Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dinky89
'fijn' dat het aan de vis lijkt te liggen dat hij slecht wilde eten :)
Nu duimen dat hij zich er helemaal bovenop weet te knokken  :angel2:
Door Ruisje
hannabelgje schreef: Nieuws van het thuisfront. Mijn schoonzus gaat tussen de middag Jipje wat eten geven als ik op mijn werk zit. Hij had alles als een idioot naar binnen gewerkt. Dat is toch wel fijn om te horen. Dan had hij gewoon geen zin in de schelvis vanmorgen. Zo dol is em ook niet op vis.
Dan is dat ook weer opgelost! ;)
Blij te lezen dat Jip verder lekker dooreet en zich blijkbaar goed voelt!!
Door hannabelgje
De twee kuikens gingen er net ook goed in bij Jip. Hij vroeg zich af waar het derde kuiken was.
Vanavond nog 1 maaltijd en dan heeft hij alles weer binnen. Aan het einde van deze week op de weegschaal en kijken of er wat bij is. Of gaat dat niet zo vlug?
Door Ruisje
hannabelgje schreef: De twee kuikens gingen er net ook goed in bij Jip. Hij vroeg zich af waar het derde kuiken was. Afbeelding
Vanavond nog 1 maaltijd en dan heeft hij alles weer binnen. Aan het einde van deze week op de weegschaal en kijken of er wat bij is. Of gaat dat niet zo vlug?
Laat je niet gekmaken over een weegschaal! Zolang hij goed eet, niet magerder wordt, en zich beter voelt zou ik nog niet gaan wegen. Je verandert er toch niks aan en als ie niet, of weinig is aangekomen ga je weer stressen. ;)
Over een paar weken, als je kan zien dat Jip weer is aangekomen, zet je hem op de weegschaal.
Door hannabelgje
Hmm daar heb je misschien wel gelijk in. Het is meer om te kijken of hij nog meer moet eten. Hij eet nu ongeveer 130 gram barf en 2 kuikens per dag. Die 130 is verdeeld over 3 keer en dan krijgt hij nog de kuikens apart. Dus vier maaltijden per dag.
Door Ruisje
hannabelgje schreef: Hmm daar heb je misschien wel gelijk in. Het is meer om te kijken of hij nog meer moet eten. Hij eet nu ongeveer 130 gram barf en 2 kuikens per dag. Die 130 is verdeeld over 3 keer en dan krijgt hij nog de kuikens apart. Dus vier maaltijden per dag.
koekje schreef: Ik vind dat een hele nette hoeveelheid.
Ik ook!
Als de kuikens maar 35gr wegen, zit ie toch aan 200 gram per dag, maar het is waarschijnlijk nog ietsie meer. :)
Door pearlsofpassion
Jij kan natuurlijk zelf het beste inschatten hoeveel Jip in normale omstandigheden nodig heeft.
Als ik het goed heb is hij toch geen kleine kater en heel erg actief.  Is hij nu ook actief?
Ik vind dat ook een mooie hoeveelheid klinken, maar het zou natuurlijk kunnen dat hij normaal zowiezo zo veel nodig heeft omdat hij gewoon veel verbruikt.  Weet je niet hoeveel hij normaal, voorheen, at?

Klinkt wel goed he.
Ik duim mee dat het niet enkel aan de pred ligt.  :)
Door hannabelgje
Hij heeft oosters bloed en is altijd slank geweest. Tegen de 5 kilo normaal. Hij at normaal 100-120 gram per dag.
Normaal was hij inderdaad heel actief, nog veel heftiger dan mijn siamees.
Nu is hij rustig. Slaapt en ligt veel. Wel actiever dan vorige week. 
Door pearlsofpassion
Ah ja, ok.
Dan is 200gr vast wel voldoende.  :)

120gr is wel niet zoveel voor een kat van 5kg he?
Mijn Luis krijgt 160gr en die weegt 5,5 kg maar is helemaal niet actief (meer)...
Cuzco zou ook zoiets krijgen als Jip en ongeveer even groot zijn, maar ik vond altijd al dat die erg weinig mocht hebben voor een kat van zijn gewicht.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 24 nov 2014, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
Zijn ab krijg ik er vandaag mooi niet in. Hij heeft het fijn laten staan. Probeer het morgenvroeg nog maar een keer dan.
Door kira
Waarop baseert de dierenarts dat er iets met de lever is? Bloedbeeld?

Afvallen past ook erg bij een nierprobleem. Wanneer was dat ab incident? Schade aan nieren kan zich nog een half jaar later openbaren?

Is Jip alleen afgevallen en tammetjes? Of ook misselijk, geeft hij over? Hoe ruikt zijn ontlasting? En zijn urine?

Duim dat hij blijft eten en opknapt. Vier jaar is veel te jong.
Door hannabelgje
Hij heeft gele slijmvliezen in zijn bek en ogen.
Hij is afgevallen, is tammetjes en eet slecht. Soms geeft hij over.
Zijn temperatuur is normaal. Zijn allergische reactie is vier jaar geleden. Zijn nieren voelden normaal aan bij het palperen.
En dat was het onderzoek. De da denkt dat hij fip of fiv ofzo heeft. Ik denk van niet. De da vindt ook dat je fip aan kan tonen met bloedonderzoek, ik weet dat dat niet kan. Aangezien hij vanaf dat hij 10 weken oud is bij mij woont en niet bij vreemde katten is geweest kan ik fiv ook wel uitsluiten. Tja wat dan hè.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door