Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hope schreef: In die hoek kom ik echt nooit, maar ik ben er destijds met Hope ook eens mee bezig geweest.

Ik zat trouwens te denken. Van Vroom moet ik konijn geven, en per dag 200 gram groene bladgroenten. Nou is me de reden van het waarom van die groenten me ontschoten, maar wat nou als hij jeuk krijgt van bijvoorbeeld andijvie? Zou ik niet beter gewoon écht kunnen elimineren met echt enkel en alleen 100% konijn?
Weet je of er honden zijn die ook op groente reageren? DAcht dat het vaak eiwit gerelateerd was..
Over yin yang: ik had daar idd een vraag over gesteld, omdat ik bij iemand geweest ben die goede resultaten heeft met honden met cranio sacraal/ttchou/acupressuur...zij is ervan overtuigd dat allergie met name door te heet of te koud komt...maar hier werkte konijn wat koelend is bv niet, kreeg hij jeuk van...maar misschien komt dat ook door hoe het konijn gehouden wordt...een konijntje vol met antibiotica zal misschien wel jeuk geven door de troep die het beestje gegeten heeft...terwijl wild konijn misschien wel goed gaat...dat ga ik hier trouwens binnenkort proberen, want heb via iemand op het forum gemalen wild konijn gekregen...

Hitam gaf ook een reactie, dat honden in het algemeen veel hetere voeding kunnen verdragen als mensen...
dus ja...of het wat voor je is....hier probeer ik me maar te houden aan dieren waarop hij het goed doet, ongeacht of het heet of koud is..

fijn dat het beter lijkt te gaan met je hondje!
Onze Nanu werd ook gek van de jeuk, bultjes, wat kleine wondjes werd en schilfers.
Drie jaar hebben wij het gezocht in een voedselallergie, nu een kleine week geleden bleek het te gaan om een huisstofmijt allergie.
Nanu heeft nu Dexoral, maar dat is niet zo'n fijn middel, ik hoop op reacties over ionisatie, heb zo'n ding besteld namelijk.

Misschien handig om eens wat bloed af te laten nemen en op allergieën te laten testen, heeft bij ons veel duidelijk gemaakt.
Hope schreef: Op advies van Dr. Vroom gaan we nog 3 weken door met konijn, zonder verder iets te veranderen of te willen ondersteunen.

De huid is mooi rustig.
Vandaag eens afgeblazen met koude lucht, zonder eerst te hebben gewassen.
Wat een stof! :o
;D ;D ;D Erg he.
Ik stof elke dag even en Ramses heeft vrijwel geen jeuk meer.
Scheelt ook enorm veel stof in huis O0
RitaH schreef: Onze Nanu werd ook gek van de jeuk, bultjes, wat kleine wondjes werd en schilfers.
Drie jaar hebben wij het gezocht in een voedselallergie, nu een kleine week geleden bleek het te gaan om een huisstofmijt allergie.
Nanu heeft nu Dexoral, maar dat is niet zo'n fijn middel, ik hoop op reacties over ionisatie, heb zo'n ding besteld namelijk.

Misschien handig om eens wat bloed af te laten nemen en op allergieën te laten testen, heeft bij ons veel duidelijk gemaakt.
Bloed kan Hope pas afnemen als haar hond volwassen is. Voor die tijd is de test onbetrouwbaar. Na die tijd ook trouwens.
Hope schreef: In die hoek kom ik echt nooit, maar ik ben er destijds met Hope ook eens mee bezig geweest.

Ik zat trouwens te denken. Van Vroom moet ik konijn geven, en per dag 200 gram groene bladgroenten. Nou is me de reden van het waarom van die groenten me ontschoten, maar wat nou als hij jeuk krijgt van bijvoorbeeld andijvie? Zou ik niet beter gewoon écht kunnen elimineren met echt enkel en alleen 100% konijn?
Andijvie bevat wel eiwit maar dat is wel een soort van te verwaarlozen. 1,5 gram op 100 gram andijvie. Bovendien heeft andijvie juist een gunstige invloed op de huid. Dus ik denk zelf dat die andijvie niet voor problemen gaat zorgen. Maar als jij het een beter idee vindt om het zonder te geven, doe je het zonder. Op zich kan Nelson echt wel een paar weken zonder andijvie.
Lizzy schreef: Andijvie bevat wel eiwit maar dat is wel een soort van te verwaarlozen. 1,5 gram op 100 gram andijvie. Bovendien heeft andijvie juist een gunstige invloed op de huid. Dus ik denk zelf dat die andijvie niet voor problemen gaat zorgen. Maar als jij het een beter idee vindt om het zonder te geven, doe je het zonder. Op zich kan Nelson echt wel een paar weken zonder andijvie.
Dank je!
Dan kan hij beter gewoon alleen andijvie krijgen misschien?
Hij krijgt nu een mix van boerenkoolblad (niet teveel hoor), spinazie, andijvie, radijsloof, pompoenbladeren, sla en andijvie. Dit stond namelijk op het lijstje wat ik meekreeg wat ik onder andere kon verstaan onder groene bladgroenten. Verder staan er nog op: paksoi, warmoes (nooit van gehoord), raapsteel, bietenbladeren, chicorei, bladeren van de paardenbloem en waterkers.
Hope schreef: Dank je!
Dan kan hij beter gewoon alleen andijvie krijgen misschien?
Hij krijgt nu een mix van boerenkoolblad (niet teveel hoor), spinazie, andijvie, radijsloof, pompoenbladeren, sla en andijvie. Dit stond namelijk op het lijstje wat ik meekreeg wat ik onder andere kon verstaan onder groene bladgroenten. Verder staan er nog op: paksoi, warmoes (nooit van gehoord), raapsteel, bietenbladeren, chicorei, bladeren van de paardenbloem en waterkers.
Ja, allemaal bladgroenten. Van mij mag je het allemaal geven. Ik denk dat ze er vanuit gaan dat een allergie voor groenten niet aannemelijk is, door het lage eiwitgehalte?
Lizzy schreef: Ja, allemaal bladgroenten. Van mij mag je het allemaal geven. Ik denk dat ze er vanuit gaan dat een allergie voor groenten niet aannemelijk is, door het lage eiwitgehalte?
Ja, dat vermoedt ik. Ik heb alleen e-mailcontact met haar.
Ze schreef duidelijk dat ik geen aardappels, tofu en olijfolie meer mocht geven, maar wel groene bladgroenten.
Door Lil
Hier een hond die slecht op veel groentesoorten reageert (wel goed op bijna alle diersoorten).

Dus toen ik geëlimineerd heb, heb ik eerst diersoorten opgebouwd en daarna een voor een groentes. Maar ik snap ook dat je groentes wilt geven. Ik reageer alleen even op: zijn er honden die op groentes reageren? Ja, er ligt nu eentje over mijn voeten heen.
Lil schreef: Hier een hond die slecht op veel groentesoorten reageert (wel goed op bijna alle diersoorten).

Dus toen ik geëlimineerd heb, heb ik eerst diersoorten opgebouwd en daarna een voor een groentes. Maar ik snap ook dat je groentes wilt geven. Ik reageer alleen even op: zijn er honden die op groentes reageren? Ja, er ligt nu eentje over mijn voeten heen.
Hmmm. Met dit in mijn achterhoofd en met de wetenschap dat de jeuk echt geen steek beter wordt, schrap ik de groenten. Hij krijgt regelmatig konijnen met vacht, dus aan vezels geen gebrek.
Hope schreef: Hmmm. Met dit in mijn achterhoofd en met de wetenschap dat de jeuk echt geen steek beter wordt, schrap ik de groenten. Hij krijgt regelmatig konijnen met vacht, dus aan vezels geen gebrek.
Ik geef je gelijk.
Hope schreef: Hmmm. Met dit in mijn achterhoofd en met de wetenschap dat de jeuk echt geen steek beter wordt, schrap ik de groenten. Hij krijgt regelmatig konijnen met vacht, dus aan vezels geen gebrek.
Ik ook. Joep zijn jeuk stopte pas echt toen we met groenten stopten. Die krijgt hij nu nog steeds niet (zie de laatste pagina van zijn topic).

Hij pikt nu af en toe wat van Gijs.
Door Lil
Kaio schreef: oo ik wist niet beter dan dat je tijdens elimineren ook geen groente geeft, om de reden dat het een extra variabele is die idd ook reactie kan veroorzaken.
Dat heb jij heel erg goed begrepen!  ;)

Maar veel da's denken helaas dat allergie alleen voorkomt voor dieren of eiwitten. maar als ik 1 ding heb  geleerd van de mijn da met de ellende van de allergie van Cay dan is het dat je voor alles allergisch kan zijn en dan ook echt alles.  :-\
Kaio schreef: oo ik wist niet beter dan dat je tijdens elimineren ook geen groente geeft, om de reden dat het een extra variabele is die idd ook reactie kan veroorzaken.
Ik ook hoor! Hope heeft ook eerst wat diersoorten gekregen en daarna pas één voor één groenten. Maar ja, om nu steeds eigenwijs te zijn... Eerst bij je eigen da en dan later ook bij de dermatoloog, dat maakt een mens toch een tikkie onzeker  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door