Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
eelke schreef: Ik zou hem voorlopig op konijn laten staan. Wellicht dat je dan wild en tam konijn kunt voeren?

Konijn zelf is namelijk goed variatie van te voeren omdat je daar alles van kunt geven, dat is toch wel erg belangrijk. Ik denk dat je beter nu een lange tijd eenzijdig voer kunt geven waar hij het goed op doet, dan dat je per ongeluk iets gaat geven wat de allergie triggert en alles weer verder overhoop haalt. Eerst maar eens rust in dat lijf, want dit is ook niet goed voor een opgroeiende hond.

Oftewel, een eenzijdig barf menu bestaande uit alles van (wild) konijn lijkt mij beter voor een jonge hond dan steeds jeuk, stress daarvan en medicatie etc.
Precies, dat denk ik ook, dank je!
Ik voer nu wild en tam inderdaad. Als orgaan voer ik lever, nier, hart, long en hersenen. Verder wild spiervlees. Ook in bot wissel ik af (kop, ribben, voorpoten, achterpoten, rug) en ik voer regelmatig wild konijn in de vacht.
Moet ik er misschien een hypo-allergeen mulitivitaminepraparaat bij gaan geven?
Door eelke
Ik zou er nu echt even niets bij geven.
inni schreef: Misschien overbodig maar...hoe zit het met die vacht van de konijnen en mijten??
Vriezen dood mijten, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen als het konijn in de vriezer gezeten heeft?
Door Hope
eelke schreef: Ik zou er nu echt even niets bij geven.

Vriezen dood mijten, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen als het konijn in de vriezer gezeten heeft?
Ik leg wilde konijnen eerst 14 dagen op -18 in de vriezer. Dus ik denk dat dit wel moet lukken.
Volgens Vroom hoefde ik zijn speelgoed maar een paar uur in de vriezer te kiepen.
Door Hope
inni schreef: hihi, ach ja die hele beesten kunnen ook in de vriezer.  :-X
Ja hoor!
Momenteel staat er van alles aan meubels in het tuinhuis. En nu maar hopen op een flinke nachtvorst  :biggrin2:
Door Hope
Lizzy schreef: Daar was je toch mee gestopt?
Een paar dagen, maar dat gaf geen verbetering.
Ik mag van Vroom iets toevoegen dat een natuurlijke ontstekingsremmer is, en omdat in jou link naar voren kwam dat je organen als lever en nieren moet helpen bij het zuiveren dacht ik aan kurkuma?
Door inni
Hope schreef: Ja hoor!
Momenteel staat er van alles aan meubels in het tuinhuis. En nu maar hopen op een flinke nachtvorst  :biggrin2:

Hier (Belgische Kempen)is het al de hele dag lichtjes aan 't vriezen -0,7- -1,5 c
ik hoop dat het weer jullie ook komt helpen.
Door Ashena
ik kwam net een stukje tegen op facebook , ik moest aan jouw verhaal denken met nelson en de uitslag. ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb het even gekopieerd
http://voedingsadviesvoordehond.nl/cont ... l-1-Mijten

Vers Vlees bij jeuk Deel 1. Mijten

Wist je dat:

Slechts 1 tot 3 % van de honden in Nederland met jeukklachten, heeft te kampen met een echte voedselallergie.

Maar op internet zie je vrijwel altijd de oplossing Vers Vlees aangedragen worden. Dat is toch vreemd. Waarom hebben zo veel mensen dan goede resultaten behaald met de overstap van brok naar Vers Vlees?

Het grootste gedeelte van jeukklachten bij de hond worden dus niet veroorzaakt door een allergie voor graan, rund, kip of lam maar de oorzaak ligt ergens anders…..

De grootste veroorzakers van atopische dermatitis zijn allergieën op vlooien en mijten, dat is een feit. Pas daarna komen de allergieën voor voeding en andere stoffen. Maar hoe kan het dan dat veel honden met atopische dermatitis zo enorm opknappen door Vers Vlees te gaan voeren?

Het belangrijkste antwoord ligt in de grondstof van de meeste brokken: Graan

De mijten waar de meeste honden een allergie voor blijken te hebben zijn de Hooimijt, Copramijt, en de meelmijt. Deze mijten vallen in de categorie voorraadmijten. (Naast Farinaemijten=huisstofmijt)

Deze mijten komen veelvuldig voor in brokken, koekjes en snacks. Vooral als deze op een vochtige plaats bewaard worden.

Mijten komen vooral in het najaar voor, omdat de omstandigheden dan het meest gunstig zijn. Ga je over op Vers Vlees, en worden er geen brokken meer gevoerd? Dan komt de hond dus ook geen twee keer per dag meer in aanraking met deze mijten.

De overstap van brok naar vers vlees kan een hond met een allergie dus flink helpen…ook al is hij niet direct allergisch voor een voedingsstof….

Voor de brokkenvoerders onder ons: Bewaar brokken dus luchtdicht en op een droge, niet al te koude plaats.

En voor de anti-graan voerders: Het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat het graan zelf de oorzaak is van de jeuk…

Het loont dus zeker de moeite om eens echt uit te gaan zoeken waar de jeuk nou vandaan komt. Er zijn al genoeg dierenartsen die alleen maar symptomen bestrijden. Laten wij, Vers Vlees voerders het anders doen... gewoon omdat het kan.
Door Kaio
Zo ff alles doorgelezen.
Weer belachelijk r*k dat ze van alles gestolen hebben zeg  :-\
Je puntenlijstje klinkt goed.
Wat ook iemand anders zegt stoffen bank, ja dat zal altijd een broeiplek blijven van de huisstofmijt want die gaat er helemaal inzitten en dat is ook een ultieme plek voor het beestje, want veel huisschilfers is veel eten. Missichien als je de kans ziet die ook vervangen? Maar dat kost wel wat veel ja.

Maci is ook allergisch voor farinaemijten, copramijten en meelmijten. De desensibilisatie kuur valt best mee, het spuiten an sich valt reuze mee. Moet wel zeggen dat het hier dus bijv. niet veel heeft gedaan. Toch zijn velen er wel bij gebaat.
Maci heeft tegenwoordig schildkliermedicatie, dat zou het onderliggend probleem kunnen zijn, tot nu toe gaat het beter (ook geen tussenteenontstekingen meer) maar ik wil wel even alle jaargetijden afwachten voordat ik echt zeg dat het beter gaat.
Tja en of Nelson onderliggende problemen heeft, ja pff moeilijk, zou idd dat leaky gut verhaal kunnen bekijken ja.

Ik zou nog wel extra apoquel bestellen, ik heb nl zoiets, omdat hij continue jeuk heeft wordt zijn weerstand zwakker en heeft ie meer last van de allergieen. Ik heb dat zelf met hooikoorts, tijdens dat seizoen kan ik een bepaalde maand ook geen honden kammen terwijl dat anders wel gaat.

Succes met alles!
Door Bluey
Ik heb altijd aandachtig mee gelezen omdat ik ook een atopische hond heb, allergisch voor de farinae mijt, copra en hooimijt en verder nog heel veel groen en gras buiten wat hoog in het grijze gebied valt van de artruvetin test. Het gekke bij mijn hond is dat hij heel erg jeuk heeft in het voorjaar, de zomer het afneemt en het najaar weer erg is, nu is hij weer jeukvrij (wat natuurlijk heel fijn is). Desensibiliseren raad mijn arts ook aan maar wij twijfelen ook nog sterk....ik was even aan het googlen en zag dat puur huid misschien  nog een optie is, er zit daar nl van een aantal mijten een klein beetje in, zie link.
http://www.animal-nature.nl/shop/Puur_N ... r_Huid.php
Verder kwam ik een tijdje geleden dit tegen om zelf te proberen, kent iemand dit?
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Verder kan ik je alleen maar succes wensen, ik denk dat hier een hoop mensen zijn op dit forum met mooie tips :) en veel verstand hebben van een hoop dingen in het niet reguliere gebied , ik lees graag mee.
Laatst gewijzigd door Bluey op wo 03 dec 2014, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door