Moderator: Lizzy
beginnertje schreef: Sleetje rijden in combinatie met ineens veel gras eten. Zou je dan niet ook een ontlastingsonderzoek doen i.v.m. wormen?Dat kan nooit kwaad, ik ga het gewoon even laten checken.
Lizzy schreef: En hij is gras gaan eten sinds je andijvie geeft of je bent andijvie gaan geven omdat hij gras eet?Eerst gras en daarna andijvie. Het valt wel op, vooral het sleetjerijden. Ik ga ff mest opsturen en is dat goed dan maak ik me geen zorgen.
Ik zou me er niet druk om maken.....
RitaH schreef: Een vieze tip!Heb je dat weleens gedaan en wormen gezien? Hoe betrouwbaar is deze methode?
Ontlasting kan je ook zelf testen, neem wat ontlasting, doe dat in een afgesloten bv jam potje en zet deze een aantal dagen in de vensterbank liefst in de zon.
Zijn er wormen dan zie je dat snel genoeg![]()
Lizzy schreef: Ik vroeg me ineens af, is Nelson nu nog steeds medicatie-vrij?Ja!
Hope schreef: Ja!Wow! Respect Hope, diep respect
Het is een hele toer hier. Ik stofzuig elke dag (met HEPA filter 14). Zijn dekens voor 's nachts liggen overdag buiten en zijn dekens voor overdag gaan 's nachts. Ik was ze 2 keer per week uit, 1 x op 30 graden en 1 x op 60 graden. Ik blaas hem twee maal daags af met de waterblazer en kleed mezelf om als ik de stallen heb uitgemest. Elke week wordt hij gewassen met een shampoo met havermeel en een conditioner, en elke maand worden bank, gordijnen, inloopmatten en andere spullen die niet in de wasmachine kunnen ingespoten met neemboomoliespray.
Verder krijgt Nelson elke dag quercetine met bromelaine en papain, kurkuma met zwarte peper en kokosolie en 10 druppels Puur Jeuk.
Maar hij krijgt dus géén chemische, farmaceutische medicatie en géén imuumtherapie en dat gaan we in de toekomst ook niet doen als het blijft zoals het nu is.
Lizzy schreef: Wow! Respect Hope, diep respect+1, je bent een topper Marloes
Het is een giga klus voor je. Maar jeetje, als je het zo kunt houden.............. Dan is Nelson een Goud Vink. De overtreffende trap van een Geluks Vogel. Het is nu wel lastig (denk ik zo) om te bepalen wat heeft bijgedragen aan dat het nu zo goed gaat met hem he. Dat zal best de combinatie van dingen zijn maar ga je nu bijv. de rest van zijn leven Quercetin geven, kurkuma geven, etc? Of stop je daar op een gegeven moment mee om te kijken of dat verschil maakt?
Lizzy schreef: Wow! Respect Hope, diep respectDank je
Het is een giga klus voor je. Maar jeetje, als je het zo kunt houden.............. Dan is Nelson een Goud Vink. De overtreffende trap van een Geluks Vogel. Het is nu wel lastig (denk ik zo) om te bepalen wat heeft bijgedragen aan dat het nu zo goed gaat met hem he. Dat zal best de combinatie van dingen zijn maar ga je nu bijv. de rest van zijn leven Quercetin geven, kurkuma geven, etc? Of stop je daar op een gegeven moment mee om te kijken of dat verschil maakt?