MargaS schreef: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2336 ... iep__.htmlBedankt voor de link.
Dus onze buurlanden gaan al preventieve maatregelen nemen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
MargaS schreef: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2336 ... iep__.htmlBedankt voor de link.
Ruisje schreef: Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat blijkbaar alleen de kippen (hobby) een ophokplicht hebben. De eenden, ganzen en ander pluimvee die als hobby gehouden worden lopen geen gevaar?Al het pluimvee en ander gevogelte heeft een ophokplicht. Kippen en kalkoenen zijn het gevoeligst voor deze variant van de vogelgriep en zijn dus makkelijk te besmetten.
Tamara schreef: Is deze variant gevaarlijk voor honden? ???Wat "ze" zeggen is dat besmettingsgevallen nog nooit zijn voorgekomen. In theorie kan het, maar dan moet er direct intensief contact zijn met de besmette dieren. Bij mensen levert een besmetting lichte griepverwchijnselen op, bij een hond zal het niet veel meer zijn.
Ik heb vrijwilligerswerk met vogels namelijk, maar wil niet dat mijn honden hier ziek van worden![]()
Angelique schreef: Dacht dat ik al geplaatst had, maar niet dus. Bij deze.Dit is geen ophokken natuurlijk
Gelukkig kon buurman een baal stro missen, konden we het toch nog gezellig maken![]()
Lizzy schreef: Dit is geen ophokken natuurlijkWow. Dit is chick paradise!
Angelique schreef: Nou ja, jullie kwalificeren een oude stal met ene baal stro wel heel hoog hoor. Neemt niet weg dat ik ook wel blij ben met deze ruimte en de kipsels zich prima vermaken in het stro...op het stro...met het stro.De gemiddelde kip heeft natuurlijk veel minder ruimte! Dit ziet er gewoon lekker warm, droog en gezelli uit. Hier is stro echt favo. Gek he, dat ze het nu ineens fijn vinden?!
Wel apart dat ze het stro nu funny vinden en als ik het eerder in hun hokken gooide werd het subiet naar buiten gewerkt. Dus daar lag alleen vlas.
Kinnie schreef: Triest zeg....ja supertriest...het zal je bedrijf maar wezen....hier ook 4 ladies die een klein nachthok hebben en verder een gigantische ren (...mijn tuin....)...hopen dat het hierbij blijft en de veluwe niet weer besmet wordt....tien jaar geleden al kippen moeten laten afmaken..wil ik nu niet nog eens doen...dan wordt het ofwel in huis (ai ai ai) ofwel in de minischuur...dramatisch al die ziektes....
Nu een eendenbedrijf preventief geruimd omdat er een vrachtwagen is geweest die vlak ervoor in kamperveen op een besmet bedrijf is geweest...![]()