Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Danny
Afgelopen vrijdag nog even bij mijn eigen da geweest.
Ik wilde met hem graag nog het een en ander doorspreken.
Hij heeft de uitslag van de CT Scan helemaal met mij doorgenomen, in begrijpelijke taal.
De bottumor, zit net boven de elle boog, onder aan de bovenarm zeg maar. En verder uitzaaiingen in de longen, waarvan het grootste stuk zo'n 4 cm is.
Heb de pijnstilling doorgenomen met hem, ze blijft 1 rymadil krijgen, en als we merken dat dat niet meer voldoende is gaan we er tramadol bij geven. Ik heb het al in huis, omdat ik echt niet het risico wil hebben dat ik op zaterdagmiddag vind dat ze meer pijn  laat zien en dan tot maandag moet wachten voor ik bij de da extra medicijnen kan halen.
Als dat niet meer voldoende is dan kunnen we er eventueel nog morfine bij gaan geven.... Hmm ik vroeg hem hoe ze daar dan van worden...tja ze hij afhankelijk van de dosis natuurlijk, maar uiteindelijk kunnen ze daar wel suf en sloom van worden en word het dan meer en meer een vloerkleedje...tja zoals ik daar nu tegenaan kijk is dat niet wat ik wil, ze verdient dat niet. Ik wil haar een Gina bestaan geven en als ze geen plezier meer zal hebben dan is het tijd om haar te laten gaan. Maar ik moet het gewoon echt gaan bekijken hoe het gaat lopen.

Verder zei ik hem dat wij met een week of 7 met vakantie gaan, en ik ervan uit ga dat Gina er dan niet meer zal zijn, dat vond hij een reële gedachte van mij  :'(
Zoals hij het nu zag, verwacht hij dat ze met 10-14 dagen de tramadol erbij nodig zal hebben....

Voor nu dus heel goed naar mijn meisje kijken en proberen te genieten van de uitstapjes die we nog kunnen maken samen...
Maar tjee wat is dit moeilijk zeg, als ik naar haar kijk dan schieten de tranen in mijn ogen, ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken hoe het is zonder mijn meisje....     
Door Danny
Ook nog over de euthanasie gehad.
Gina is een keer onder narcose geweest, toen kreeg ze een prikje in haar bil(spier) daar heeft ze toen zo tegen gevochten, ze wilde zich daar niet aan toegeven, ik vond dat zo naar om te zien.
Heb aangegeven dat ik dat dus echt niet wil. Hij zei dat ze het ook direct in de bloedbaan kunnen geven, alleen dat het dan snel gaat, daar moet ik dan wel rekening mee houden...nou ja als het dan eenmaal zover is dan is dat maar zo....
Nu zelf alleen nog bedenken waar ik het wil, Gina is niet echt fan van de dierenarts praktijk...zit daar toch altijd een beetje te piepen enzo...
Door Cindy de Wolf
:'( :'( :'( :'( dat is geen klap in je gezicht dat is een complete boksbal in je gezicht :'( :'(
Heel veel sterkte en probeer zoveel mogelijk te genieten en te gaan naar de plaatsen die ze leuk vind :'( :-* :bigarmhug: :bigarmhug:
Door de Meiden
Wat een verdriet en zorgen.... waarom nou hè?...
De DA moet je thuis laten komen, dat getob in de kliniek, dat wil je niet hoor...
Mocht ze morfine krijgen en daar door al wat suffer zijn kan je ze misschien ook nog afleiden met wat voeding oid, zodat haar concentratie naar jou gaat en niet meer naar de DA...
Of de DA wacht tot dat ze weer weg doezelt voor hij in aktie komt... neem de tijd ervoor.. strekte de komende weken...
Door Extreme
Pfffff heftig hoor, aan de ene kant alles proberen goed te regelen, aan de andere kant nog proberen te genieten van wat de laatste weken hier bij jou zijn.
Niet willen, maar al weten. Ook hier uitzoeken, hoe ver wil en kan je gaan. Proberen geen grens van Gina over te gaan.
Ik hoop dat jullie nog een paar fijne weken met haar mogen hebben, en zij zonder pijn weg mag glijden uit deze wereld.
Door -Annemarie-
Danny schreef: Ook nog over de euthanasie gehad.
Gina is een keer onder narcose geweest, toen kreeg ze een prikje in haar bil(spier) daar heeft ze toen zo tegen gevochten, ze wilde zich daar niet aan toegeven, ik vond dat zo naar om te zien.
Heb aangegeven dat ik dat dus echt niet wil. Hij zei dat ze het ook direct in de bloedbaan kunnen geven, alleen dat het dan snel gaat, daar moet ik dan wel rekening mee houden...nou ja als het dan eenmaal zover is dan is dat maar zo....
Nu zelf alleen nog bedenken waar ik het wil, Gina is niet echt fan van de dierenarts praktijk...zit daar toch altijd een beetje te piepen enzo...
Ach, wat komt er veel op je af in zo'n korte tijd hè.  :(  Ik kan alleen maar zeggen: doe wat voor jou goed voelt.  :-* 

Bij ons ging het ook heel snel, van mank lopen naar de uiteindelijke diagnose in drie weken. Er is in de tweedelijnskliniek tegelijk met de foto's ook een biopt genomen. We moesten drie dagen wachten op de uitslag, maar eigenlijk was er al geen sprake meer van opereren, zo groot was de tumor. In die drie dagen hebben we afscheid genomen, en alleen maar fijne dingen met elkaar gedaan. Natuurlijk meer dan voldoende pijnstillers want zonder dat was het echt afschuwelijk voor haar. Toen de definitieve diagnose kwam wilden we ook niet meer langer wachten, voor haar maar ook voor onszelf niet. 
De da. is hier thuis gekomen, en ze is heel rustig in haar mand in de keuken ingeslapen terwijl wij erbij zaten met een kopje koffie. Klinkt misschien heel nuchter, maar dit was voor haar het beste, gewoon zoals het altijd ging, niks bijzonders of anders. Ze was heel gevoelig voor stemmingen en 'anders dan anders' en op deze manier was het voor haar het minst belastend. 

Nogmaals heel veel sterkte gewenst.  :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door