lianneke schreef:
Hai, ik heb je topic gevolgd, heb hier een Leonberger met seizoens gebonden jeuk.
Ik las dat jij kurkuma geeft. Hoeveel geef je aan Nelson? Kan eigenlijk nergens terug vinden wat de verhouding is qua gewicht van de hond. En met peper en kokosolie begreep ik, ook hoeveel? Gewoon een snufje en een scheutje? (Lijkt wel een recpept) 
Ik hoop echt dat het goed blijft gaan met Nelson, niks zo vervelend en vermoeiend als altijd jeuk!
Verder alleen maar petje af voor jullie inzet!
Ik maak in een pannetje een papje van gesmolten kokosolie. Daar doe ik dan een halve theelepel kurkuma in en een beetje peper. Dit giet ik over het vlees.
Papalou schreef:
Zou je dan ook alleen de naden in kunnen spuiten als de mijten daar doorheen gaan?
Hoop dat het zo goed blijft gaan voor je! Ellende he dat wassen....hier wat fleece kleedjes ivm de vlooien, dat droogt gelukkig lekker snel..maar dat zal niet ok voor Nelson aan neem ik aan...
Fijne jeukvrije dagen!
Geen idee eigenlijk.
Ik heb nu wat badmatten van de action voor Nelson. Die kunnen makkelijk in de was en de droger, heel fijn. Ze zijn ook lekker dik dus meneer ligt er heerlijk op.
Die sneeuw lijkt goed te doen. Of de vorst, of wat dan ook. In elk geval heb ik sinds het winterweer een volledig jeukvrije hond.
Iemand een verklaring hiervoor?
Luchtvochtigheid in huis is momenteel 43.