Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spikkel
In gras zitten foliumzuur en vitaminen, ze kunnen daar behoefte aan hebben. Vooral het sap van gras is favoriet juist door het foliumzuur. Vooral als de darm door AB bijvoorbeeld het zelf niet meer kan aanmaken.
Door Hope
beginnertje schreef: Sleetje rijden in combinatie met ineens veel gras eten. Zou je dan niet ook een ontlastingsonderzoek doen i.v.m. wormen?
Dat kan nooit kwaad, ik ga het gewoon even laten checken.
Lizzy schreef: En hij is gras gaan eten sinds je andijvie geeft of je bent andijvie gaan geven omdat hij gras eet?

Ik zou me er niet druk om maken.....
Eerst gras en daarna andijvie. Het valt wel op, vooral het sleetjerijden. Ik ga ff mest opsturen en is dat goed dan maak ik me geen zorgen.
Door RitaH
Een vieze tip!
Ontlasting kan je ook zelf testen, neem wat ontlasting, doe dat in een afgesloten bv jam potje en zet deze een aantal dagen in de vensterbank liefst in de zon.
Zijn er wormen dan zie je dat snel genoeg  :-\
Door Ruisje
Hier ook grazers, Marloes.
Honden zijn carnivoren, behalve als er lekker gras staat. ;D
Het is meestal wel het brede gras en de verse sprieten zijn lekkerst.
RitaH schreef: Een vieze tip!
Ontlasting kan je ook zelf testen, neem wat ontlasting, doe dat in een afgesloten bv jam potje en zet deze een aantal dagen in de vensterbank liefst in de zon.
Zijn er wormen dan zie je dat snel genoeg  :-\
Heb je dat weleens gedaan en wormen gezien? Hoe betrouwbaar is deze methode?
Is wel een goedkope test als het zo werkt, alleen als er wormen zijn weet je niet in alle gevallen welke.
Door Lizetta
Fijn dat het met het krabben beter gaat, Marloes!

Kimo is ook echt een koe, die staat soms echt minuten te grazen. Vaak zijn dat de nieuwe scheuten en brede bladeren. Sverre doet het helemaal niet en ze krijgen hetzelfde te eten...
Ik zou me er geen zorgen over maken
Door Kaela
Oscar eet met periodes bramenbladeren. Als het aan hem ligt eet hij een hele struik kaal. Zie er verder ook geen gevolgen van, niet als hij ze wel eet en niet als hij ze een hele tijd niet eet. Het zal ook wel iets met lekker vinden te maken hebben.
Door Hope
Lizzy schreef: Ik vroeg me ineens af, is Nelson nu nog steeds medicatie-vrij?
Ja!
Het is een hele toer hier. Ik stofzuig elke dag (met HEPA filter 14). Zijn dekens voor 's nachts liggen overdag buiten en zijn dekens voor overdag gaan 's nachts. Ik was ze 2 keer per week uit, 1 x op 30 graden en 1 x op 60 graden. Ik blaas hem twee maal daags af met de waterblazer en kleed mezelf om als ik de stallen heb uitgemest. Elke week wordt hij gewassen met een shampoo met havermeel en een conditioner, en elke maand worden bank, gordijnen, inloopmatten en andere spullen die niet in de wasmachine kunnen ingespoten met neemboomoliespray.
Verder krijgt Nelson elke dag quercetine met bromelaine en papain, kurkuma met zwarte peper en kokosolie en 10 druppels Puur Jeuk.
Maar hij krijgt dus géén chemische, farmaceutische medicatie en géén imuumtherapie en dat gaan we in de toekomst ook niet doen als het blijft zoals het nu is. 
Door Lizzy
Hope schreef: Ja!
Het is een hele toer hier. Ik stofzuig elke dag (met HEPA filter 14). Zijn dekens voor 's nachts liggen overdag buiten en zijn dekens voor overdag gaan 's nachts. Ik was ze 2 keer per week uit, 1 x op 30 graden en 1 x op 60 graden. Ik blaas hem twee maal daags af met de waterblazer en kleed mezelf om als ik de stallen heb uitgemest. Elke week wordt hij gewassen met een shampoo met havermeel en een conditioner, en elke maand worden bank, gordijnen, inloopmatten en andere spullen die niet in de wasmachine kunnen ingespoten met neemboomoliespray.
Verder krijgt Nelson elke dag quercetine met bromelaine en papain, kurkuma met zwarte peper en kokosolie en 10 druppels Puur Jeuk.
Maar hij krijgt dus géén chemische, farmaceutische medicatie en géén imuumtherapie en dat gaan we in de toekomst ook niet doen als het blijft zoals het nu is.
Wow! Respect Hope, diep respect :-*
Het is een giga klus voor je. Maar jeetje, als je het zo kunt houden.............. Dan is Nelson een Goud Vink. De overtreffende trap van een Geluks Vogel. Het is nu wel lastig (denk ik zo) om te bepalen wat heeft bijgedragen aan dat het nu zo goed gaat met hem he. Dat zal best de combinatie van dingen zijn maar ga je nu bijv. de rest van zijn leven Quercetin geven, kurkuma geven, etc? Of stop je daar op een gegeven moment mee om te kijken of dat verschil maakt? 
Door Kaela
Lizzy schreef: Wow! Respect Hope, diep respect :-*
Het is een giga klus voor je. Maar jeetje, als je het zo kunt houden.............. Dan is Nelson een Goud Vink. De overtreffende trap van een Geluks Vogel. Het is nu wel lastig (denk ik zo) om te bepalen wat heeft bijgedragen aan dat het nu zo goed gaat met hem he. Dat zal best de combinatie van dingen zijn maar ga je nu bijv. de rest van zijn leven Quercetin geven, kurkuma geven, etc? Of stop je daar op een gegeven moment mee om te kijken of dat verschil maakt?
+1, je bent een topper Marloes  :-*
Door Hope
Lizzy schreef: Wow! Respect Hope, diep respect :-*
Dank je  :-*
Weet je, was hij 8 of 10, dan deed ik zoveel moeite niet. Want ja, het is het is inderdaad een hele klus.
Maar hij is amper een jaar en ik wil dat hij 20 wordt. Op zijn minst  ::) Want het is gewoon de allerleukste hond die er is.
Als ik hem nu farmaceutische medicatie ga geven dan gaat hij de 20 niet halen. Oké, 14 is ook goed. Maar ook dat zou dan echt de vraag zijn. Want of je nou prednison geeft, cortico's of andere zooi, het is en blijft zooi.

Ik ga eerst een hele tijd zo door. En dan bedoel ik echt minimaal een half jaar.
En dan ga ik daarna wel eens kijken of het ook met iets minder kan. De druppels bijvoorbeeld.
Maar eerst wil ik hem op een beter menu hebben want twee of drie diersoorten is gewoon te weinig. Dus ik ga nu eerst verder met elimineren en stofzuigen en wassen en de hele mikmak. En als hij dan stabiel is op een afwisselend menu ga ik weer eens verder kijken.
Door Papalou
Super dat het zo goed gaat met Nelson, en dat je al je werk zijn vruchten afwerpt!

Over gras eten, tja...die van mij doet dat echt als hij misselijk is, maar er zijn blijkbaar ook veel honden die het gewoon eten omdat ze het lekker vinden of misschien omdat er iets inzit wat goed voor hem is. Ben wel benieuwd of het bij jou mogelijk door wormen kan komen!
Door inni
Warme douche.............. dikke duim..............pluim...........voor de baasjes van Nelson. Jongeman.....jij ziet met je kont in de boter en de room aan je snor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door