Becky schreef:
Hoi allemaal,
Ik heb een paar vraagje over het maken van 'bone broth' 
1. Kan je ook hertenbotten gebruiken?
2. Kan je ook groentes (wortels/laurier/andere smaakmakers) er in doen, zo ja, moet je die er weer uithalen als het een tijd heeft gekookt?
3. Hoe lang koken jullie de botten ongeveer?
4. Mag het eventuele vlees wat nog aan de botten zat erin blijven (in het hele kookproces)of is het beter dat je het eruit haalt en als het klaar is er weer aan toevoegt?
5. Moet er per se azijn ( maakt het uit wat voor azijn dit is?) in of mag dit ook gewoon citroensap zijn (vers)?
6. Als je het invriest, hoe lang is het dan houdbaar?
7. Geven jullie het ook bij de gewone maaltijd ( dus ook als ze niet ziek/zwak of misselijk zijn) en hoeveel voeren jullie dan?
Dat was het voorlopig weer, alvast bedankt voor de reacties
1. Ja, alle diersoorten, zelfs van varken, en ook de visgraten en -koppen kunnen worden gebruikt. De beste botten zijn de gewrichtsbotten, deze geven de meeste gelatine.
2. Het kan wel, ik doe het niet
3. minstens 8 uur, meestal zo'n 24 uur in totaal, het wordt dan gelatine na afkoeling. Het vet schep ik er vanaf, anderen laten het zitten.
4. ik gooi het weg. het is helemaal verkookt vlees, alle of praktisch alle vitaminen en mineralen zijn eruit
5. Maakt niet uit welk soort azijn je gebruikt, als het maar geen schoonmaakazijn is...ik zou het wel doen, het staat zo aangegeven in het recept, het bevordert het ''uitlekken'' van de mineralen uit het bot..maakt het bot misschien ook zachter?
6. Dat weet ik niet, misschien wel een half jaar of zo? Bij mij is het op in een mum van tijd, ik drink het zelf ook

7. Ja, en ik gooi een flinke lepel door het eten, niet iedere dag, maar als ik er aan denk. Ik gebruik het ook wel als ze aan de diarree zijn bijvoorbeeld, of gewoon als lekker, s ochtends...
Succes!