Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nou. Wordt er een beetje moedeloos van. Wil nog steeds niet echt graag eten, en buik blijft rommelen, ook echt harder dan hiervoor.

Al sinds zondag niet lekker,  laat eten veelal staan, of eet alleen bot, en uiteindelijk ook wat kvv, maar niet dat hij staat te springen (dat laatste is wel normaal gedrag hier tijdens voertijd).

Een paar keer overgegeven, en veel gerommel in de buik.
Buiten lopen wel goed, maandag echt veel gras, maar erna alleen aan het eind van de wandeling soms wat gras. Ontlasting prima.

Enige wat echt veranderd is, is dat ik hem zaterdag met Pulvex behandeld heb, 1 pipet ipv 2, en daarbij woensdag een wormenpil gegeeven heb omdat ik een worm ontdekte. Ook heb ik daarop toch mijn huis met indoor-x behandeld omdat ik die beesten zo zat ben. Het is geen plaag, maar dagelijks bijt hij 2/3x, en das echt "vlooienbijten".

Zou dat zolang door kunnen werken?

Zou het anders echt niet weten waarom het nu zoveel heftiger is. Buikrommelen hiervoor af en toe na verkeerd eten, maar dan snel over. Enige periode dat het nog heftiger en langer was, was tijdens metacam, en het darmvirus.

Vind het echt te lang duren. Helaas is mijn DA er ook niet vandaag.
Ik denk ook een beetje dat het een combinatie van alles is. Ik heb geen idee hoe Charlie zou reageren op een wormenpil, dat is al geleden van 2011 denk ik, toen hij nog geen darmklachten had. Maar het zou me niet verbazen dat Mucho daar wat extra last van heeft nu.

Is het een idee om hem iets te geven dat hem helpt sneller te ontgiften? Charlie is aan de Puur Echina Extra nu, vanmorgen slappe stoelgang dus waarschijnlijk een teken dat hij erop reageert, al mag het niet te heftig gaan worden natuurlijk.

Sterkte!
sella schreef: Voor een hond die niet lekker in zijn vel zit, gooi je er wel heel erg veel gif in een keer op en in.
En ja een wormenpil kan in mijn ervaring zo een week of 3 slappe ontlasting, misselijkig ect geven.
Ja, ik weet het...maarja..ben al maanden bezig met vlooienbestrijding, en als hij dan ook nog wormen krijgt van de vlooien....heb echt 3 maanden gewacht met die pipet, en twijfelde ook heel erg, maar die wormbesmetting gaf wel de doorslag. Had het misschien beter niet kunnen doen, maar ook zo moedeloos van de wormen en vlooien....

vlooienbestrijding gaat m nu ieg niet meer worden door pipet, want dis de tweede keer dat er een reactie is, tenminste....als ik niets over het hoofd zie...gisteren wel een nieuw natuurlijk middeltje met etherische olie van peper aangeraden gekregen door een aroma-therapeut die aan het experimenteren is met etherische olie tegen vlooien. Peper schijnt ze echt te doden..dus die ga ik nu aanschaffen..

en virusje zou idd ook kunnen....maar zijn energie is wel heel goed...echt lekker aan het rennen buiten..

nouja...nieuwe druppels gekregen van bioresonantie-therapeut, en hopen dat die aanslaan
Laatst gewijzigd door Papalou op vr 28 nov 2014, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
KingCharlie schreef: Ik denk ook een beetje dat het een combinatie van alles is. Ik heb geen idee hoe Charlie zou reageren op een wormenpil, dat is al geleden van 2011 denk ik, toen hij nog geen darmklachten had. Maar het zou me niet verbazen dat Mucho daar wat extra last van heeft nu.

Is het een idee om hem iets te geven dat hem helpt sneller te ontgiften? Charlie is aan de Puur Echina Extra nu, vanmorgen slappe stoelgang dus waarschijnlijk een teken dat hij erop reageert, al mag het niet te heftig gaan worden natuurlijk.

Sterkte!
voor ontgiften heb ik fulvic, en nu aan de slag met de nieuwe bioresonantiedruppels. Zij gaf aan dat het een weekje nog mocht duren, dan zou er echt verbetering moeten zijn.

ook heb ik voer aangepast, krijgt nu even geen kvv maar alleen barf, om zo het maagzuur misschien wat te neutraliseren.

en ja..dan nog een gewaagd iets..weer een mogelijke oorzaak...de bioresonantie-therapeute gaf als mogelijke oorzaak voor het teveel maagzuur aan een alvleesklier die niet optimaal werkt door alle chemische belasting...die heeft ze nu bij de druppels gedaan.
.Ik weet dat veel mensen hier niet echt te spreken zijn over bioresonantie, maar ik vind het wel frappant wat ze elke keer meet, en ik geloof er wel in. Zij gaat er ook vanuit dat veel problemen komen vanuit een verstoord immuunsysteem, en ik denk ook dat juist bij chronische klachten je meer naar het geheel moet kijken. Mijn homoeopatische arts (die samenwerkt met Atjo), doet dat gelukkig ook, maar bij hem heb ik nog niet echt een oorzaak voor maagzuur te horen gekregen...ojawel, mogelijk door voeding, karakter of honger, en daar heeft hij dan ook dingen voor (aangepaste voeding getest bij BR-therapeut, lycopodium voor karakter, en vezels voor de honger).

maar goed...als er over een week geen verbetering is ga ik maar eens een bloedonderzoek aanvragen bij DA
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door