Martine-Tom schreef:
Dit soort dingen blijven lastig, maar eigenlijk (en nu zal ik wel geen vrienden maken) je kan die mensen toch niet veranderen, dus je kan je er druk over maken en vinden dat zij er iets aan moeten doen....maar dat gaan ze niet doen dus biljft het toch zaak om te proberen je honden hiermee om te leren gaan.
En ja ik snap echt wel dat er honden zijn die katten willen villen en dat het echt heel vervelend is als er zoveel katten buiten lopen, maar dat gaat nooit veranderen ben ik bang...
Dat is dus precies wat ik bedoelde te zeggen
Kaela schreef:
Nee, mijn hond loopt NOOIT los waar het niet mag (en ook zelden tot nooit waar het wel mag), ik ruim áltijd de poep op enz enz.
Ik moet ELKE wandeling opletten dat er niet een van de 20-30 katten hier uit de straat niet te dichtbij komt of zich onder een auto verstopt heeft.
Leven en laten leven, echt, wat een opmerking. Hartstikke fijn dat jij er al 36 jaar geen last van hebt, maar dat wil toch echt niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Ik heb verdorie al 4 jaar lang enorm veel last van loslopende katten en ik durf glashard te stellen dat ik met Oscar zeer minimaal overlast veroorzaak. Mensen moeten hun katten gewoon binnen en onder toezicht houden.
Jou katten liepen in Akkrum ook los zeg je zelf. Daarom kan ik het niet helpen dat ik mijzelf afvraag : Als jij een makkelijkere hond zou hebben gehad of je er dan ook zo stellig over zou denken?
Nee ik vind dus niet dat iedereen zijn kat maar binnen
moet houden. Als ik Moby binnen houd (wat rond oud en nieuw dus gebeurd) heb ik een kat die alleen maar schreeuwt en zwaar ongelukkig is. Het is gewoon écht een HEL voor hem om binnen te zijn.
Dat ga ik dan dus ook de rest van het jaar niet doen. Hij is doodsbang voor alles en iedereen dus iemand anders zal niet snel last van hem ondervinden. Er lopen hier in de buurt gemiddeld 3 katten per huis rond dus je kan je voorstellen hoeveel katten wij dagelijks tegen komen.

Vind ik dat altijd even leuk? Nee, zeker niet. Het is voor mij de reden waarom wij zelden de honden hier in de wijk uitlaten. Op 5 minuten autorijden kunnen we prima wandelen met alleen konijnen en hazen. Dus nog steeds niet los, maar voor mij een prettiger idee omdat ik er minder moeite mee zou hebben dat ze een wild dier doden dan een dier wat van iemand is. Met andere woorden. Ja, de loslopende katten zijn mijn probleem, niet die van de eigenaren.
Maar goed ieder zijn eigen mening uiteraard. Dit is de mijne