Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Waar staat z'n bench?

Is dat een andere ruimte dan de ruimte waar hij gister zo'n last had?
Ja, dat is een andere ruimte. Hij krabde gisteren echt óveral zo erg. In de stal, in de huiskamer, op het gras, de keuken, de bijkeuken (daar staat zijn bench, verwarming staat er niet hoog, raampje altijd open).
Lizzy schreef: Nee, dit is niet te harden :'(. Ik vind dat je het nog heel lang vol houdt en ik vind je dan ook een enorme kanjer :-*. Maar als ik eerlijk ben (ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het filmpje..... :-\) denk ik dat het nu wel mooi is geweest :-\. Als hij op prednison niet reageert, weet je in ieder geval dat je het niet in de hoek van atopie hoef te zoeken. Als hij wel reageert weet je in ieder geval dat je het niet in de voer-hoek hoef te zoeken. Dus zo'n shot kan sowieso heel behulpzaam zijn bij het diagnosticeren.
Vroom heeft weer gebeld. Wat een kanjer!
Ze vroeg hoe het vandaag is gegaan. Nou, het is gewoon geen doen meer.
Er worden tabletten apoquel geregeld. Ik kan er zaterdag mee beginnen. Ze zou er prednison in willen stoppen, alleen zou dat betekenen dat de allergietesten pas weer in januari betrouwbaar zouden zijn, en dat is wel echt een lange periode. Apoquel beïnvloed die testen niet.
Op 5 december keert ze hem helemaal binnenstebuiten.

Iemand die dit middel kent? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Dat is een nieuw middel tegen jeuk. Nouja het blokkeert het gevoel van de jeuk als ik het goed begrijp. Dan heeft je hond ff rust. Dan kun je nog steeds onderzoeken verrichten maar wordt de hond niet compleet gek van de jeuk.
Dacht dat het wel vanaf 12 maanden was, maar dat is Nelson toch ook bijna inmiddels?

https://www.zoetis.nl/news-and-media/in ... spx#accept

Ik denk dat ik dit wel zou verkiezen boven prednison, en denk dat Nelson echt iets nodig heeft anders wordt ie helemaal gek van de jeuk, want wat je schrijft is zo extreem. Heb het wel eens met Maci gedacht dit is te gek, maar wat jij schrijft is nog zoveel malen erger, dan vielen die keren bij Maci 'mee' .
Laatst gewijzigd door Kaio op do 27 nov 2014, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaio schreef: Dat is een nieuw middel tegen jeuk. Nouja het blokkeert het gevoel van de jeuk als ik het goed begrijp. Dan heeft je hond ff rust. Dan kun je nog steeds onderzoeken verrichten maar wordt de hond niet compleet gek van de jeuk.
Dacht dat het wel vanaf 12 maanden was, maar dat is Nelson toch ook bijna inmiddels?

https://www.zoetis.nl/news-and-media/in ... spx#accept

Ik denk dat ik dit wel zou verkiezen boven prednison, en denk dat Nelson echt iets nodig heeft anders wordt ie helemaal gek van de jeuk, want wat je schrijft is zo extreem. Heb het wel eens met Maci gedacht dit is te gek, maar wat jij schrijft is nog zoveel malen erger, dan vielen die keren bij Maci 'mee' .
Klopt, er moet gewoon écht iets gebeuren nu.
Wat ik fijn vind is dat we ondertussen echt zoeken naar de oorzaak. Dat van die histaminose vind ik echt een interessante en dat ga ik ook zeker vragen. Ik ga vanavond proberen te filmen. Als het lukt (hoop dat het niet te donker is) zal ik het filmpje hier ook neerzetten.
Door Radja
Arme Nelson,arme jullie! Heb het echt zo met jullie te doen! En een dikke pluim en  :-*voor doorzettingsvermogen, mijn petje af!

Ik blijf nadenken over jullie,dus hier komt er weer 1!
Zou het kunnen dat er nacht insecten zijn die Nelson kunnen bijten!? Denk aan de bedwants,die zie je overdag niet,maar komen snachts te voorschijn! Ik weet dat die zich met mensenbloed voeden,maar misschien andere nachtbijters?

Meissie een dikke knuf voor jullie allemaal en speciaal 1 voor Nelson!
Door Hope
Fenixjuh schreef: aaaahw, ik zou hem zo graag een knuffel willen geven.... :bigarmhug:

Niet leuk om je mannetje zo te zien..  :'(
Nee, zeker niet. En als dit nu af en toe was, maar dit doet hij dus elke vijf tot tien minuten.
Radja schreef: Arme Nelson,arme jullie! Heb het echt zo met jullie te doen! En een dikke pluim en  :-*voor doorzettingsvermogen, mijn petje af!

Ik blijf nadenken over jullie,dus hier komt er weer 1!
Zou het kunnen dat er nacht insecten zijn die Nelson kunnen bijten!? Denk aan de bedwants,die zie je overdag niet,maar komen snachts te voorschijn! Ik weet dat die zich met mensenbloed voeden,maar misschien andere nachtbijters?

Meissie een dikke knuf voor jullie allemaal en speciaal 1 voor Nelson!
Ach, doorzettingsvermogen? Ik kan hem ook niet laten voor wat hij is, toch?

Ik zal morgen eens tape voor- en aan de zijkanten van zijn bench plakken, kijken of er dan nog wat spannends boven komt. Goede tip!
Hope schreef:Klopt, er moet gewoon écht iets gebeuren nu.
Hopelijk brengt die Apoquel eindelijk wat soelaas. Het is geen leven zo  :(

Wat mij opvalt bij het bekijken van het filmpje is dat Nelson er anders nog mooi behaard uit ziet. Hij heeft op 't eerste zich ook geen last van kale plekken. Vind ik toch een positief punt, zeker als je weet dat je al zo lang aan het sukkelen bent.
Gittje schreef: Hopelijk brengt die Apoquel eindelijk wat soelaas. Het is geen leven zo  :(

Wat mij opvalt bij het bekijken van het filmpje is dat Nelson er anders nog mooi behaard uit ziet. Hij heeft op 't eerste zich ook geen last van kale plekken. Vind ik toch een positief punt, zeker als je weet dat je al zo lang aan het sukkelen bent.
Dat is het ook, vandaar dat ik het gefilmd heb. Bij elke da waar je binnen komt zeggen ze dat hij er zo fantastisch uit ziet, en dat is ook zo. Hij glimt, hij is super op gewicht, hij heeft mooie slijmvliezen, hij heeft geen doffe, kale of kapotte plekken. Sinds ik smeer met de kurkuma zijn ook de ontstoken plekken op zijn buikje helemaal weggetrokken. Als je hem ziet vraag je echt waar ik me zo druk om maak. En omdat hij er zo goed uitziet denk ik ook dat ons probleem een soort van weggewuifd word, maar het is gewoon echt geen doen.
keetje schreef: Hoe gaat het vanmorgen? En hoe was de nacht?

Ik heb gedroomd van hem nadat ik het filmpje gisteren gezien had. :(

Ik heb hem gisteren om 23.30 nog een keer gewassen met allercalm, dat is het enige wat een paar uur helpt. Het mag "maar" 1x per etmaal dus ik doe dat express in de nacht zodat we allemaal wat rust krijgen.
Verder is het een drama. Hij jeukt echt overal. Tijdens het uitlaten, in zijn mand, tijdens het eten, tijdens het spelen. Er zit echt hooguit 10 minuten tussen zo'n 'aanval' als op het filmpje.
Door sella
Ik herken dit van mijn lab, die was naast allergisch voor de vlo en huisstofmijt, heel erg jeukerig van pijn. Zulke aanvallen had zijn bij rugpijn, midden op de kruising met oversteken in een krabstuip vallen :'( Mensen hebben me wel geholpen haar op te tillen naar de veilige overkant :-*
Ik zou toch ook de factor pijn meenemen.
Pff het haalt hier ook het onmacht gevoel weer even goed naar boven.
Zien ze er maar reteslecht uit, dan wordt je veel serieuzer genomen. Het is zo herkenbaar.
Hope schreef:Als je hem ziet vraag je echt waar ik me zo druk om maak. En omdat hij er zo goed uitziet denk ik ook dat ons probleem een soort van weggewuifd word, maar het is gewoon echt geen doen.
Ik herken dat. De dermatoloog gaf ook bij ons ook aan dat hij er nog relatief goed uitziet  ::) Igor heeft een dunne vacht, met hier & daar wat kale plekken en dof haar. Zonder te spreken van de jeuk natuurlijk.

Hope schreef:Verder is het een drama. Hij jeukt echt overal. Tijdens het uitlaten, in zijn mand, tijdens het eten, tijdens het spelen. Er zit echt hooguit 10 minuten tussen zo'n 'aanval' als op het filmpje.
Om moedeloos van te worden. Op d'n duur ben je daar dag & nacht mee bezig.

In afwachting dat Apoquel in België te verkrijgen is, heeft onze DA aangeraden om terug cortico's in te zetten en te proberen om de minimaal werkbare dosis te vinden.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door Gittje op vr 28 nov 2014, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door