Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Suzanne schreef: Oh, hij wordt niet met die kennis geboren? ;-)
Dat verklaart een heleboel!!! ;-)

Ja, op cue kan ik het zetten.... maar dan denk ik dat het fijn is als hij EERST leert te negeren... en dan, bij uitzondering, wel ergens "op af mag".....

Hij doet best leuk "hier" voor 10 maanden.. maar niet als zijn neus een loopse teef waarneemt of de andere hond toch echt leuker is als het baasje. Aan de andere kant.. zo'n groepswandeling kan een test zijn.. wat doet hij als ik zeg "leef je uit"  ;-)  en ik ga ZELF mijn eigen ding doen...?  Gaat hij me dan missen? ;-)

Suzanne
Bij Boris heeft het juist geholpen toen hij jong was dat hij het regelmatig WEL mocht. Dat maakte de keren dat het niet mocht gemakkelijker voor hem. Als hij nooit had gemogen, was hij vast veel ongehoorzamer geweest. Verder blijft het een dilemma hoe je zo iets aanpakt, want ik wil ook dergelijke honden niet. Ik zit nu met hetzelfde dillema. Jones lijkt eraan toe te zijn contact te maken met andere honden, want hij krijgt opeens de neiging erop af te denderen (heeft dat 1 keer gedaan zelfs  :-[ :-X :-[). Ik probeer dat te voorkomen, maar dat is ooooooooooo zo moeilijk voor hem! Gek genoeg na de keer dat het mis ging, kon hij een tijde beter luisteren van ok, ik heb mogen spelen nu is het weer een tijdje ok. Alleen heb ik dus het probleem dat er bijna geen goede match te vinden is  :'( Ik heb een onzekere, bluffende mega hond. Dat kan alleen met een behoorlijk grote, maar vriendelijke en rustige niet uit het veld te slaande hond type ik vind beuken ook een leuk spelletje.

Maar feit dat je niet wilt dat je hond op een ander afrent (goed streven!!!) maakt niet dat je niet kunt deelnemen aan groepswandelingen. Ik heb altijd en en gedaan. Lekker hun gang kunnen gaan en verder consequent trainen mag niet (en dat vaak belonen door in het losloop gebied te zeggen. Ok, je hebt genegeerd, dus nu mag je lekker gaan kijken en spelen. Ik sprak dat wel af met de andere trouwens).
Vanzelfsprekend ga ik mee!!! Dan voor het regelen van het topic Martine  :-* :-*

Ik ben sinds ik lid ben van BP met alle wandelingen op het Rozendaalse Veld mee geweest en er is voor zover ik mij kan herinneren nog nooit een vechtpartij geweest. Of iets anders naars. Zelfs met de picknick met allemaal eten op tafel en veel honden die dan nog steeds los lopen (een deel zit dan inmiddels in de auto van de eigenaar) geen onvertogen woord behalve nette hondentaal. Ook al kennen de honden elkaar grotendeels niet, er vormt al snel een roedel. Op een goede manier, het is niet zo dat honden van buiten de roedel zich zorgen moeten maken. En er liep altijd van alles mee. Nou is het wel zo dat de tijden veranderen. Een paar jaar geleden vond een discussie als deze niet eens plaats. Maar tegenwoordig zie ik de ene na de andere discussie over honden wel of niet los laten lopen en contact laten maken met elkaar. Ik hou me er altijd buiten want ik ben niet zo van de discussies  :-[

Maar een tijdje geleden hebben we met een klein groepje op het Rozendaalse veld gelopen en ik had de mede wandelaars van tevoren gewaarschuwd dat mijn 3 Puffjes een beetje losgeslagen projectielen zijn. En ze gedroegen zich voorbeeldig en iedereen had zoiets van: wat bedoel je? Dus die doen het juist prima in een groep hoewel Suus wel wat voorzichtig is. Twee van die van mij hebben inmiddels ook iets om de hals hangen wat ook nauwelijks meer gebruikt wordt.

Kortom, ik ben er zeker bij. Buran weet ik nog niet zeker maar Jake en Oy gaan zeker mee en Suus denk ik ook. Zal ik brownies maken?
Door Lil
Buran en Co schreef: Vanzelfsprekend ga ik mee!!! Dan voor het regelen van het topic Martine  :-* :-*

Ik ben sinds ik lid ben van BP met alle wandelingen op het Rozendaalse Veld mee geweest en er is voor zover ik mij kan herinneren nog nooit een vechtpartij geweest. Of iets anders naars. Zelfs met de picknick met allemaal eten op tafel en veel honden die dan nog steeds los lopen (een deel zit dan inmiddels in de auto van de eigenaar) geen onvertogen woord behalve nette hondentaal. Ook al kennen de honden elkaar grotendeels niet, er vormt al snel een roedel. Op een goede manier, het is niet zo dat honden van buiten de roedel zich zorgen moeten maken. En er liep altijd van alles mee. Nou is het wel zo dat de tijden veranderen. Een paar jaar geleden vond een discussie als deze niet eens plaats. Maar tegenwoordig zie ik de ene na de andere discussie over honden wel of niet los laten lopen en contact laten maken met elkaar. Ik hou me er altijd buiten want ik ben niet zo van de discussies  :-[

Maar een tijdje geleden hebben we met een klein groepje op het Rozendaalse veld gelopen en ik had de mede wandelaars van tevoren gewaarschuwd dat mijn 3 Puffjes een beetje losgeslagen projectielen zijn. En ze gedroegen zich voorbeeldig en iedereen had zoiets van: wat bedoel je? Dus die doen het juist prima in een groep hoewel Suus wel wat voorzichtig is. Twee van die van mij hebben inmiddels ook iets om de hals hangen wat ook nauwelijks meer gebruikt wordt.

Kortom, ik ben er zeker bij. Buran weet ik nog niet zeker maar Jake en Oy gaan zeker mee en Suus denk ik ook. Zal ik brownies maken?
ik zag de discussie meer als een ik wil wel graag mee, maar ik durf niet van de betreffende persoon.  ;)

ja, lekker is dat als je kunt genieten van zulke wandelingen. Ik vond het vroeger ook helemaal geweldig. Helaas ontbreekt daar nu de juiste hond voor, maar zodra het zou kunnen zou ik ook zo meegaan met dergelijke wandelingen.
Lil schreef: ik zag de discussie meer als een ik wil wel graag mee, maar ik durf niet van de betreffende persoon.  ;)
O maar ik bedoelde er verder ook niks mee. Ik kan me de zorgen voorstellen, zeker tegenwoordig dus. Mijn ervaring is dat veel honden zich juist in een groep ook heel prettig kunnen voelen. Wanneer ze er deel van uitmaken dan.  :)
Buran en Co schreef: Vanzelfsprekend ga ik mee!!! Dan voor het regelen van het topic Martine  :-* :-*

haha ze gaan zelfs goed met max dus zulke ongeleide projectielen zijn het echt niet, maar moet even heel hard lachen dat jij het met het tuig andere uiterste bent van suzanne.
ik had het al gezegd; de tijd dat ik een perfecte hond moest hebben is voorbij en zo voorbeeldig als de vorige van jou waren.......... misschien toch iets met wijsheid en jaren.
lekker hoor brownies
Door Dian
Rakker speelt in een groep (anders ook niet hoor) nooit met andere honden. Hij doet zijn eigen ding, hier snuffelen, daar snuffelen, loopt eens mee met een andere hond die ergens gaat kijken, komt regelmatig even kijken of ik er nog ben (hij loopt eigenlijk altijd een beetje vooraan). Van Laddy verwacht ik dat hij een hond zoekt om mee te rennen. Hij doet niets liever, groot of klein maakt niet uit. Wordt hij een keer onderste boven gelopen, dan schud hij een keer en holt weer verder. Het fijne van het Rozendaalse veld is, dat je op de meeste stukken goed overzicht hebt. Er is de keren dat ik mee geweest ben geen onvertogen woord gevallen. Bij de picknicktafel deelde Tannetje zelfs lekkers uit aan de honden en er was geen hond die het in zijn hersens haalde om het af te pakken van andere honden o.i.d.

Hier een paar foto's om een beetje een indruk te krijgen hoe alles heerlijk door elkaar loopt:
Afbeelding

zo waaiert de groep meestal uit:
Afbeelding

zelfs mijn Rakker, die toen nog watervrees had, ging gewoon drinken met grote beren in de plas.........
Afbeelding

dit was trouwens een wandeling in de winter met lekker soep achteraf.........
Afbeelding

Hier een link naar het fotoalbum: http://s139.photobucket.com/user/Dian_H ... veld/story
Door Dian
-Saskia- schreef: Afbeelding

Ahhhh, jij hebt Breezer (zwart) en Dommelsch (de heldin op links) gewoon op de foto! :smitten:
Je mag hem pikken hoor. Ik wil je ook het origineel toezenden. Denk dat photobucket verkleind..........
Dian schreef: Je mag hem pikken hoor. Ik wil je ook het origineel toezenden. Denk dat photobucket verkleind..........
:-* Thanks, ik heb er genoeg van de damesch, het is gewoon leuk (en een beetje  :'() om ze onverwacht tegen te komen zo.
Time flies indeed. Ik denk dat er meerdere mensen zijn die hun hond(en) herkennen die er niet meer zijn inmiddels...
Door Dian
dat denk ik ook. Het maltezertje van Claudia is er niet meer, Gunnar en Pezzo van Nynke.............. Van Barbara ook 1 volgens mij, van jou dan........ Verder zou ik het zo niet weten........

Soms kan het hard zijn om dan plots die foto's te zien en soms kijk je er naar met een lach en traan, de mooie herinneringen die er dan toch ook zijn.........
Laatst gewijzigd door Dian op zo 05 apr 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door