Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nouky
ik heb een vraag over mijn net bevallen teefje.
ze heeft altijd prima ontlasting...nooit te hard
nu krijgt ze na de bevalling hetzelfde alleen 1/3 meer in de vorm van spiervlees
maar nu heeft ze alleen nog maar harde gele drollen...en moeite met poepen...
ik geef nu maar wat meer pens en gister forel...das wat laxerend
hebben jullie nog meer tips?
is het normaal?
voor de rest gaat het super....maar dit is vreemd voor mij.
ook eerste x dat ik een teef op barf laat bevallen...hiervor altijd kvv
Door nouky
ik voer precies volgens de voerwijzer 270 gram vleesbot per dag en dan daarbij 300 gram spiervlees of kvv
vleesbotten zijn tot nu toe...konijnkarkas..geitepootjes...en forel geweest. (pups zijn 2 dagen oud)
Door Lizzy
nouky schreef: ik voer precies volgens de voerwijzer 270 gram vleesbot per dag en dan daarbij 300 gram spiervlees of kvv
vleesbotten zijn tot nu toe...konijnkarkas..geitepootjes...en forel geweest. (pups zijn 2 dagen oud)
Maar wacht even.... Als je vleesbot voert en daarbij KVV: dan geef je dubbelop vleesbot. En je moet ook (juist nu) orgaanvlees voeren. Ik ken die voerwijzer niet maar dit lijkt me niet juist.
Door nouky
ze krijgt per dag 270 gr vlees bot...120 gr orgaan...en 150 gr spiervlees. daar bij groenten
en ik bedoel uiteraard de rekenhulp...mijn menu staat hier ook ergens bij "hoe ziet je menu eruit"
en ja,,,ik geef 300 gr kvv de ene dag en spiervlees 150 gr erbij de andere dag
ja dat kvv geeft natuurlijk teveel bot. dom van mij
hoeveel meer orgaan zou ik geven per dag dan nu?? als ik ipv 600 gr....900 wil geven nu?
ze heeft maar een klein nestje van 4 dus heel erg veel meer is niet nodig dan 1/3

zou je me aub kunne aangeven wat nu het beste is als ik 1/3 meer wil voeren?
Laatst gewijzigd door nouky op do 02 apr 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
nouky schreef: ze krijgt per dag 270 gr vlees bot...120 gr orgaan...en 150 gr spiervlees. daar bij groenten
en ik bedoel uiteraard de rekenhulp.
en ja,,,ik geen 300 gr kvv de ene dag en spiervlees 150 gr erbij de andere dag
Het spijt me maar nou snap ik nog steeds niet wat je voert :-[

Je voert of een zelf samengestelde maaltijd met KVV of een zelf samengestelde maaltijd met spiervlees?

Met het zelf samengestelde deel met bovenstaande hoeveelheden kom je op 42% vleesbot, 19% orgaanvlees en 23% spiervlees. Ik weet niet welke KVV je voert maar op de dagen dat je en vleesbot en KVV voert, zou het kunnen dat het bij elkaar teveel vleesbot is misschien?

De geitenpootjes zouden wel te hard voor haar kunnen zijn. Ik weet dat ze erg zacht zijn maar vaak eten zogende teven niet super rustig. Een hele forel is dan weer geen vleesbot... Lastig. Minder vleesbot lijkt me ook link, ze heeft nu tijdens het zogen wel genoeg calcium nodig. Dan is 42% zelfs eigenlijk wat aan de lage kant. Ik gok het erop dat ze misschien moeite heeft met het verteren van vleesbotten.

Ik zou de vleesbotten goed plat gaan slaan, geen vleesbotten geven grotere dieren, elke dag wat bladgroenten erbij geven, rauwe eitjes laxeren ook fijn dus dat zou ik ook geven, stuk of 3 per week. Ik zou haar vooral ook veel extra te drinken geven. Dat maakt de ontlasting ook zachter. Ik zou verspreid over de dag elke dag een halve liter liefst rauwe geitenmelk geven.
Door nouky
dit is mijn menu sinds jan...
de pootjes krijgt ze super weg...zelfs de haaskop nooit problemen.
ik wil alleen nu graag weten.....wat moet ik meer voeren als ik 1/3 meer wil geven ivm haar nestje en haar te harde ontlasting.
ik dacht...geef haar er 300 gr kvv bij...zit 15% orgaan,19% botten, 66% spiervlees in....
maar is dus teveel bot nog..
ik zal je raad opvolgen en geitenmelk gaan halen...meer eitjes voeren
drinken doet ze genoeg...

maandag

300 gr eendenek
200 gr  rundvlees
100gr  runderhart
1 ei
groenteprut

dinsdag

300 gr konijnkarkas
200 gr rundvlees
100 gr  lamsnier

woensdag

300 gr  fazantenkarkas
200 gr pens

donderdag

1 hazenkop
200 gr  paard
100 gr zalm
groenteprut

vrijdag

300 gr kippepoot
200 gr  rundvlees
100 gr  lever
groenteprut

zaterdag

500 gr KVV
150 gr patrijskarkas
groenteprut

zondag

200 gr zalmkop en lijf of andere vis
150 gr parelhoenkarkas
250 gr KVV

groentenprut
Laatst gewijzigd door nouky op do 02 apr 2015, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
Dus buiten dit menu om geef je de ene dag nog 300 gr KVV extra en de andere dag 150 gr spiervlees? Misschien dat idd door de KVV het botgehalte te hoog wordt.
Kun je niet gewoon elke dag 200 gr extra spiervlees geven en 100 gram extra orgaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door