Bedankt voor jullie berichtjes allemaal!
Gisteren was een rotdag. Ze hebben al ons harnachement van de paarden gestolen. Zadels, hoofdstellen, caps, álles. En dan 's avonds die test met Nelson. Ik had even geen zin om hier nog uitgebreid te gaan schrijven hoe en wat.
Nelson is allergisch bevonden voor de copramij, farinaemijt, hooimijt en meelmijt.
Bij de eerste test leek hij ook allergisch voor thimotheegras en engels raaigras, maar de bulten liepen in elkaar over en dan is de test niet 100% zeker. Omdat ik dat wel 100% zeker wil weten (we wonen immers buitenaf, ons hele terrein bestaat uit gras) heb ik die twee nogmaals laten testen op een nieuw stuk huid. De tweede test gaf duidelijkheid: geen allergie voor grassen.
Ik heb hem ook laten testen op paard, konijn en duif. Niet voor voeding, maar voor omgevingsallergie. Deze waren ook niet positief (dus niet allergisch).
Blijven dus de vier mijten over.
Desensibiliseren kan en mag. Maar ik vind het toch wel een uitdaging om te kijken of we hem door aanpassingen in de omgeving onder een jeukdrempel kunnen krijgen. Gewoon puur natuur vind ik toch altijd fijner dan gaan spuiten.
Het zal zaak worden om me te gaan verdiepen in mijten. Waar zitten die krengen en wat kan ik eraan doen.
De stal wordt in elk geval vanaf vandaag verboden terrein, en eigenlijk is dat ook niet zo erg. Nelson heeft ruimte genoeg en ik ben ook niet de hele dag daar. Hij kan beter een uurtje alleen in de tuin zitten dan dat hij zoveel jeuk heeft lijkt me.
Jij hebt het over omkleden Lizzy. Dat kan, maar dat zou wel heel bewerkelijk zijn. Is een overall een optie? Iets dat ik gewoon over mijn kleding heen kan trekken als ik met de paarden werk?
Elke dag afblazen met de waterblazer was in elk geval alleen maar goed, dus dat blijven we doorzetten. Een ionisator werkte volgens Vroom niet voor honden, maar goed, we zijn niet voor één gat te vangen dus ik ga er toch eens naar informeren.
Morgen ga ik door het huis heen. Gordijnen moeten in elk geval in de was, en daarna kan ik ze insprayen met een spray tegen huisstofmijt. De bank is van stof dus zal ik ook moeten sprayen.
Wat ik me nog steeds afvraag is of het immuumsysteem niet gewoon op zijn gat ligt door de entingen. Ik blijf het namelijk raar vinden dat hij zo kort na die enting is begonnen met jeuken. Ik ben dus ook erg benieuwd naar al jullie tips om dat immuumsysteem een boost te geven. Supplementen zijn ook welkom. Eigenlijk alles