Tja zelfs als er op staat dat het echt wild is hoef je het nog niet te geloven. Ooit eens wilde eend gekocht waar op stond dat het kogeltjes kon bevatten omdat het wild was, maar wat toch écht tamme eend was. En waarover degene die het aanbood geen uitsluitsel kon/wou geven wat het nou was en hoe dat kon.
Ik voer hier ook wat ik krijgen kan als ze het lusten. Wat ik niet voer is in ieder geval spiervlees van kalkoen, tam konijn, plofkip, plofeend, zo min mogelijk niet-bio rund (en dan snijdsels ofzo, dus geen lapjes) en liefst ook geen kippenorgaantjes als het niet bio is. Maar wel (als ik eraan kan komen) haas, wild konijn, fazant, zwaan, bio producten of diervriendelijk zoals soms kip of gans (wild). Vleesbot wel vaak niet-bio helaas zoals kwartel en eenden- en kippennekken. Wilde eend zijn ze niet dol op en biologisch vleesbot vind ik lastig aan te komen. Spiervlees ook liefst biologisch of wild dus gans, haas, (tam en wild) hert, zwaan, lama, kangoeroe en ook wel paard (ja dat is discutabel, ik probeer in ieder geval Nederlands paard te voeren). Organen vrijwel nooit bio, als ik het kan krijgen wel maar 250g biologische kippenhartjes.. tja daar ben ik niks mee, dat is echt onbetaalbaar. Maar dan vooral van lam, gans, eend, haas, kalkoen, rund (hart, geen lever of nier), soms tam konijn (levertjes of niertjes) maar liever niet, en waar ik maar aan kan komen.

Soms eten ze een paar weken maar 3 soorten en soms heb ik maandenlang 5/6 soorten spiervlees in de vriezer. Soms voer ik wel vis en soms niet. Ze eten hier in ieder geval gevarieerd haha, ik word al paniekerig als ik nog maar 3/4 soorten heb aan spiervlees haha. In totaal zit ik vaak denk ik wel op 8-10 diersoorten. Orgaan vaak 1/2 soorten per categorie (hart/lever/nier).
Ik besef ook wel dat biologisch/wild voeren een kwestie van proberen is en dat het misschien maar voor 50% lukt soms, ik probeer ook aan te vullen met afval van de menselijke consumptie (snijdsels, vlies (maar dan wel de grootste vellen eruit) niet om dagelijks te voeren maar voor eens in de week). De keren dat ik per ongeluk geen spiervlees op voorraad had en dus moest terugvallen op plofkip en kalkoen uit de winkel zijn op één hand te tellen (in een jaar tijd), 2/3 keer geloof ik. Maar dat doe ik liever echt niet.