want nu doe ik het per poot en dat maakt het nog stressvoller en tijdrovender.

@ Doranto, ik ga wat jij zegt proberen zonder schoentjes, inpakken met zelfklevend verband en vette watten eronder (dat laatste heb ik nooit geprobeerd, de watten dus), ik twijfel alleen nog of het verstandig is om zijn voeten preventief te verbinden om contact te vermijden, puur omdat het hier nu tot november zomer is en warmte aan die voetjes me ook niet handig lijkt.. Ik denk dat ik het ga doen zoals ik het altijd doe, dat als ik zie dat hij smetplekken begin te krijgen dat ik die poten dan verbind voor het wandelen.

@ Lil, ik droog nu met een handdoek af, ik dep zijn voeten droog, maar dat wordt dus de koude stand van de fohn erop, nu is het afdrogen ook het grootste probleem, dat doet gewoon ontzettend veel pijn :'(
Lil schreef: spectaculair niet, maar ik heb het ermee onder controle kunnen krijgen. Nadeel was dat mijn dame al 'oud' was toen we ermee begonnen. 6 jaar even uit mijn hoofd, dus dat is niet de meest optimale leeftijd geweest.

en wat gebeurd er als je niet doet baden? Wordt het dan beter? Ik zou het gewoon uitproberen.

positief opbouwen... ging hier idd ook niet. Was zo'n het moet gebeuren idd, dat ik wel probeerde zo stress vrij als mogelijk te doen en vaak was dat gewoon hond vastbinden en doen en dan achteraf koek geven.
Ik heb natuurlijk wel periodes dat ik het minder trouw doe en het wordt niet beter of slechter, ik merk eigenlijk geen verschil, maar voor mijn gevoel moet ik het gewoon blijven doen. Ik denk dat als ik lange tijd zou stoppen met de voetenbadjes dat het er zeker niet beter van gaat worden. Het lijkt me gewoon geen optie om al die allergenen waar hij mee in contact komt te laten zitten, ik word helemaal kriegel als ik zie waar hij allemaal mee in contact komt, echt hele nare prikplanten :( Ik zal wel wat foto´s maken van de vegetatie hier, ik denk dat Tequila er gebaat bij zou zijn om in een stad of dorp te wonen en gewoon op de stoep te lopen iedere dag :(

En ja, dat desensibiliseren zou ik dus wellicht kunnen proberen, Teki is nog geen 4 jaar.

Nog even iets voor Doranto: Daar waar de processierupsen aan de wandel gaan lopen we niet. Dat kunnen we makkelijk vermijden. Maar dat betekent dus dat er verder geen optie hier is om op verharde paden te lopen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 05 apr 2015, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, dat ligt echt niet aan jou zelf. Ik heb je al een poos geleden verteld wat ik er iedere avond tussen smeer. En wat overigens goed helpt gelukkig. Maar ik moet mijn nieuwe pup dus ook behandelen. Heel vreemd, want met mijn vorige honden heb ik nooit last gehad.
Mijn hond had waarschijnlijk niet hetzelfde als jouw hond, want zij had het alleen aan de onderkant tussen de kussentjes, (er zaten ook kloven) maar ik heb haar toen een hele poos behandeld met Surolan (op advies van iemand hier op BP). Volgens mij wel maanden. Héél langzaam kwam er steeds wat verbetering. Toen het vrijwel weg was heb ik nog enkele weken nabehandeld met zinkzalf (op het laatst steeds verder afgebouwd). Ik wist toen nog niet van het bestaan van mesitranzalf. Als het nu terug komt (er is dan nog maar amper iets te zien) doe ik er gelijk een dun laagje mesitran op en tot nu toe kan ik het daarmee weg houden.
Je zou het natuurlijk altijd op een klein plekje met mesitranzalf kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis.
Surolan is niet zo'n gezond spul, maar als bijvoorbeeld de mesitran bij jou niet helpt, zou je dat misschien met je da kunnen overleggen.
Ik heb met je te doen. Het is niet niks een hond met gevoelige pootjes  :( Ook vind ik dat je het fantastisch doet!
Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt, waardoor het allemaal beter gaat.
Sterkte  :-*

edit: Als je binnenkort toch naar de da wilde gaan voor prednison, zou je misschien eerst surolan ofzo kunnen vragen. Dat is ook prednison, maar dan behandel je hem plaatselijk daarmee. Dat lijkt me dan minder slecht als iets inspuiten ofzo.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 05 apr 2015, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan de foto's niet zien maar zo te lezen is het behoorlijk heftig. In Lizzy's stuk lees ik "eczeem". Nu ben ik zelf bekend met eczeem op de hoofdhuid en in m'n gezicht en bij mij werkt aloe vera (gel en shampoo, zo puur mogelijk) het beste.
Heb je toevallig geen aloe vera planten staan daar? Dan zou je een blad kunnen doorbreken en het pure sap gebruiken. Zou wel eerst op een plekje proberen ivm allergische reacties.
Ik ben gewoon bang dat dit veroorzaakt wordt door een allergie. Voor iets van pollen. En als wassen dan niet helpt, heb je maar 1 keuze en dat is het van binnenuit bestrijden. En als je hond zoveel last heeft Laura, dan kun je niet anders dan rotzooi gebruiken dat hem hier vanaf helpt.

Een (1) ding: als je een allergie test wilt laten doen (mij lijkt dat raadzaam want dan weet je tenminste wat je moet bestrijden en bovendien kun je dan ook desensibiliseren): doe die test dan eerst en laat dan pas prednison inspuiten of voorschrijven. Als je hond eenmaal prednison krijgt, kun je die test niet meer doen zonder niet eerst weer een paar maanden met de pred te stoppen.

Idem trouwens voor Apoquel volgens mij.

Ik zag laatst ook een ander middel voorbij komen, geen idee of dat minder schadelijk is als prednison maar misschien is dat het bestuderen waard: http://www.astfarma.nl/sporimune/. Het zal ongetwijfeld ook rotzooi zijn maar misschien minder rotzooi dan prednison.

Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt:

http://www.medpets.nl/atopische-dermati ... hond/1624/

En heb je al Quercetine geprobeerd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door