Moderator: Lizzy
ingeastrid schreef: Hoi...met kinderziekten kun je (naar mijn weten) ook bijna niks los krijgen. Onze zoon kreeg 1 x DKTP en de tweede keer DTP...maar dat was net zo'n probleem.Hondenziekte en HCC samen gaat helaas niet. Die enting bestaat niet.
Zoals ik zei...bij honden weet ik er niet genoeg van, dus ik ga op jouw oordeel af Lizzy. Wat je zegt snijdt hout. En ik heb er veel over gelzen inmiddels, en je conclusie lijkt me nuchter en juist.
Dus die (2e keer) hondenziekte en hcc maak ik vandaag een afspraak voor, parvo over een paar weken, als ik weet dat deze hem niet ziek maakt.
Die andere ziekten...hoe vervelend misschien ook...niet dodelijk, dan ent ik niet. Beter voor zijn weerstand. Naar het buitenland gaan we voorlopig niet, dus das van latere zorg.
DANK!
ingeastrid schreef: Ik heb gebeld, en helaas kon de DA nu niet aan de telefoon komen...maar volgens hun was het niet mogelijk om het vaccin zonder lepto en ook de kennelhoest zit daar bij in.Nou, fijne dierenarts zeg
Dat was dus de laatste keer dat ik daar naartoe ga.
ingeastrid schreef: Gatverdarrie...is het me toch ontkomen!Lekker dan, dan heeft jouw dierenarts zijn huiswerk niet goed gedaan. Want met gewoon een beetje fysiologische zoutoplossing kunnen ze de enting ook zetten. Daar hebben ze helemaal de Lepto niet voor nodig. Ik heb toen die van mij pup was er echt met mijn neus bovenop gestaan en van te voren gebeld dat ik de enting dus ZONDER lepto etc wil en dat die dan gewoon met zoutoplossing gespoten kan worden. En toen ze de enting in de spuit deed heb ik nog om het flesje gevraagd (ben al vaker voor de gek gehouden) en dat was idd alleen de DHP. Zet alleen de assistente in het boekje geldig tot 1 jaar (hij was toen 12 weken), maar die enting is gewoon 3 jaar geldig. Ik zou je hond over 3 weken dus niet standaard nog een keer laten enten, maar laten titeren om te kijken of deze enting is aangeslagen. Zo ja, hoef je hem niet meer te enten.
Ik had keurig opgeschreven dat ik: Hondenziekte, HCC en parvo wilde. Maar volgens de DA kon dat niet, want het vaccin werd verdund door de lepto. En toen stond ik met mijn mond vol tanden, want dan weet ik er dus nog steeds niet genoeg van.
En nu kijk in ik het boekje en zit er óók kennelhoest ( para-influenza) bij in! GRRRRR....
Wat baal ik daar van...
Over 3 weken weer...nou ik denk het niet...toch maar es kijken in de kliniek in Zuidhorn (geloof ik) waar ze ook titeren.