nouky schreef:
ze krijgt per dag 270 gr vlees bot...120 gr orgaan...en 150 gr spiervlees. daar bij groenten
en ik bedoel uiteraard de rekenhulp.
en ja,,,ik geen 300 gr kvv de ene dag en spiervlees 150 gr erbij de andere dag
Het spijt me maar nou snap ik nog steeds niet wat je voert
Je voert of een zelf samengestelde maaltijd met KVV of een zelf samengestelde maaltijd met spiervlees?
Met het zelf samengestelde deel met bovenstaande hoeveelheden kom je op 42% vleesbot, 19% orgaanvlees en 23% spiervlees. Ik weet niet welke KVV je voert maar op de dagen dat je en vleesbot en KVV voert, zou het kunnen dat het bij elkaar teveel vleesbot is misschien?
De geitenpootjes zouden wel te hard voor haar kunnen zijn. Ik weet dat ze erg zacht zijn maar vaak eten zogende teven niet super rustig. Een hele forel is dan weer geen vleesbot... Lastig. Minder vleesbot lijkt me ook link, ze heeft nu tijdens het zogen wel genoeg calcium nodig. Dan is 42% zelfs eigenlijk wat aan de lage kant. Ik gok het erop dat ze misschien moeite heeft met het verteren van vleesbotten.
Ik zou de vleesbotten goed plat gaan slaan, geen vleesbotten geven grotere dieren, elke dag wat bladgroenten erbij geven, rauwe eitjes laxeren ook fijn dus dat zou ik ook geven, stuk of 3 per week. Ik zou haar vooral ook veel extra te drinken geven. Dat maakt de ontlasting ook zachter. Ik zou verspreid over de dag elke dag een halve liter liefst rauwe geitenmelk geven.