Papalou schreef: ja supertriest...het zal je bedrijf maar wezen....hier ook 4 ladies die een klein nachthok hebben en verder een gigantische ren (...mijn tuin....)...hopen dat het hierbij blijft en de veluwe niet weer besmet wordt....tien jaar geleden al kippen moeten laten afmaken..wil ik nu niet nog eens doen...dan wordt het ofwel in huis (ai ai ai) ofwel in de minischuur...dramatisch al die ziektes....Die trekvogels schijnen alleen drager te zijn, die worden zelf dus niet ziek. En nee, dat gaan ze niet als oorzaak zien, ergo, een veelgehoord argument vóór een megastal is dat ziekten dan minder snel zouden voorkomen/ minder snel verspreiden omdat je dan veel op 1 plek hebt ipv dezelfde aantallen over 15 bedrijven verspreidt.
vraag me af of het op zo'n massale schaal houden van dieren nu eens als oorzaak wordt aangewezen..massale sterfte van trekvogels is nog nooit aan de orde geweest toch...

Maar goed, gister las ik ergens dat dit gewoon de schuld is van al die zeikers die zonodig een scharrelei willen van een kip met uitloop. Zie hier het resultaat. Laat die beesten lekker binnen zitten, probleem opgelost.