Lida. S schreef: Wat leuk. Daar zal je van genieten.Dankje. Heb er onwijs zin in
Ik heb de meeste zaden al binnen en het beplantingsplan is klaar. Nu nog een paar weken wachten dan kunnen we weer beginnen

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lida. S schreef: Wat leuk. Daar zal je van genieten.Dankje. Heb er onwijs zin in
Ik heb de meeste zaden al binnen en het beplantingsplan is klaar. Nu nog een paar weken wachten dan kunnen we weer beginnen
Nynke schreef: Heicke, knoflook kun je bijvoorbeeld bestellen bij http://www.levenvanhetland.nl. Maar het beste poot je die op 10 oktober, dus je bent al een beetje laatIk ook. Weer te laat!Je kunt nog wel knoflook poten, maar die zal waarschijnlijk wat minder groot worden dan anders. Sowieso kun je in de supermarkt-biologische winkel wel kijken naar knoflook om te poten, maar zorg dan dat je geen chinese knoflook hebt, die doet het niet in NL.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ruisje schreef: Ik ook. Weer te laat!Ik ga het proberen onder de platte bak. Als het te warm wordt til je de bak er zo vanaf. Bedankt voor de link Ruisje.
Kan ik knoflook ook in een koude kas poten of is dat te warm in de zomer?
Vorig jaar mei heb ik een kasje in de achtertuin gezet en moet nu gaan verzinnen wat ik er het beste in kan gaan zetten en vanaf wanneer ???
heicke schreef: Ik ga het proberen onder de platte bak. Als het te warm wordt til je de bak er zo vanaf. Bedankt voor de link Ruisje.Nynke, bedankt voor de link!
In een kas kun je wellicht tomaten, komkommer, aubergine e.d. zetten?
Lida. S schreef: Ik heb van de week nog snijbiet geoogst. Ongelooflijk zo goed als deze het dit jaar (dit seizoen) heeft gedaanWelke soort heb jij ?? Heb je een paar zaadjes over toevallig ??
Nynke schreef: Keetje, ik heb nog zaadjes van hele lekkere tomaten voor je als je ze wilt hebben. We noemen ze Oekraieners omdat de man die ze teelde op een moestuin bij een kennis uit Oekraiene komt. Ze zijn echt vreselijk lekker, het zijn 3 verschillende soorten. Geef maar een peebeetje als je ze wilt hebben, ik ga ze toch niet zaaien.Als het goed is heb ik de zakjes bewaard. Ik zal van de week eens kijken welk ras het was. Ik had een deel in de kas gezaaid en een deel buiten. We hebben er maanden van geoogst. Iedere dag weer, zowel in de kas als buiten. Zo had ik het echt nog nooit meegemaakt.
Welke soort heb jij ?? Heb je een paar zaadjes over toevallig ??![]()
![]()
De laatste stukjes snijbietstruik die hier nog in de tuin staan/stonden zijn geheel opgegeten door de mussen![]()
Jantina schreef: Dat zal ook altijd zo blijven denk ik, als je biologisch wilt tuinieren. Een deel gaat terug naar de natuur. Insecten, vogels enz. Gewoon stug blijven proberen!Maar ik had best wel eentje zelf willen eten
Nynke schreef: Maar ik had best wel eentje zelf willen etenEen goed net eroverheen doen. Niet erop leggen, maar een ruime kooi maken.![]()
![]()
Lida. S schreef: Een goed net eroverheen doen. Niet erop leggen, maar een ruime kooi maken.Doe ik dan ook komend seizoen, maar ik hoorde van iemand dat die gezien had dat een koolwitje boven een kooltje vloog en haar eitjes gewoon liet vallen, dus dat moet dan een ultrafijn net worden