Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Papalou
Zou je dan ook alleen de naden in kunnen spuiten als de mijten daar doorheen gaan?

Hoop dat het zo goed blijft gaan voor je! Ellende he dat wassen....hier wat fleece kleedjes ivm de vlooien, dat droogt gelukkig lekker snel..maar dat zal niet ok voor Nelson aan neem ik aan...

Fijne jeukvrije dagen!
Door Hope
lianneke schreef: Hai, ik heb je topic gevolgd, heb hier een Leonberger met seizoens gebonden jeuk.
Ik las dat jij kurkuma geeft. Hoeveel geef je aan Nelson? Kan eigenlijk nergens terug vinden wat de verhouding is qua gewicht van de hond. En met peper en kokosolie begreep ik, ook hoeveel? Gewoon een snufje en een scheutje? (Lijkt wel een recpept) ;)
Ik hoop echt dat het goed blijft gaan met Nelson, niks zo vervelend en vermoeiend als altijd jeuk!
Verder alleen maar petje af voor jullie inzet!
Ik maak in een pannetje een papje van gesmolten kokosolie. Daar doe ik dan een halve theelepel kurkuma in en een beetje peper. Dit giet ik over het vlees.
Papalou schreef: Zou je dan ook alleen de naden in kunnen spuiten als de mijten daar doorheen gaan?

Hoop dat het zo goed blijft gaan voor je! Ellende he dat wassen....hier wat fleece kleedjes ivm de vlooien, dat droogt gelukkig lekker snel..maar dat zal niet ok voor Nelson aan neem ik aan...

Fijne jeukvrije dagen!
Geen idee eigenlijk.
Ik heb nu wat badmatten van de action voor Nelson. Die kunnen makkelijk in de was en de droger, heel fijn. Ze zijn ook lekker dik dus meneer ligt er heerlijk op.

Die sneeuw lijkt goed te doen. Of de vorst, of wat dan ook. In elk geval heb ik sinds het winterweer een volledig jeukvrije hond.
Iemand een verklaring hiervoor?
Luchtvochtigheid in huis is momenteel 43.
Door Radja
Ik was ook altijd blij wanneer we winterweer hadden! Idd zo goed als geen jeuk!

Maar ik ben echt zo blij voor jullie! En helemaal voor Nelson! :-*
Door tt-tjes
Lil schreef: ja, ik denk dat dat het 100% goede antwoord is. Maar voor een allergische reactie heb je een x percentage van (de ontlasting van) die krengen nodig en die hoeveelheden krijg je met (kunst)leer pas na jaren ipv na een maanden. hier ging het in ieder geval prima met de zeer allergische woef, terwijl stof helemaal mis ging na een hele korte periode. Nu kan ik het kunstleer ook met de stoomreiniger afdoen, dus dan kill ik wat eventueel aanwezig is meteen ook weer.
ik sop ze af met warm azijnwater, werkt ook goed. Dekens was ik ook met een scheut azijn.
Door Hope
Het gaat goed met Nelson. Mede dankzij de sneeuw is hij jeukvrij.

Omdat ik één diersoort toch echt te weinig vind voor een jonge hond ben ik, eigenwijs als ik ben, toch dingen gaan toevoegen. Hij krijgt nu konijn (vleesbot, lever en nier van tam konijn, spiervlees wild konijn) lama (spiervlees) en paard (spiervlees en hart). Hij doet het super.
Ik wil weer een nieuwe soort toevoegen. Wat is nu wijsheid?

Ik weet dat eend niet gaat. Ik zou het liefst iets toevoegen waar ik ook wat vleesbot van kan voeren. Ik zat te denken aan haas, of bosduif omdat dit wild is. Hier in het dorp hebben ze ook wilde fazant.
Of zou een vette vis een goede optie zijn, omdat dit ook zijn huid nog wat zou ondersteunen?

Hij krijgt wel een droge huid met schilfers. Ik heb nog geen oplossing gevonden hiervoor.
Door pike
Wie ben ik in dit geval, maar ik denk dat om mee te beginnen 1x in de week vis toevoegen zeker  geen verkeerd idee is.
Daarna zou ik opteren voor haas.  ;)
Door Fenixjuh
Hope schreef: Het gaat goed met Nelson. Mede dankzij de sneeuw is hij jeukvrij.

Omdat ik één diersoort toch echt te weinig vind voor een jonge hond ben ik, eigenwijs als ik ben, toch dingen gaan toevoegen. Hij krijgt nu konijn (vleesbot, lever en nier van tam konijn, spiervlees wild konijn) lama (spiervlees) en paard (spiervlees en hart). Hij doet het super.
Ik wil weer een nieuwe soort toevoegen. Wat is nu wijsheid?

Ik weet dat eend niet gaat. Ik zou het liefst iets toevoegen waar ik ook wat vleesbot van kan voeren. Ik zat te denken aan haas, of bosduif omdat dit wild is. Hier in het dorp hebben ze ook wilde fazant.
Of zou een vette vis een goede optie zijn, omdat dit ook zijn huid nog wat zou ondersteunen?

Hij krijgt wel een droge huid met schilfers. Ik heb nog geen oplossing gevonden hiervoor.
Dit zou niet door het voer hoeven komen, krijgen wij mensen ook van dit weer en mijn hond ook  ;)
Door Lil
Ik heb als vierde diersoort tijdens het elimineren vis (zalm) toegevoegd omdat dat ook zo belangrijk is en als ze het verdragen een goede ondersteuning van de huid is.
Fenixjuh schreef: Dit zou niet door het voer hoeven komen, krijgen wij mensen ook van dit weer en mijn hond ook  ;)
Klopt! We hebben net een weekje met -24 graden achter de rug, in huis is de luchtvochtigheid 8-10 procent, en ik krab me he-le-maal te pletter momenteel. :-X Enige voordeel is dat de mijten waarschijnlijk naar het zuiden zijn geëmigreerd, dus voor Nelson zou het ideaal zijn hier! :biggrin2:

Wel fijn dat het zo goed gaat, Marloes!
Door pike
Anne in Duitsland schreef: Klopt! We hebben net een weekje met -24 graden achter de rug, in huis is de luchtvochtigheid 8-10 procent, en ik krab me he-le-maal te pletter momenteel. :-X Enige voordeel is dat de mijten waarschijnlijk naar het zuiden zijn geëmigreerd, dus voor Nelson zou het ideaal zijn hier! :biggrin2:

Off-topic, maar Anne, krijg je bij die lage luchtvochtigheid geen last van droge ogen? Moet je dan niet gaan druppelen?
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Klopt! We hebben net een weekje met -24 graden achter de rug, in huis is de luchtvochtigheid 8-10 procent, en ik krab me he-le-maal te pletter momenteel. :-X Enige voordeel is dat de mijten waarschijnlijk naar het zuiden zijn geëmigreerd, dus voor Nelson zou het ideaal zijn hier! :biggrin2:

Dat is wel erg weinig!
Luchtvochtigheid is nu 43. Ik heb de Dry-Bags even in de kelder gezet.
Die schilfers negeer ik gewoon maar even. Eens kijken of ik nog zalm heb liggen, dat is wel een goede dan.
Door pike
Hope schreef: Dat is wel erg weinig!
Luchtvochtigheid is nu 43. Ik heb de Dry-Bags even in de kelder gezet.
Die schilfers negeer ik gewoon maar even. Eens kijken of ik nog zalm heb liggen, dat is wel een goede dan.
Dat is ook al behoorlijk laag. Optimaal schijnt tussen de 50 en 60 te zijn.
Door Hope
pike schreef: Dat is ook al behoorlijk laag. Optimaal schijnt tussen de 50 en 60 te zijn.
Aaah oke, maar ik dacht dat huisstofmijt een hekel heeft aan een luchtvochtigheid onder de 50.
Dat ga ik wel even uitzoeken dan, want ik stook hier nu al weken behoorlijk voor de mussen om die luchtvochtigheid omlaag te krijgen (en te houden). Ik vrees dat onze energierekening daar wel wat van terug zal laten zien  ::) :-X
Door Lizetta
Normaal is idd tussen 50 en 60. Maar bij allergie voor stofmijten  (heb het zelf) is een iets lagere luchtvochtigheid echt beter. Onder de 30 moet je niet komen, dan krijg je droge ogen, neus en mond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door