Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ligaa
Blijft lastig, katten wel of niet buiten.. Voor alle opmerkingen is wel wat te zeggen. Ja mijn katten lopen risico om onder een auto te komen, ja mijn katten zullen ongetwijfeld wel eens poepen of plassen in de tuin van de buren. Ik heb mijn buren trouwens wel eens gevraagd of ze wel eens wat vinden maar eigenlijk nooit echt gehoord dat ze dat doen. Misschien uit loyaliteit, dat weet ik niet. Maar we hebben hier wel goed contact met de buren, als ze wat vinden en het vervelend vinden horen we dat wel. Plus dat een deel van de buren een betegelde tuin heeft en een kat toch vaak de bosjes opzoekt ofzo, dat kan je van een hond niet altijd zeggen. Ik liep bijna standaard door of om de hondenstront heen toen ik nog in Deventer woonde.
Het zal ook gewoon aan de buurt liggen waar je woont. Ik heb meer last van de hond van de buren dan zij van mijn katten, durf ik te wedden. Die hond zit altijd binnen en wordt 2/3 keer per dag vijf minuten uitgelaten. Zodra hij iets hoort begint hij te blaffen, tien seconden later hoor je de buurvrouw schreeuwen dat hij stil moet zijn, wat overigens vaak pas na 3/4 minuten werkt. En dat op allerlei gekke tijden, ook als je 's avonds om 11 uur wil slapen. Sjouwt hier ook zo naar binnen als de deur openstaat, loopt alle kanten op.
De buurman heeft wel vogels en hij heeft wel eens geklaagd dat ze ervoor stonden ofzo en dat hij bang was dat ze een vogel zouden pakken. Tot zijn duiven bij mij op 5 meter van de achterdeur in de tuin gingen zitten en mijn plantjes kaalvraten. De duiven heeft hij weggedaan, de hokken van de vogels zo getimmerd dat de katten er onmogelijk bij kunnen en hij heeft er nooit meer wat van gezegd. Ja als je er over begint wil hij ze nog steeds de nek omdraaien als het ooit voor zou komen dat ze een vogel te pakken krijgen, maar hij laat ze ook zelf ontsnappen, mijn katten zien het verschil niet tussen een tamme of een wilde vogel (denk ik, misschien ook wel..). Maar dat zit ook een beetje in zijn aard denk ik, als je erover begint alleen al wordt hij geprikkeld... :biggrin2:

Als het gaat om katten binnen kunnen houden neem ik altijd het voorbeeld van mijn kater. Hij had zijn hele leven, wat toen nog maar een jaar was hoor, binnen gezeten nadat hij als kitten binnen was gebracht. Zodra hij hier doorhad (binnen een paar dagen) dat hij naar buiten kon, deed hij niets anders dan voor het raam heen en weer lopen, miauwen bij de deur, bij het kattenluikje, en als hij dat niet deed wel heen en weer racen door het huis, zoveel energie had hij. Zodra hij gewoon naar buiten kon was dit allemaal voorbij.  Met oud en nieuw houd ik ze binnen, voor 2 dagen, maar dat is echt de max. Als ik ze zou willen aanwennen terug binnen te blijven en niet meer naar buiten te kunnen, moeten ze zó veel inleveren. Ze doen het zelfs onder hoge nood niet op de bak en ze maken elkaar (en mij) het leven zuur. Terwijl ze nu als het regent al met elkaar zitten te klieren, laat staan als ze helemaal niet meer naar buiten kunnen. Als iedereen zijn katten binnen zou moeten houden zouden er denk ik veel meer dieren in het asiel terechtkomen, ik geloof dat er katten zijn die het binnen best naar hun zin hebben maar lang niet allemaal. Dan zou ik ze alledrie weg moeten doen, komen ze dan bij iemand terecht die gaat proberen ze binnen te houden? En als ze daar niet aarden ook maar weer weg? Even stel dat er een regeling zou komen dat katten niet meer buiten mogen. ;) Denk dat mensen dan nog veel sneller van hun dieren af moeten.. Ik zou in ieder geval dan hier geen katten kunnen en willen houden, daar is het huis te klein voor en de mogelijkheden om de tuin af te zetten.. tja die zijn er misschien wel maar ook de tuin is niet zo heel groot voor ze. Feit blijft dat ze opgesloten zijn. Ze liggen rustig de hele dag te slapen maar zodra je ze met oud en nieuw echt binnenhoudt, willen ze ineens allemaal naar buiten. ;D
Door Inouchka
Ligaa schreef: Blijft lastig, katten wel of niet buiten.. Voor alle opmerkingen is wel wat te zeggen. Ja mijn katten lopen risico om onder een auto te komen, ja mijn katten zullen ongetwijfeld wel eens poepen of plassen in de tuin van de buren. Ik heb mijn buren trouwens wel eens gevraagd of ze wel eens wat vinden maar eigenlijk nooit echt gehoord dat ze dat doen. Misschien uit loyaliteit, dat weet ik niet. Maar we hebben hier wel goed contact met de buren, als ze wat vinden en het vervelend vinden horen we dat wel. Plus dat een deel van de buren een betegelde tuin heeft en een kat toch vaak de bosjes opzoekt ofzo, dat kan je van een hond niet altijd zeggen. Ik liep bijna standaard door of om de hondenstront heen toen ik nog in Deventer woonde.
Het zal ook gewoon aan de buurt liggen waar je woont. Ik heb meer last van de hond van de buren dan zij van mijn katten, durf ik te wedden. Die hond zit altijd binnen en wordt 2/3 keer per dag vijf minuten uitgelaten. Zodra hij iets hoort begint hij te blaffen, tien seconden later hoor je de buurvrouw schreeuwen dat hij stil moet zijn, wat overigens vaak pas na 3/4 minuten werkt. En dat op allerlei gekke tijden, ook als je 's avonds om 11 uur wil slapen. Sjouwt hier ook zo naar binnen als de deur openstaat, loopt alle kanten op.
De buurman heeft wel vogels en hij heeft wel eens geklaagd dat ze ervoor stonden ofzo en dat hij bang was dat ze een vogel zouden pakken. Tot zijn duiven bij mij op 5 meter van de achterdeur in de tuin gingen zitten en mijn plantjes kaalvraten. De duiven heeft hij weggedaan, de hokken van de vogels zo getimmerd dat de katten er onmogelijk bij kunnen en hij heeft er nooit meer wat van gezegd. Ja als je er over begint wil hij ze nog steeds de nek omdraaien als het ooit voor zou komen dat ze een vogel te pakken krijgen, maar hij laat ze ook zelf ontsnappen, mijn katten zien het verschil niet tussen een tamme of een wilde vogel (denk ik, misschien ook wel..). Maar dat zit ook een beetje in zijn aard denk ik, als je erover begint alleen al wordt hij geprikkeld... :biggrin2:

Als het gaat om katten binnen kunnen houden neem ik altijd het voorbeeld van mijn kater. Hij had zijn hele leven, wat toen nog maar een jaar was hoor, binnen gezeten nadat hij als kitten binnen was gebracht. Zodra hij hier doorhad (binnen een paar dagen) dat hij naar buiten kon, deed hij niets anders dan voor het raam heen en weer lopen, miauwen bij de deur, bij het kattenluikje, en als hij dat niet deed wel heen en weer racen door het huis, zoveel energie had hij. Zodra hij gewoon naar buiten kon was dit allemaal voorbij.  Met oud en nieuw houd ik ze binnen, voor 2 dagen, maar dat is echt de max. Als ik ze zou willen aanwennen terug binnen te blijven en niet meer naar buiten te kunnen, moeten ze zó veel inleveren. Ze doen het zelfs onder hoge nood niet op de bak en ze maken elkaar (en mij) het leven zuur. Terwijl ze nu als het regent al met elkaar zitten te klieren, laat staan als ze helemaal niet meer naar buiten kunnen. Als iedereen zijn katten binnen zou moeten houden zouden er denk ik veel meer dieren in het asiel terechtkomen, ik geloof dat er katten zijn die het binnen best naar hun zin hebben maar lang niet allemaal. Dan zou ik ze alledrie weg moeten doen, komen ze dan bij iemand terecht die gaat proberen ze binnen te houden? En als ze daar niet aarden ook maar weer weg? Even stel dat er een regeling zou komen dat katten niet meer buiten mogen. ;) Denk dat mensen dan nog veel sneller van hun dieren af moeten.. Ik zou in ieder geval dan hier geen katten kunnen en willen houden, daar is het huis te klein voor en de mogelijkheden om de tuin af te zetten.. tja die zijn er misschien wel maar ook de tuin is niet zo heel groot voor ze. Feit blijft dat ze opgesloten zijn. Ze liggen rustig de hele dag te slapen maar zodra je ze met oud en nieuw echt binnenhoudt, willen ze ineens allemaal naar buiten. ;D
Hier het zelfde probleem :) in de winter periode miepen ze om buiten te gaan, maar zodra de temperaturen hier omhoog gaan willen en moeten ze naar buiten!! Mijn katten zijn wel als de dood voor vreemden, dus zullen zij niet snel in mijn buren hun tuin komen, behalve bumble dan, Maarja dat zullen we dit voorjaar pas weten Afbeelding
Als ze hier met zen drieën, meer dan 2 dagen binnen zitten, is mijn huis ook veels te klein... Dan gaan ze lopen klieren en niet alleen met elkaar, maar ook met mijn spullen!! Terwijl er hier genoeg muisjes, balletjes en krabpalen in huis zijn. De meningen zijn uiteraard verdeeld en zoals Ligaa aangeeft zullen er vast katten zijn die binnen perfect kunnen leven, maar ik vind het eigenlijk een egoïstische gedachte dat katten niet naar buiten kunnen, alleen maar omdat wij als mens er wel eens "last" van hebben en omdat wij "bang" zijn dat ze onder de auto terecht kunnen komen... Ja er zitten echte terroristen bij, hier hebben wij er ook we last van zo eentje, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een dier is en geen inboedel accessoire... 

Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op zo 01 mar 2015, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
Maar misschien even kort door de bocht gedacht,...
Als een kat binnen niet te houden is, ivm sproeien, vernielen etc, en buiten alles aanvliegt, is er dan niet gewoon iets aan de hand met die kat?
Als een hond binnen alles volpiest of vernield en buiten alles aanvliegt dan wordt er OF een gedragstherapeut op los gelaten OF de roze spuit (al dan niet na ingrijpen van politie).

Wat snap ik nou niet,....
Door jasmijn
Inouchka schreef: Hier het zelfde probleem :) in de winter periode miepen ze om buiten te gaan, maar zodra de temperaturen hier omhoog gaan willen en moeten ze naar buiten!! Mijn katten zijn wel als de dood voor vreemden, dus zullen zij niet snel in mijn buren hun tuin komen, behalve bumble dan, Maarja dat zullen we dit voorjaar pas weten Afbeelding
Als ze hier met zen drieën, meer dan 2 dagen binnen zitten, is mijn huis ook veels te klein... Dan gaan ze lopen klieren en niet alleen met elkaar, maar ook met mijn spullen!! Terwijl er hier genoeg muisjes, balletjes en krabpalen in huis zijn. De meningen zijn uiteraard verdeeld en zoals Ligaa aangeeft zullen er vast katten zijn die binnen perfect kunnen leven, maar ik vind het eigenlijk een egoïstische gedachte dat katten niet naar buiten kunnen, alleen maar omdat wij als mens er wel eens "last" van hebben en omdat wij "bang" zijn dat ze onder de auto terecht kunnen komen... Ja er zitten echte terroristen bij, hier hebben wij er ook we last van zo eentje, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een dier is en geen inboedel accessoire... 

Weet je wat ik een egoïstische gedachten vind, dat jij een dier neemt wat jij wilt hebben en maar vind dat het maar vrij rond mag lopen om vogels, amfibieën, reptielen, haas achting en knaagdieren te vangen!
Je legt daar mee een oneerlijke roofdieren druk op heel veel prooidieren!
Er is geen fuk natuurlijk aan want in de natuur gaan roofdieren dood als er een overpopulatie van is, gevoerden huis katten worden er geen gram dunner van!

Heb je daar wel eens aan gedacht?
En de grootste negatieve invloed hebben katten op de amfibieën en reptielen die het al zo zwaar hebben hier in Nederland!

Dus het is een egoïstische gedachten van mij dat ik vind dat een dier wat jij voor jou plezier en genot wilt hebben niet op mijn terrein wil hebben omdat hij mijn vogels in de stres laat schieten of mijn konijn vangt en dood?
Want ik moet maar zorgen dat mijn dier op mijn terrein onbereikbaar zijn voor jou kat die jij wilt?
Dus ik moet mijn hond beschermen tegen jou kat omdat jij graag een kat wilt, terwel mijn hond aangelijnd is, ik zijn poep opruim, zorg dat hij niet blaft en €100 hondenbelasting betaal!

Ik denk dat het misschien een beetje anders is, jij bent  egoïstische om dat je een dier neemt waar je niet de ruimte of de kennis voor bezit om die op een goede manier op je eigen terrein te houden en de rest van de wereld maar opscheept met jou keuzen!

En als je kat dan echt zo graag naar buiten wilt dan kan je altijd nog met hem aan een lijntje gaan wandelen!
Heb ik ook elke dag gedaan met een kat die in ons appartement met balkon te weinig ruimte had, dat zorgde er voor dat niet meer sloopte en piesten!

En ja als er in gevoerd word dat katten niet meer gevrijwaard zijn en op eigen terrein moeten blijven zullen er een heleboel katten in een asiel belanden, maar dat zal ook helpen tegen ongeweten nestjes en het zo gemakkelijk nemen van katten dus op den duur zal het beter zijn.

Als tip voor de aanvallen kat in het begin van het topic, vang de kat als hij weer aanvalt en breng hen naar het asiel.
Laat de eigenaar er ook maar eens last van hebben dat hij overlast veroorzaakt zonder het dier te schade, misschien dringt het dan wel tot haar door.
keetje schreef: Maar misschien even kort door de bocht gedacht,...
Als een kat binnen niet te houden is, ivm sproeien, vernielen etc, en buiten alles aanvliegt, is er dan niet gewoon iets aan de hand met die kat?
Als een hond binnen alles volpiest of vernield en buiten alles aanvliegt dan wordt er OF een gedragstherapeut op los gelaten OF de roze spuit (al dan niet na ingrijpen van politie).

Wat snap ik nou niet,....
+1
Door Inge en Bono
Ligaa schreef: Ja mijn katten lopen risico om onder een auto te komen, ja mijn katten zullen ongetwijfeld wel eens poepen of plassen in de tuin van de buren.
Jij vind dat blijkbaar (een) aanvaardbaar (risico) Maar ik word daar  echt niet blij van.... Ik wil geen kat onder mijn auto. Bij het idee draait mijn maag zich om; ik wil geen dier doodrijden.... En nee, ik zou ook niet vrolijk worden van katten die in mij  tuin poepen (maar goed, ik heb geen tuin  :P )
Inouchka schreef: maar ik vind het eigenlijk een egoïstische gedachte dat katten niet naar buiten kunnen, alleen maar omdat wij als mens er wel eens "last" van hebben en omdat wij "bang" zijn dat ze onder de auto terecht kunnen komen... Ja er zitten echte terroristen bij, hier hebben wij er ook we last van zo eentje, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een dier is en geen inboedel accessoire... 
Een hond is ook een dier en geen ''inboedel accessoire'', toch?
Ik begrijp niet waarom het egoïstisch is, dat ik geen kat wil aanrijden  :-\ En heel eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom ik egoïstisch zou zijn, als ik geen overlast wil van andermans HUISdier.... Toen ik nog honden had, kon ik de balkondeur niet openlaten; veel te bang dat een van de buurtkatten naar binnen zou lopen. Lu was niet bepaald dol op katten.... Ik zorgde er voor dat niemand overlast had van mijn honden....

Het zou wat zijn als alle honden de hele dag buiten liepen en
bij de buren naar binnen kropen en daar op bed gingen liggen. Of eten van het aanrecht pikten. Of op het tapijt poepen en dat onder de bank begraven. Misschien tegen de tafelpoot aan plassen of anders het tvmeubel aanknagen... Want ja jeetje; dat doen sommige honden graag. Zou toch egoïstisch zijn ze dat te misgunnen....
Door Ligaa
Inge en Bono schreef: Jij vind dat blijkbaar (een) aanvaardbaar (risico) Maar ik word daar  echt niet blij van.... Ik wil geen kat onder mijn auto. Bij het idee draait mijn maag zich om; ik wil geen dier doodrijden.... En nee, ik zou ook niet vrolijk worden van katten die in mij  tuin poepen (maar goed, ik heb geen tuin  :P )
Ja dat klopt. Ik ben van het principe dat ik ze liever 10 of 15 jaar buiten heb in alle vrijheid dan 20 of 25 jaar binnen. Ik vind een kat een buitendier en ik heb het nog niet anders meegemaakt (dus een binnenkat echt gelukkig). Dus tot die tijd blijf ik bij mijn standpunt. En ik kan moeilijk 2 dagen logeren bij iemand met een binnenkat. Want ja als mijn draken op de bank liggen te slapen zie je ook niet hoe ze buiten zijn. ;D

Ik liet bijvoorbeeld de knaagdiertjes (hamsters) loslopen als dat kon (kan nu niet meer) met het risico dat ze van een kast afdonderden en hun nek braken. Of uit de gordijnen vielen. Want ja meestal was ik erbij maar ook wel eens niet. En een ongeluk zit in een klein hoekje. In 10 jaar tijd (ok, 9, ze lopen al een tijd niet meer los) is er nog nooit iets losloop-gerelateerds gebeurd, maar het risico is er wel als je er 5 op een avond laat loslopen. Dus niet eentje per week een uurtje. Want dan is het risico in verhouding vanzelfsprekend wat kleiner. :P

Als mijn buren echt last zouden hebben van de katten wil ik ook best kijken naar een oplossing. En als ik midden in de stad woon met kleine tuintjes en ze kunnen nergens anders heen dan in de tuin van een ander is het ook een ander verhaal. Hier sprinten ze 100 meter en ze staan in het weiland of de sloot. Nouja sorry maar tussen de koeienpoep en de hondenpoep etc. die er toch al ligt vind je een kattenkeutel niet terug hoor. En een plasje ook niet. Wij hebben zelf in 3 jaar tijd ook nooit een keutel in de tuin gevonden, de tuinen zijn hier misschien dan wat groter.

Ik heb ook wel eens last van andermans hond (poep op de straat, blaffen, achter mijn katten aanrennen etc.) of kinderen. Dan maar geen kinderen nemen? Mijn stiefdochter kan hard schreeuwen hoor. ::) En dat is toch echt niet de keuze geweest van mijn buren, mijn vriend is hier komen wonen met kind, zij hebben daar niet voor gekozen. Net zoals je een hond niet de bek kan snoeren kun je dat met een kind soms ook niet en kun je van beide evenveel last hebben. Ja en van mijn katten zullen mensen soms ook last hebben maar je moet ook dingen van elkaar accepteren. Ik accepteer dat de hond van de buren ons soms wakker blaft, dat de buurman met de deuren smijt, dat hij zijn afval verbrandt en dat het dan stinkt, dat hij vogels heeft die je in de zomer altijd hoort kwetteren, en zo kan ik nog veel meer bedenken. Je leeft met elkaar dus je hebt soms last van elkaar.

Neemt niet weg dat dit een uitzonderlijk geval is. Wij hebben hier ook zo'n kat in de buurt die inderdaad binnenkwam en me de boel onderzeek. We hebben hem een paar keer een emmer water over de kop gegooid en hij komt nu al een tijd niet meer aanlopen. Maar we hebben het er ook al over gehad om hem te vangen en naar de dierenarts te brengen om zo de eigenaar maar eens te contacteren. Uiteindelijk dus niet gedaan want we hebben er geen last meer van op dit moment. Maar als hij weer komt gaan we dat denk ik wel doen. :-\
Door Inge en Bono
Ligaa schreef: Ja dat klopt. Ik ben van het principe dat ik ze liever 10 of 15 jaar buiten heb in alle vrijheid dan 20 of 25 jaar binnen.
Ja, jij.... En degene die het beestje doodrijdt? Moet die dan maar denken ''ah joh, beestje was misschien al 10 of 15 jaar en heeft al die tijd fijn buiten kunnen lopen''?
Je kan mij opdweilen, als ik een kat doodrijd  :'( 

Mijn ouders hebben 3 katten; leven allemaal fijn binnen en deels buiten; op een afgezet balkon. Beestjes vermaken zich prima
Door Lil
jasmijn schreef: Weet je wat ik een egoïstische gedachten vind, dat jij een dier neemt wat jij wilt hebben en maar vind dat het maar vrij rond mag lopen om vogels, amfibieën, reptielen, haas achting en knaagdieren te vangen!
Er is geen fuk natuurlijk aan want in de natuur gaan roofdieren dood als er een overpopulatie van is, gevoerden huis katten worden er geen gram dunner van!

Heb je daar wel eens aan gedacht?
En de grootste negatieve invloed hebben katten op de amfibieën en reptielen die het al zo zwaar hebben hier in Nederland!

Weet je als ik mijn kat niet hier rond laat lopen moet ik gif gaan strooien voor muizen en ratten. Mijn buren hebben al jaren muizen gevangen en uitgezet en de plaag muizen en ratten blijft met vangen hier midden in het veld 20 meter achter een grote manege (hier zitten ook aardig veel roofvogels, die behoorlijk doorvoed zijn). Dus hebben wij hier katten buiten. Ik wil geen kaat meer na deze, tenzij ik dan weer de muizen en de ratten in huis heb, dan komt er weer een kat. Geloof geen bal ervan dat het zo'n druk legt op de reptielen en de vogels. Mijn kat en ook mijn vorige twee katten hebben nog nooit vogel gegeten en al helemaal nooit een reptiel. Wel dagelijks veel muizen en ratten. Ik en mijn anderen buren hebben dus een kat tegen het ongedierte en mijn andere buren een jack russel (die vangt en eet serieus muizen).

Als mijn kat niet meer buiten kan, dan is deze morgen onmiddellijk dood ja. Opsluiten ga ik bij een wild geboren kat niet meer aan beginnen. Dat is geprobeerd en het ontsnapt en het krijst. Zo hard en zo veel dagen (weken lang) dat als ze morgen niet meer buiten kan zij morgen ook bij de da staat. Ze is overigens zindelijk en sloopt niet, gilt alleen. En tuin afzetten is geen optie, mijn buren worden kwaad als ik mijn tuin afzet (zij zitten in de welstandscommissie, dus is een serieus probleem als zij dat niet willen): dat ziet niet uit is hun standpunt.
Door keetje
Ligaa schreef: Ja dat klopt. Ik ben van het principe dat ik ze liever 10 of 15 jaar buiten heb in alle vrijheid dan 20 of 25 jaar binnen. Ik vind een kat een buitendier en ik heb het nog niet anders meegemaakt (dus een binnenkat echt gelukkig). Dus tot die tijd blijf ik bij mijn standpunt. En ik kan moeilijk 2 dagen logeren bij iemand met een binnenkat. Want ja als mijn draken op de bank liggen te slapen zie je ook niet hoe ze buiten zijn. ;D

Ik liet bijvoorbeeld de knaagdiertjes (hamsters) loslopen als dat kon (kan nu niet meer) met het risico dat ze van een kast afdonderden en hun nek braken. Of uit de gordijnen vielen. Want ja meestal was ik erbij maar ook wel eens niet. En een ongeluk zit in een klein hoekje. In 10 jaar tijd (ok, 9, ze lopen al een tijd niet meer los) is er nog nooit iets losloop-gerelateerds gebeurd, maar het risico is er wel als je er 5 op een avond laat loslopen. Dus niet eentje per week een uurtje. Want dan is het risico in verhouding vanzelfsprekend wat kleiner. :P

Als mijn buren echt last zouden hebben van de katten wil ik ook best kijken naar een oplossing. En als ik midden in de stad woon met kleine tuintjes en ze kunnen nergens anders heen dan in de tuin van een ander is het ook een ander verhaal. Hier sprinten ze 100 meter en ze staan in het weiland of de sloot. Nouja sorry maar tussen de koeienpoep en de hondenpoep etc. die er toch al ligt vind je een kattenkeutel niet terug hoor. En een plasje ook niet. Wij hebben zelf in 3 jaar tijd ook nooit een keutel in de tuin gevonden, de tuinen zijn hier misschien dan wat groter.

Ik heb ook wel eens last van andermans hond (poep op de straat, blaffen, achter mijn katten aanrennen etc.) of kinderen. Dan maar geen kinderen nemen? Mijn stiefdochter kan hard schreeuwen hoor. ::) En dat is toch echt niet de keuze geweest van mijn buren, mijn vriend is hier komen wonen met kind, zij hebben daar niet voor gekozen. Net zoals je een hond niet de bek kan snoeren kun je dat met een kind soms ook niet en kun je van beide evenveel last hebben. Ja en van mijn katten zullen mensen soms ook last hebben maar je moet ook dingen van elkaar accepteren. Ik accepteer dat de hond van de buren ons soms wakker blaft, dat de buurman met de deuren smijt, dat hij zijn afval verbrandt en dat het dan stinkt, dat hij vogels heeft die je in de zomer altijd hoort kwetteren, en zo kan ik nog veel meer bedenken. Je leeft met elkaar dus je hebt soms last van elkaar.

Neemt niet weg dat dit een uitzonderlijk geval is. Wij hebben hier ook zo'n kat in de buurt die inderdaad binnenkwam en me de boel onderzeek. We hebben hem een paar keer een emmer water over de kop gegooid en hij komt nu al een tijd niet meer aanlopen. Maar we hebben het er ook al over gehad om hem te vangen en naar de dierenarts te brengen om zo de eigenaar maar eens te contacteren. Uiteindelijk dus niet gedaan want we hebben er geen last meer van op dit moment. Maar als hij weer komt gaan we dat denk ik wel doen. :-\
Maar als jij een kat een buitendier vind waarom neem je hem dan als huisdier?

Luna is ook een echte buitenhond, je maakt haar niet blijer dan lekker op de hei te laten rauzen. Ook als ik de voordeur open zou zetten en zou zeggen, Luna, zoek de poesjes (geintje) Luna vrij,.... dan gaat ze ook. Via de stoep de straat over, naar de overburen, hun tuin in, op hun grasveldje even door de hoefjes voor een plasje, dan tussen hun hortensia's hurken en de mooie stevige drol neerleggen. Daarna naar de tuin van hun buren, even lekker graven tussen de tulpenbolletjes. Dan daarna lekker door naar de volgende straat alwaar ze een kat tegen komt en lekker even opjaagt, tot binnen in de keuken van het huis waar de kat heenvlucht. En dan, nadat ze even het biefstukje van het aanrecht gepakt heeft gaat lounchen op hun nieuwe leren bankstel.

Zie je het voor je? Ik denk dat Luna misschien dan een veel gelukkigere hond is. En dan, als ze aangereden wordt door een auto als ze weer de straat oversteekt om misschien weer richting huis te gaan, en ik erheen snel om nog net te zien hoe ze haar laatste adem uitblaast en ook te zien hoe de radeloze bestuurder van de auto met tranen in zijn ogen naar het zieltogende lijf van MIJN hond staat te kijken, ik tenminste wel weet dat ze een paar erg gelukkige jaren gehad heeft.

Ik vind dat zo'n drog-argument, sorry, maar dat maakt me bijzonder kriegelig. Ik had het boven in een eerder bericht al aangegeven. Ik vind het egoïstisch om een ander met jouw huisdier en poep/pies en andere onhebbelijkheden op te zadelen alleen omdat jij vind dat 5 gelukkige jaren buiten beter zijn dan 10 (volgens jou) ongelukkige jaren binnen.

Het is JOUW huisdier en neem dan de verantwoordelijkheid om dat dier ook bij je te houden.
Ik heb Luna netjes aan de lijn, en mijn 3 katten zitten de hele dag ongelukkig te zijn in hun afgeschermde tuin maar ik weet wel dat ANDEREN geen last hebben van MIJN huisdieren.
Laatst gewijzigd door keetje op zo 01 mar 2015, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
Lil schreef: Weet je als ik mijn kat niet hier rond laat lopen moet ik gif gaan strooien voor muizen en ratten. Mijn buren hebben al jaren muizen gevangen en uitgezet en de plaag muizen en ratten blijft met vangen hier midden in het veld 20 meter achter een grote manege (hier zitten ook aardig veel roofvogels, die behoorlijk doorvoed zijn). Dus hebben wij hier katten buiten. Ik wil geen kaat meer na deze, tenzij ik dan weer de muizen en de ratten in huis heb, dan komt er weer een kat. Geloof geen bal ervan dat het zo'n druk legt op de reptielen en de vogels. Mijn kat en ook mijn vorige twee katten hebben nog nooit vogel gegeten en al helemaal nooit een reptiel. Wel dagelijks veel muizen en ratten. Ik en mijn anderen buren hebben dus een kat tegen het ongedierte en mijn andere buren een jack russel (die vangt en eet serieus muizen).

Als mijn kat niet meer buiten kan, dan is deze morgen onmiddellijk dood ja. Opsluiten ga ik bij een wild geboren kat niet meer aan beginnen. Dat is geprobeerd en het ontsnapt en het krijst. Zo hard en zo veel dagen (weken lang) dat als ze morgen niet meer buiten kan zij morgen ook bij de da staat. Ze is overigens zindelijk en sloopt niet, gilt alleen. En tuin afzetten is geen optie, mijn buren worden kwaad als ik mijn tuin afzet (zij zitten in de welstandscommissie, dus is een serieus probleem als zij dat niet willen): dat ziet niet uit is hun standpunt.
2 van mij 3 katten zijn in het wild geboren en via de Dierenambu bij een kittenmoeder terecht gekomen en dat zijn fijne binnenkatten geworden. Ik heb in het verleden in mijn tijd als kittenopvang -tig katjes van de straat, dus ook in het wild geboren, grootgebracht en allemaal zijn dat fijne katten geworden. Dat weet ik omdat ik er destijds 3 gehouden heb, Het kost wat werk maar dan lukt dat prima.

Ik blijf het, hoe dan ook, gemakzucht vinden om anderen met mijn huisdier op te zadelen. Shoot me,......
Door Lil
keetje schreef: 2 van mij 3 katten zijn in het wild geboren en via de Dierenambu bij een kittenmoeder terecht gekomen en dat zijn fijne binnenkatten geworden. Ik heb in het verleden in mijn tijd als kittenopvang -tig katjes van de straat, dus ook in het wild geboren, grootgebracht en allemaal zijn dat fijne katten geworden. Dat weet ik omdat ik er destijds 3 gehouden heb, Het kost wat werk maar dan lukt dat prima.

Ik blijf het, hoe dan ook, gemakzucht vinden om anderen met mijn huisdier op te zadelen. Shoot me,......
Ik heb 5 jaar!!!! geprobeerd haar binnen te houden en 2 gt's geraadpleegd  ;)
Als wij niet verhuisd waren was ze er niet meer geweest  ;)

Ze deed het prima toen ik de tuin had afgezet, maar de buren/ welstand eiste dat het net werd weggehaald.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 01 mar 2015, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inouchka
jasmijn schreef: Weet je wat ik een egoïstische gedachten vind, dat jij een dier neemt wat jij wilt hebben en maar vind dat het maar vrij rond mag lopen om vogels, amfibieën, reptielen, haas achting en knaagdieren te vangen!

Ik denk dat het misschien een beetje anders is, jij bent  egoïstische om dat je een dier neemt waar je niet de ruimte of de kennis voor bezit om die op een goede manier op je eigen terrein te houden en de rest van de wereld maar opscheept met jou
Allereerst is niet iedere situatie gelijk! Als mijn katten hier buiten gaan, moeten ze eerst een paar huizen/straten voorbij en ze rennen zo naar een weiland/bos. Ze vinden het buiten heerlijk en zodra er iemand komt klagen over 1 van mijn katten, zal ik er alles aan doen om met deze persoon overeen te komen, hoe wij dit samen kunnen oplossen!! Want mijn kat zal niet altijd alleen het probleem zijn!! Ik woon hier tussen allerlei oudere mensen die hele dierentuinen hebben in hun achtertuin, van vogels, tot koeien, paarden, honden, katten, amfibieën, noem maar op! En nog nooit heeft er iemand van mijn buren lopen zeuren over overlast!! Ik heb voordat ik hier kwam wonen, al mijn naaste buren meteen laten weten dat wij huisdieren hebben en zij hebben daar nuchter op gereageerd, maar soms heb je nu éénmaal 1 rot ei er tussen die nergens tevreden over is en met alles en iedereen wel problemen heeft!!! Daarnaast heb ik JOU niet afgeschreven als een egoïst en ik zou het op prijs stellen, dat je mij daar ook niet voor uitmaakt!! Het feit dat je zo heftig reageert op mijn reactie, zal er dan toch enigszins enige waarheid in zitten??
Jij geeft aan dat ik geen kennis heb over katten, om eerlijk te zijn dit kan best zijn! Maar ik geef hun wel de beste zorg die ik kan geven en verder bemoei ik mij zo min mogelijk... Het is namelijk door de bemoeienissen van de mens dat de meeste katten verpest worden, daar wel eens over nagedacht? Mijn katten hebben in huis wel strikte regels en gelukkig heb ik met mijn katten geen problemen. Zij gaan meestal 'S avonds buiten en 's ochtend komen ze weer naar binnen. Naast aandacht, eten en verzorging laat ik mijn katten met rust, dit hebben die van mij dan ook het liefst!! Daarnaast zijn al mijn katten gechipt en geholpen, dus hormonaal zullen zij ook niet al teveel last veroorzaken!! En weetje wat ook rot is, dat ik mensen mijn katten zie opjagen met hun hond, gewoon voor de fun!! En niet omdat ze last hebben van de kat!!!

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door