nikèdog2000 schreef:
nou dat monster zat weer op de loer
ik had 4 honden vast
het zijn dan wel niet van die grote
maar ze kunnen je toch onderste boven trekken
ik moest alle moeite doen om niet mee gesleurd te worden
klere beest
Ik heb wel met je te doen.
Dit is wel niet normaal. Een normale kat doet zoiets toch niet? Denkt die dat ie een waakkat is of zo?
Is er echt geen agent of zo, waar je dat aan kan geven? Daar moet toch iets aan gedaan kunnen worden?
Het kan zo inderdaad wel niet zijn.
Ik vind trouwens wel dat je je mag verdedigen. Het is waarschijnlijk niet de kat zijn schuld dat hij zo geworden is, net zoals dat doorgaans bij honden die bijten of aanvallen, ook niet de hond zijn schuld is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het toegestaan is.
Honden die de stoep voor eigen deur verdedigen door in mijn enkels te bijten (of die van mijn hond of kind), krijgen bij mij ook een schop onder hun kont of een hoop geschreeuw naar hun hoofd.
Ik heb het genoeg meegemaakt (wel enkel honden, eerlijk gezegd)... en weet nog steeds niet wat je er eigenlijk aan kan doen, anders dan aangeven.
Hond of kat, maakt dan niet uit, dit kan gewoon niet...
En ik vind ook dat de hele wending in dit topic aan de eigenlijke problematiek waarin dit topic geopend werd, voorbij gaat.
Dit gaat niet over katten die loslopen, het gaat over een terrorkat. Specifiek voorbeeld.
Zo zijn er zat honden die prima op hun eigen terrein blijven en daar waken, maar je niet achterna de straat op rennen. En daar heb ik geen probleem mee. Goed opgevoed. Zo zijn er zat honden die dat niet kunnen en waarbij de mensen dus een hek plaatsen en de hond erachter houden. Prima.
Het zijn die paar situatie's waarin honden of katten wel voorbijgangers aanvallen en de eigenaren hun verantwoordelijkheid niet opnemen. Daar gaat het hier over. En dat kan niet. Niet bij een hond, maar ook niet bij een kat. Daar ben ik het wel volmondig mee eens.