Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wennepen
Sinds een aantal maanden krijgt Max vers vlees, dat ging erg goed, maar nu gaat het absoluut niet goed meer, hij vergaat van de jeuk, ik heb niks veranderd aan zijn dieet, ook geen andere tussendoortjes, alles is gewoon hetzelfde gebleven, nu is hij getest voor een allergie 2 jaar geleden, daar kwam atopie uit, nu staat alles weer in bloei, dus helaas ondanks de overgang op vers vlees, blijft hij niet jeukvrij in het pollen seizoen, op dit moment maak ik me erge zorgen, zijn huid op zijn buik wordt weer zwart van het vele jeuken, hij schuurt weer over de grond met zijn buik en hoofd, kauwt weer op zijn poten. Ik vind het zo erg, hij heeft geen energie meer over voor leuke dingen. Ik heb nog prednison thuis liggen en heb echt de neiging om het te gaan geven, maar toch ook niet, want dan kan ik weer opnieuw beginnen. Ik weet het niet meer en wilde dit gewoon ff kwijt, want het vreet aan me elke keer als ik zo hoe mijn hond er onder leidt. Ik ben uitgedokterd en weet het niet meer, ik weet het gewoon echt niet meer. Het wordt ook niet minder, maar alleen maar erger met de dag, ik zit gewoon met mijn handen in het haar en kan wel janken, helaas, ik doe alle voor mijn hond, maar soms weet je het gewoon niet meer, waar je goed aan doet, ik had zo gehoopt op minder jeuk met vers vlees en het leek goed te gaan, maar ik denk toch dat de pollen sterker zijn. Zo dat wilde ik eigenlijk ff van me afschrijven, had ik gewoon ff nodig.
Door Lizzy
Wat onwijs, mega, super, geweldig vervelend voor jullie.. :(.

Geef je visolie? Ik zou dat (als je het nog niet geeft) wel geven.

En misschien is zoiets wat voor hem?

Pollen extra veterinair ®
Bij allergie voor stuifmeel en huisstofmijt

--------------------------------------------------------------------------------

Samenstelling
verdund en geschud extract van stuifmeel van: acacia, alsem, aster, beemdgras berk, beuk, bijvoet, brandnetel, chrysant, doddegras, dopheid, eik, els, engels raaigras, es, esdoorn, frans raaigras, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, kastanje, kropaar, liguster, linde, mais, margriet, meidoorn, iep, paardebloem, plataan, populier, reukgras, riet, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zuring en zwenkgras. Tevens verdund en geschud extract van meelmijt en huisstofmijt.
Alcoholgehalte 20%.

Pollen extra veterinair is een product van Puur Natuurlijk bv te Weesp en wordt geproduceerd door Lumen Naturae te Montfoort.

Aandachtspunten
Pollen extra veterinair is ontwikkeld door dierenartsen op basis van gegevens uit de literatuur en jarenlange praktijkervaring. De specifieke combinatie van bestanddelen zorgt voor een regulerende werking en bevordert het natuurlijke herstelproces. Door de toevoeging van de meelmijt en de huisstofmijt worden de meest voorkomende allergieën aangepakt. Voor een optimaal effect wordt aangeraden om dit product minimaal twee pollenseizoenen te gebruiken. Over het algemeen is het daarna niet meer nodig. Ook als de symptomen zich voor het eerst openbaren, dient gelijk te worden gestart met de toediening van Pollen extra veterinair.

Pollen extra veterinair kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan in het begin van het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende verergering van de klachten voorkomen. Dit geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Indien deze beginverergering hinderlijk is, dient u de geadviseerde dosis voor uw dier te verminderen of een keer een dosis over te slaan. Mocht u een bijwerking menen te constateren, verzoeken wij u deze te melden bij uw dierenarts of –therapeut.

==========

En anders misschien eens langs gaan bij een homeopathisch/holistisch werkend DA?
Door rees
wennepen schreef: Sinds een aantal maanden krijgt Max vers vlees, dat ging erg goed, maar nu gaat het absoluut niet goed meer, hij vergaat van de jeuk, ik heb niks veranderd aan zijn dieet, ook geen andere tussendoortjes, alles is gewoon hetzelfde gebleven, nu is hij getest voor een allergie 2 jaar geleden, daar kwam atopie uit, nu staat alles weer in bloei, dus helaas ondanks de overgang op vers vlees, blijft hij niet jeukvrij in het pollen seizoen, op dit moment maak ik me erge zorgen, zijn huid op zijn

buik wordt weer zwart van het vele jeuken, hij schuurt

weer over de grond met zijn buik en hoofd, kauwt weer op zijn poten. Ik vind het zo erg, hij heeft geen energie meer over voor leuke dingen. Ik heb nog prednison thuis liggen en heb echt de neiging om het te gaan geven, maar toch ook niet, want dan kan ik weer opnieuw beginnen. Ik weet het niet meer en wilde dit gewoon ff kwijt, want het vreet aan me elke keer als ik zo hoe mijn hond er onder leidt. Ik ben uitgedokterd en weet het niet meer, ik weet het gewoon echt niet meer. Het wordt ook niet minder, maar alleen maar erger met de dag, ik zit gewoon met mijn handen in het haar en kan wel janken, helaas, ik doe alle voor mijn hond, maar soms weet je het gewoon niet meer, waar je goed aan doet, ik had zo gehoopt op minder jeuk met vers vlees en het leek goed te gaan, maar ik denk toch dat de pollen sterker zijn. Zo dat wilde ik eigenlijk ff van me afschrijven, had ik gewoon ff nodig.
Kan me voorstellen dat je het af en toe niet meer ziet zitten :( echt heel vervelend
Door Nitus
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je wanhopig wordt en naar de prednison wil grijpen :'(. Van het middel wat Lizzy noemt heb ik al vaker positieve dingen gehoord, misschien kun je dat nog proberen?
Je schrijft dat je uitgedokterd bent, maar ben je met je hond al eens naar een holistisch of homeopatisch werkend DA geweest? Die grijpen niet meteen naar de prednison.
Aan de andere kant, als jou hond helemaal gek wordt van de jeuk.... tja, dan kan ik de beslissing om die prednison wel te geven ook wel weer begrijpen.
Heel veel sterkte, want het is heel erg verschrikkelijk naar om toe te moeten zien dat je hond zo'n jeuk heeft. Voor jou niet fijn, maar voor je hond nog minder.
Door Rami
Dag Wendy,

Ben eigenlijk wel benieuwd of je de Pollen Extra Veterinair nu wel of niet bent gaan proberen (naar aanleiding van je vorige vraag/topic over jeuk zo'n week of twee geleden). Zoals ik je toen ook al schreef: wanneer je een homepatisch voor het eerst gaat geven kan de klacht verergeren. Bij Balou duurde het ook echt even voordat ik verbetering zag. Maar inmiddels is hij helemaal jeuk- en klachtenvrij (vandaar dat ik, bij je vorige vraag, met mijn positieve ervaring aankwam).
En anders inderdaad naar een holistisch of homeopatisch werkende dierenarts, zoals hierboven geopperd wordt.
Heel veel sterkte met Max!

Groeten,
Rami
Laatst gewijzigd door Rami op do 14 apr 2005, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wennepen
Hoi,

Ik ben toen gelijk naar de dichtsbijzijnde winkel bij ons gegaan voor pollen extra veterinair, helaas hadden ze het niet op voorraad, zou woensdag binnen komen, ze zouden bellen, vorige week zaterdag niks gehoord, dus ff langs gegaan, maar was nog niet binnen, was besteld, maar helaas stond er op de bon, besteld 1, ontvangen 0, dus dat schoot lekker op, morgen ga ik weer langs en hopelijk hebben ze het anders ga ik ff verder kijken, of bestellen via internet, want hier schiet ik niks mee op.

Max heeft gisteren 2 pillen prednison gehad en hij komt gelukkig weer tot rust, slaapt weer lekker en is weer vrolijk, dit was op dit moment de beste oplossing en als ik hem nu zie, weet ik dat ik de goede beslissing heb genomen.
Door willemiep
Bij Siemen zien we een opleving van jeuk als hij in een bepaald gebied is geweest dus we denken zelf ook aan een plantenallergie (pollen of wat dan ook). Hij kan dan echt zijn tepels, borst en oksels openkrabben. Ik heb geen wondertips voor je, maar wel wat dingen die bij Siemen helpen om de reactie beperkt te houden;

Als ik met Siemen ga oefenen voor veldwerk (wat hij erg leuk vind maar wat helaas ook altijd in jeukgebieden plaatvindt), smeer ik voor we gaan lopen zijn poten dik in met uierzalf; ook zijn oksels en borst doe ik hier (een beetje slordig) mee. Na de training zet ik hem thuis onder de douche (gewoon alleen lauw water); hierdoor spoelen alle pollen uit zijn vacht.
Ik ben dit gaan doen omdat ik merkte dat de jeuk bij hem in twee dagen na zo'n training opkomt; blijkbaar moet er iets inwerken waar hij een reactie op krijgt. Nu jeukt het nog wel maar hij krabt zichzelf niet meer zo dramatisch dat zijn huid kapot gaat. Als we in het bos lopen (gelukkig lopen we daar meestal) dan krijgt hij gelukkig geen jeuk. Als jouw hond overal allergisch voor is, heb je dus misschien niets aan mijn tips maar als je een verband kan ontdekken met bepaalde planten of gebieden, kan je dit allicht proberen. Ga anders eens een weekje op een waddeneiland zitten met allen zand en zee; kijken of zijn klachten daar minder worden (wat je na die ontdekking moet, weet ik ook niet; verhuizen ofzo?).
Door Irm-Joh
Ik denk dat ik dat Pollen extraveterinair ook maar eens ga halen. Een van mijn honden krabt en bijt zich sinds deze week ook helemaal open aan zijn rug. Ik begrijp er niets van. We zijn niet wezen vaccineren, niks. Dus, waar dat vandaan komt, en dan schiet mij te binnen, dat hij dat vorig jaar ook gehad heeft om deze tijd. Ik acht dus de waarschijnlijkheid groot dat het met pollen te maken heeft (ze krijgen verder ook geen "junkvoer" (fabrieksvoer) te eten... >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door