Moderator: Lizzy
pike schreef: Als die wilde vogels dit gevaarlijke virus nou daadwerkelijk bij zich hebben dan zouden ze toch al lang met bosjes uit de lucht zijn gevallen.Nee, in het artikel staat "Wilde eenden lijken als virusdrager weinig last te hebben."
Meike en Daisy schreef: Nee, in het artikel staat "Wilde eenden lijken als virusdrager weinig last te hebben."Ja, ik ook. Jammer dat het er nog niet op staat.. Morgen maar weer ff bellen
Interessant, en goed uitzoekwerk Roosj, ben benieuwd naar het artikel van Erwin straks.
Meike en Daisy schreef: Nee, in het artikel staat "Wilde eenden lijken als virusdrager weinig last te hebben."Nee, ze hebben geen last. Omdat ze het virus niet hebben. De wilde eenden hebben een milde variant van het virus. En de trekvogels die lopen die milde variant hier in ons land op omdat ze (hun lichaam) hem niet kennen.
Interessant, en goed uitzoekwerk Roosj, ben benieuwd naar het artikel van Erwin straks.
pike schreef: Nee, ze hebben geen last. Omdat ze het virus niet hebben. De wilde eenden hebben een milde variant van het virus. En de trekvogels die lopen die milde variant hier in ons land op omdat ze (hun lichaam) hem niet kennen.Kan wel hoor.
En dan poept er vervolgens een wilde eend bij de kippenboer naar binnen (die allemaal onder dak zitten rara) en hopla de gevaarlijke variant slaat toe. Sorry maar dat gaat er bij mijn hoofd niet in.
Becky schreef: Is er al meer bekend ( ik kan nog geen artikel vinden van dhr. Geitenbeek) over het voeren van kip/pluimvee en rauwe eieren?Voor zover bekend zijn er verder geen besmette bedrijven gevonden en zijn de besmette tokkies allen geruimd.
Hoe groot is het risico dat de honden ziek worden?
Becky schreef: Is er al meer bekend ( ik kan nog geen artikel vinden van dhr. Geitenbeek) over het voeren van kip/pluimvee en rauwe eieren?Zie mijn vorige bericht
Hoe groot is het risico dat de honden ziek worden?
Angelique schreef: Voor zover bekend zijn er verder geen besmette bedrijven gevonden en zijn de besmette tokkies allen geruimd.Er zijn al zeker 3 bedrijven besmet in NL hoor..