Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nynke schreef: Heicke, knoflook kun je bijvoorbeeld bestellen bij http://www.levenvanhetland.nl. Maar het beste poot je die op 10 oktober, dus je bent al een beetje laat :P Je kunt nog wel knoflook poten, maar die zal waarschijnlijk wat minder groot worden dan anders. Sowieso kun je in de supermarkt-biologische winkel wel kijken naar knoflook om te poten, maar zorg dan dat je geen chinese knoflook hebt, die doet het niet in NL.

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik ook. Weer te laat! :(
Kan ik knoflook ook in een koude kas poten of is dat te warm in de zomer?
Vorig jaar mei heb ik een kasje in de achtertuin gezet en moet nu gaan verzinnen wat ik er het beste in kan gaan zetten en vanaf wanneer ???
Ruisje schreef: Ik ook. Weer te laat! :(
Kan ik knoflook ook in een koude kas poten of is dat te warm in de zomer?
Vorig jaar mei heb ik een kasje in de achtertuin gezet en moet nu gaan verzinnen wat ik er het beste in kan gaan zetten en vanaf wanneer ???
Ik ga het proberen onder de platte bak. Als het te warm wordt til je de bak er zo vanaf. Bedankt voor de link Ruisje.

In een kas kun je wellicht tomaten, komkommer, aubergine e.d. zetten?
heicke schreef: Ik ga het proberen onder de platte bak. Als het te warm wordt til je de bak er zo vanaf. Bedankt voor de link Ruisje.

In een kas kun je wellicht tomaten, komkommer, aubergine e.d. zetten?
Nynke, bedankt voor de link! ;)

Met het kasje valt er weinig op te tillen, ik kan alleen twee raampjes open zetten. Aubergine had ik er vorig jaar in, 2 soorten, zero geoogst. :-\
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 08 jan 2015, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bi mij gaan de tomaten/paprika's dit jaar weer in zo'n plastic tomatenkas. Ik heb afgelopen jaar een enorme opbrengst gehad in vergelijk met het jaar ervoor. Ik heb er 1 maar wil er nog een grotere bijhalen. Vraag me alleen af, wat is wijsheid, planten kopen of zelf zaaien.
Keetje, ik heb nog zaadjes van hele lekkere tomaten voor je als je ze wilt hebben. We noemen ze Oekraieners omdat de man die ze teelde op een moestuin bij een kennis uit Oekraiene komt. Ze zijn echt vreselijk lekker, het zijn 3 verschillende soorten. Geef maar een peebeetje als je ze wilt hebben, ik ga ze toch niet zaaien.
Lida. S schreef: Ik heb van de week nog snijbiet geoogst. Ongelooflijk zo goed als deze het dit jaar (dit seizoen) heeft gedaan
Welke soort heb jij ?? Heb je een paar zaadjes over toevallig ??  :angel2: :angel2:
De laatste stukjes snijbietstruik die hier nog in de tuin staan/stonden zijn geheel opgegeten door de mussen :P
Nynke schreef: Keetje, ik heb nog zaadjes van hele lekkere tomaten voor je als je ze wilt hebben. We noemen ze Oekraieners omdat de man die ze teelde op een moestuin bij een kennis uit Oekraiene komt. Ze zijn echt vreselijk lekker, het zijn 3 verschillende soorten. Geef maar een peebeetje als je ze wilt hebben, ik ga ze toch niet zaaien.
Welke soort heb jij ?? Heb je een paar zaadjes over toevallig ??  :angel2: :angel2:
De laatste stukjes snijbietstruik die hier nog in de tuin staan/stonden zijn geheel opgegeten door de mussen :P
Als het goed is heb ik de zakjes bewaard. Ik zal van de week eens kijken welk ras het was. Ik had een deel in de kas gezaaid en een deel buiten. We hebben er maanden van geoogst. Iedere dag weer, zowel in de kas als buiten. Zo had ik het echt nog nooit meegemaakt.
In de kas hebben de muizen de laatste blaadjes opgegeten, maar buiten staat het nog steeds, net zo als de peterselie en selderij.
Hier oogst ik ook nog snijbiet, maar ook winterspinazie en amsoi!
Binnenkort weer beginnen met opkweken, heb er ook zin in. In eigen achtertuin in een aantal grote bakken en ook kleinere bakken aan de schutting. Maar ook in de volle grond. En dan ook nog in een soort volkstuintje vlakbij, waar ik nog meer kwijt kan. Moet komende week ook maar aan de slag met een planning. :D
Jantina schreef: Dat zal ook altijd zo blijven denk ik, als je biologisch wilt tuinieren. Een deel gaat terug naar de natuur. Insecten, vogels enz. Gewoon stug blijven proberen!
Maar ik had best wel eentje zelf willen eten  :P :P 
Lida. S schreef: Een goed net eroverheen doen. Niet erop leggen, maar een ruime kooi maken.
Doe ik dan ook komend seizoen, maar ik hoorde van iemand dat die gezien had dat een koolwitje boven een kooltje vloog en haar eitjes gewoon liet vallen, dus dat moet dan een ultrafijn net worden  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door