Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Monique
M.P schreef: hoi

ik ga mijn eerlijk antwoord hierover geven.
ik zou graag willen weten waarom jou honden buiten moeten zijn en niet in huis.
ik vind persoonlijk dat een hond toch wel 's nachts binnen mag....zo veel mogelijk bij het gezin , het zijn toch huishonden voor iets!
hier slaapt er eentje in de kleerkast , de ander op bed , en eentje houd van de vuile was......
ik vind dat altijd zo erg als honden buiten moeten slapen.
groetjes geert

Waarom?
Ik zie het probleem niet zo. Ik denk dat veel honden gelukkiger zouden zijn buiten met een lekker kleedje, bankje o.i.d dan binnen met de centrale verwarming aan.
Ik wil mijn honden in ieder geval niet op de slaapkamer, kledingkast en al helemaal niet in de was (want een hond kan nu eenmaal niet zien of de was schoon of vies is). Mijn honden hebben gewoon een eigen bench waar ze in gaan met deurtje open (Dinka heeft hem wel dicht)
Didge is hier de hond die altijd buiten is, zomer en winter. Als het aan hem ligt ook 's nachts maar ik wil hem gewoon binnen hebben
Door Kaio
Mijn honden slapen buiten en ze vinden dat helemaal niet erg. Normaal wordt ook de gehele winter buiten geslapen. Ze hebben wel nachthokken geisoleerd op poten met tochtschot. Kaio slaapt in het nachthok als het koud is. Maci slaapt liever onder het afdak tegen het huis aan. Ze slapen echt liever buiten dan binnen. Is ook meteen beter voor hun vacht. Kaio vindt binnen slapen meer een straf.
Ik heb er wel de honden naar.  ;)
Hier mogen ze juist niet in de slaapkamer niet in de kleerkast en ook niet tussen de vuile was. Ik wil kunnen slapen zonder zand in mijn bed en ook nog schone kleding hebben, tenminste op het moment dat ik ze aantrek  :P
Door evds
Lijkt me geen probleem. Als het maar droog en tochtvrij is. Een klein hok (soort hol) om in te kruipen vinden ze dan ook lekker. Mijn kaina is nu binnen vanwege artrose en ouderdom, maar ze was het er eerst echt NIET mee eens en sliep rustig in haar buitenkennel, met hok, bij min 15. Het werd dan min 10 in het hok.
Als ze buiten gewend zijn is binnen vaak veel te warm.
Door sonnie1983
de onze zijn overdag altijd buiten. als we thuis zijn binnen.
Ze slapen dus altijd binnen. Wat een verwende politiehonden he :P
Maar als we keer feestje hebben ofzo dan blijven ze buiten tot we thuis zijn.
Ivan zit in een kennel met een nachthok. Diego heeft de tuin met nachthok. Beiden leggen we dan lekker stro in ofzo in de wintermaanden.
Sneeuw etc. geeft Diego niks om die gaat er gerust midden in liggen. Regen? lekker nat worden zul je bedoelen!
Ivan is wat dat betreft eentje die dan lekker in zijn hok gaat liggen. MAar dat doet hij het hele jaar door wel graag. Met warme dagen ook graag op het dak van zijn hok.
Diego ligt eigenlijk alleen als het echt koud is in de winter wel eens in zijn hok. De rest op zijn hok, tegen het huis aan of op de tafel (jaja wat een luxe.....).
Door Lida. S
Mijn grote honden slapen bijna allemaal  buiten dat vinden ze prettig. Ook in de winter. De kleintjes slapen in principe binnen in huis, maar m'n kleine dwerktekkel wil altijd perse bij haar grote vriendin zijn. Midden in de winter met sneeuw had ik haar opgesloten in de schuur omdat ik het echt te gek vond,  maar ze is door het kattenluik naar buiten gegaan en heeft bij de grote hond in het buitenhok geslapen. Daarna heb ik er maar geen moeite voor gedaan en nu slaapt ze bijna altijd buiten. Ze moeten wel een goed hok / slaapplek hebben. Droog, schoon,  uit de wind, maar dat spreekt voor zich. Ik heb stro in het hok dat vinden ze lekker, maar één van de honden slaapt / ligt vaak gewoon in de sneeuw en laat zich rustig half onder sneeuwen
Door Eertje
Aquillo schreef: Leg er lekker een paar schapenvachten in. Als het koud is kunnen ze zich daarop warm houden. En misschien een idee om je tuinhuisje te isoleren? En in plaats van een mand een lekkere oude bank neerzetten met zachte kussens en daarop de schapenvachten..Zitten ze hoog droog en warm ;)
Schapenvachten zullen lekke warm zijn, maar als ze ze opeten ben je verder van huis! De hond van een vriendin heeft kantje boord gelegen en spoedoperaties moeten ondergaan door het eten van een vacht. Ook zij dacht wat jij dacht! :-\
Door Eertje
Onze herder heeft jaren buiten gezeten. Ook in de winter, dan was ze ivm met het contrast in temperatuur meer buiten dan binnen! Haar binnenhok had een tochtschot en was gevuld met een hele dikke laag met stro! Zij was daar overigens meer happy dan binnen! Nu moet ik wel zeggen dat ik in die tijd in de IPO met haar zat. Door de intensiviteit van deze sport had ik er dus ook geen moeite mee.
Laatst gewijzigd door Eertje op di 04 okt 2011, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
Mijn grote honden slapen altijd buiten, ze mogen de boel bewaken.  De kleintjes slapen binnen, behalve mijn dwergteckel. Die smeert hem door het kattenfluisteraar naar buiten en ging altijd bij Zijn grote vriendin in het hok liggen. Deze grote hond is er nu niet meer, maar t teckeltje slaapt nog steeds buiten. Ze wil niet anders. Ik heb voor haar een goed geïsoleerd hok, propvol met vachten, kleden en kussens. Als ik haar smorgens roep is ze altijd warm.
Door miik
Lida. S schreef: Mijn grote honden slapen bijna allemaal  buiten dat vinden ze prettig. Ook in de winter. De kleintjes slapen in principe binnen in huis, maar m'n kleine dwerktekkel wil altijd perse bij haar grote vriendin zijn. Midden in de winter met sneeuw had ik haar opgesloten in de schuur omdat ik het echt te gek vond,  maar ze is door het kattenluik naar buiten gegaan en heeft bij de grote hond in het buitenhok geslapen. Daarna heb ik er maar geen moeite voor gedaan en nu slaapt ze bijna altijd buiten. Ze moeten wel een goed hok / slaapplek hebben. Droog, schoon,  uit de wind, maar dat spreekt voor zich. Ik heb stro in het hok dat vinden ze lekker, maar één van de honden slaapt / ligt vaak gewoon in de sneeuw en laat zich rustig half onder sneeuwen
Lida. S schreef: Mijn grote honden slapen altijd buiten, ze mogen de boel bewaken.  De kleintjes slapen binnen, behalve mijn dwergteckel. Die smeert hem door het kattenfluisteraar naar buiten en ging altijd bij Zijn grote vriendin in het hok liggen. Deze grote hond is er nu niet meer, maar t teckeltje slaapt nog steeds buiten. Ze wil niet anders. Ik heb voor haar een goed geïsoleerd hok, propvol met vachten, kleden en kussens. Als ik haar smorgens roep is ze altijd warm.
Angelique schreef: Jemig Lida, waar heb je dit topic (uit 2011) nou opgeduikeld  :o  :biggrin2:
Het Leuke is dat Lida met tussenpoze van 3 jaar gewoon nog een keer exact hetzelfde antwoord geeft  :biggrin2:
Door inge58
Wat ook goed werkt,als je honden in de schuur of serre slapen is gewoon canvas benches met een isoleerplaat eronder.En dan in de winter lekker onderstoppen met een grote warme deken!
Mijn hondjes hebben ieder zo'n bench en die staan samen ondergestopt,dan delen ze elkaars warmte ook nog!

Afbeelding

Bij mij slapen ze in de onverwarmde serre,en als het nog kouder wordt kan er nog een dikkere deken overheen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door