Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hope schreef: Ze zei dat ze hem ging testen waar ze maar op testen kon  :biggrin2:
Over vier weken wordt het mannetje 12 maanden.
Oh ja, hij wordt natuurlijk ook iedere dag een dagje ouder :biggrin2:. Nou fijn, dat ze hem gaat testen. Ik ben wel heel benieuwd wat eruit gaat komen.
Door Hope
Lizzy schreef: Oh ja, hij wordt natuurlijk ook iedere dag een dagje ouder :biggrin2:.
Ja, echt! Gek he? Ik vroeg me al af hoe dat kwam  :biggrin2:
Nou fijn, dat ze hem gaat testen. Ik ben wel heel benieuwd wat eruit gaat komen.
Ja, fijn vind ik het ook. Spannend nog veel meer. Een voedselallergie is wat dat betreft makkelijk, daar heb je zelf invloed op. Straks blijkt dat hij niet tegen voeding kan en niet tegen mijten, grassen en weet ik veel wat voor dingen nog meer  :-\
Maar goed, me daar nu al zorgen over maken heeft geen zin natuurlijk. Al zou ik het helemaal niet erg vinden als die overgordijnen de deur uit moesten  :biggrin2:
Door Hope
Wat heb ik toch een kanjer!
27 prikken gehad, hij jammerde van de pijn, en hij gaf Vroom gewoon een kus

Hij blijkt allergisch voor alle soorten mijten.

Ik ga morgen uitzoeken wat dat precies inhoudt, de folders lezen en door mijn huis lopen om te kijken waar ik verbeteringen kan doorvoeren.
Nu eerst slapen, het was me het dagje wel. Voorlopig gaan we nog niet spuiten, ik wil graag eerst kijken hoeveel verbetering het geeft als ik de gordijnen etc eraf haal. En verder dus opzoeken waar je allemaal huisstofmijt in aantreft. Ik gok dat de stal ook een probleem zal geven?
Laatst gewijzigd door Hope op di 02 dec 2014, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
Ach, 27 prikken doorstaan... :o :o Wat is Nelson toch een kanjer!! :-*

Mijten. Houdt dit nu in dat het geen voedselallergie is? Of kan dat ook nog, voeding + mijten?

Jeetje mina... krijg alles maar 'ns mijtvrij ???
Door Lil
stal is probleem. stof en hooimijt. alles gaat niet lukken en de vraag is of je alles mijtvrij wilt sommige artsen hebben de mening dat de klachten verergeren als alles schoon is. Neemolie dood huisstofmijt. Verder moest ik voor de mijten en pollen buiten na elke wandeling met stromend water afspoelen en drogen met papier (in handdoeken die in de kast liggen kan huisstofmijt gaan zitten). Verder doet de stoomreiniger als huishoudhulp je ook wonderen in het kelen van die etters.
Door keetje
Mijten,.... fijn dat je nu eindelijk weet wat de oorzaak is en helemaal niet fijn dat je nu je hele huis mijtvrij moet maken. Kan je niet gaan desensibiliseren? Weet je welke mijten?

Nouja, laat het even allemaal bezinken en ga dan gericht aan de gang. Heel veel succes en ik hoop dat Nelson nu eindelijk van de jeuk af gaat komen. :bigarmhug:
Door inni
Zo flink van je mannetje............mijten zitten idd overal, voorlopig even rustig alles laten doordringen en stap voor stap naar een verbetering.  Hij is wel bij een fijne baas terecht gekomen.  O0
Door Kaio
mijten kun je niet voorkomen helaas. huisstofmijt zit juist op niet tochtige plaatsen in huis. Houdt van knus. Goed ventileren is goed ertegen.
Andere mijten weer in het gras, gewoon buiten in de lucht etc.

Zou in ieder geval geen vloerbedding hebben, en als ligkussen voor Nelson denk ik een anti-allergisch matras of zo. Ikzelf heb oude ziekenhuismatrassen, die vinden ze geweldig.

Maar of je er komt met een aantal aanpassingen? Ik weet het niet zijn jeuk is wel heel erg, en mijten roei je echt niet uit, dat is onmogelijk.

Maar lief hoor van Nelson. Toch nog een kusje erbij.
Door Lizzy
OK. Jeetje. Nou. Het voordeel is dat je nu in ieder geval weet waar de jeuk vandaan komt. Ik was hier al bang voor, eerlijk gezegd.... Nelson heeft maar mazzel, dat hij bij jou zit :-*

Je hebt (grofweg) twee soorten mijten; huisstofmijten en voorraadmijten. De huisstofmijt en de Farinaemijt zijn huisstofmijten. De Copra en de Meel en de Hooimijt zijn voorraadmijten.

Als Nelson ook allergisch is voor Copra en Meel en Hooimijt moet je hem echt zo ver mogelijk uit de buurt houden van de paardenstallen.... Want die zitten heel graag in hooi en voorraad (paardenvoer). Ik vermoed eigenlijk dat jij met je kleding ook deze mijten mee naar binnen neemt en deze mijten vinden het in huis ook heel gezellig :-X. Maar goed, je had gisteren een loodzware dag, ik weet niet precies welke mijten Nelson nou wel en niet allergisch voor is.

Qua huisstofmijt: RitaH heeft een ionisator gekocht en haar hond heeft daar vreselijk veel baadt bij! Dat is misschien de moeite van het onderzoeken waard. Verder is het zaak om naar de luchvochtigheid in je huis te kijken. Je schreef laatst dat die 70% was. Dat vinden huisstofmijten ge-wel-dig :-\. Ze houden van vochtige warme omgevingen. Hier staan ook nog hints en tips: http://www.mcvoordieren.nl/userfiles/4/ ... mijten.pdf
Door Hope
Bedankt voor jullie berichtjes allemaal!

Gisteren was een rotdag. Ze hebben al ons harnachement van de paarden gestolen. Zadels, hoofdstellen, caps, álles. En dan 's avonds die test met Nelson. Ik had even geen zin om hier nog uitgebreid te gaan schrijven hoe en wat.

Nelson is allergisch bevonden voor de copramij, farinaemijt, hooimijt en meelmijt.
Bij de eerste test leek hij ook allergisch voor thimotheegras en engels raaigras, maar de bulten liepen in elkaar over en dan is de test niet 100% zeker. Omdat ik dat wel 100% zeker wil weten (we wonen immers buitenaf, ons hele terrein bestaat uit gras) heb ik die twee nogmaals laten testen op een nieuw stuk huid. De tweede test gaf duidelijkheid: geen allergie voor grassen.
Ik heb hem ook laten testen op paard, konijn en duif. Niet voor voeding, maar voor omgevingsallergie. Deze waren ook niet positief (dus niet allergisch).
Blijven dus de vier mijten over.

Desensibiliseren kan en mag. Maar ik vind het toch wel een uitdaging om te kijken of we hem door aanpassingen in de omgeving onder een jeukdrempel kunnen krijgen. Gewoon puur natuur vind ik toch altijd fijner dan gaan spuiten.

Het zal zaak worden om me te gaan verdiepen in mijten. Waar zitten die krengen en wat kan ik eraan doen.
De stal wordt in elk geval vanaf vandaag verboden terrein, en eigenlijk is dat ook niet zo erg. Nelson heeft ruimte genoeg en ik ben ook niet de hele dag daar. Hij kan beter een uurtje alleen in de tuin zitten dan dat hij zoveel jeuk heeft lijkt me.
Jij hebt het over omkleden Lizzy. Dat kan, maar dat zou wel heel bewerkelijk zijn. Is een overall een optie? Iets dat ik gewoon over mijn kleding heen kan trekken als ik met de paarden werk?

Elke dag afblazen met de waterblazer was in elk geval alleen maar goed, dus dat blijven we doorzetten. Een ionisator werkte volgens Vroom niet voor honden, maar goed, we zijn niet voor één gat te vangen dus ik ga er toch eens naar informeren.
Morgen ga ik door het huis heen. Gordijnen moeten in elk geval in de was, en daarna kan ik ze insprayen met een spray tegen huisstofmijt. De bank is van stof dus zal ik ook moeten sprayen.

Wat ik me nog steeds afvraag is of het immuumsysteem niet gewoon op zijn gat ligt door de entingen. Ik blijf het namelijk raar vinden dat hij zo kort na die enting is begonnen met jeuken. Ik ben dus ook erg benieuwd naar al jullie tips om dat immuumsysteem een boost te geven. Supplementen zijn ook welkom. Eigenlijk alles  :biggrin2:
Door Lil
Een overal gaat voor mijten niet werken vrees ik en ze uit de omgeving uitsluiten ook niet  :-\

Ik vind het helemaal top wat jij allemaal doet en ermee omgaat!!!  :-* :-* :-*

Maar mijn ervaing is dus dat wat jij wilt niet gaat lukken.  :'(

Heel eerlijk, ik heb een hond gehad die allergisch was voor 3 mijten en alle grassen en de enige optie was desensibiliseren en dat terwijl zij al 6 jaar oud was. Zij kwam dan ook niet van die mega dure vloeistof af, maar had daardoor wel een acceptabel leven, begon de jeuk weer, nieuw spuitje en klaar. Ik was overigens niet verzekerd en heb dus 300-400 euro per jaar hieraan uitgegeven (exl. die eenmalige test van ruim 200 euro). Dat is iets om te overwegen. Mijn moeder heeft dit meegemaakt en heeft een heel ander type hond en zij heeft dus voor prednison als therapie gekozen, wil je ook niet maar desensibiliseren kan heel heftig zijn en mijn da heeft daar ook voor gewaarschuwd (was het bij mij tijd en wijle in ieder geval wel heftig als het mis ging en ik had dus een hond die dan overstapte op agressie  :-X).

Heeeeeeeel veel sterkte en succes, je bent een topper!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door