Moderator: Lizzy
Hope schreef: Dank je Celine! Helaas heb ik dat al geprobeerd, zonder resultaat.Jippie! Gewoon 24 uur per dag met hem bezig zijn dus, da's de oplossing. Eitje!
Dat is natuurlijk altijd het proberen waard. Ik ga er in elk geval mee aan de slag.
Net met hem naar het bos geweest. Uur gewandeld en half uur in de auto gezeten en niet 1x gekrabd.
odradaatje schreef: Het was het vernoemen waard, niet geschoten is sowieso mis. Vind het zo sneu en frustrerend voor Nelson en baasjesJa zeker, fijn dat iedereen meedenkt!![]()
Kaio schreef: oo dit is wel echt te erg. Heeft hij droge huis?Dit is dus precies het probleem. Hij krabt het kapot, er komt een bacteriële infectie bij en we zitten weer in een negatieve spiraal. Ik was de plekken waar het jeukt (liezen, oksels, buik) daarom elke dag met shampoo (Dermasezia). Deze shampoo heb ik meegekregen van Dr. Vroom en helpt perfect tegen de ontstekingen. De huid is nu niet verder kapot en ziet er echt veel beter uit.
Krabben maakt het allemaal ook erger, dan gaat de huid kapot en kunnen bacterien in de huid indringen, en zo verspreidt het zich weer. Hoe vaak krabt hij per dag?
Ik heb bij Maci wel vaker mijn hand ertussen gehouden omdat ie niet stopte, nou dat doet best pijn hoor, striemen stonden erop, ze krabben echt hard hoor.
Helpt het als je ligjes zijn huid masseert tegen de jeuk? Dat doe ik wel eens ipv dat hij zelf krabt.
Hope schreef:Fazantkarkas, daar zit in het algemeen alles nog in, inclusief de darmen! Ik heb die nog NOOIT leeg gehad.
UPDATE:
Net de assistente aan de lijn gehad. Nelson moet acuut van de aardappels af.
Hij moet terug op barf, liefst 1 diersoort tot over twee weken. Zodra ze weer terug is in de praktijk neemt ze weer contact op.
De opties:
Wilde duif (geschoten hier in de buurt). Heeft hij eerder gehad.
Fazant, maar daar kan ik niet aan orgaan komen.
Haas, heeft hij al gehad, leverde niets op qua jeuk.
Zijn normale menu (kip, eend, konijn, kwartel, lam, paard, lama, duif, vis) aangevuld met kurkuma en zwarte peper.
Wild konijn (heeft hij eerder gehad).