Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hope schreef: Dank je Celine! Helaas heb ik dat al geprobeerd, zonder resultaat.

Dat is natuurlijk altijd het proberen waard. Ik ga er in elk geval mee aan de slag.
Net met hem naar het bos geweest. Uur gewandeld en half uur in de auto gezeten en niet 1x gekrabd.
Jippie! Gewoon 24 uur per dag met hem bezig zijn dus, da's de oplossing. Eitje! :biggrin2:
Ik kon bij Radja het verschil zien tussen gewone jeuk en daardoor krabben/bijten en de jeuk door de atopie. Gewone jeuk was idd met afleiding,middels naam roepen,klap in mijn hand een geluidje maken en dan was het ook klaar. Maar het intensieve bijten/krabben dat ging in een soort trance,blik op oneindig en ik moest haar bijwijze van spreken losrukken om haar op te laten houden. Dat wakker worden van de jeuk herken ik,zomaar vanuit het niets bijten/krabben ook midden in de nacht.alsof ze worden gestoken door iets :-\
Ik vind het idee van Annemarie dat het krabben en jeuken een gewoonte is geworden of "tussen de oren zit" wel een goeie! Ik heb een ervaring met krabben dat stress als oorzaak had:

Een jaar of 15 geleden heb ik een kat van een vriendin in huis genomen omdat ze zich daar niet meer thuisvoelde. De poes werd bij mijn vriendin door andere katten gepest en krabde zich daar helemaal kapot. Het was een witte cornish rex en ze zat echt helemaal onder de rooie kale plekken van dat krabben. Eén maand later, bij mij, zag ze er weer super uit en heeft ze zichzelf nooit meer gekrabd!

Sorry, dat ik het niet eerder genoemd heb, de zoektocht ging alle kanten op en ik was mijn ervaring met Miral vergeten. :-[
Jeetje hé, wat een verhaal ....

Ik neem aan dat je zelf heel erg gefocust bent op het feit of Nelson wel/niet aan het krabben gaat ?
Kay had in zijn pubertijd ook veel jeuk (lichaam was in onbalans op brokken en daarna op KVV) en constant lette ik op Kay, of die niet ging jeuken/nibbelen oid, en als hij begon dan zat ik er gelijk op
Tot mijn holistische dierenarts zei "Mo, laat hem eens zijn ding doen, en let er niet 24/7 op" en dat heeft bij Kay een heel groot deel van zijn stress hierom weggehaald.
Het viel me pas echt op toen ik een avondje naar een vriendin ging (met Kay) en hij daar zo goed als niet heeft zitten jeuken, maar heerlijk heeft liggen slapen terwijl wij (de mensen) een spelletje deden en geen oog hadden voor de honden.

In jouw geval zou ik terug gaan naar BARF, en Nelson eventueel een week of 2/3 laten logeren in een hele andere omgeving
Zo kan jij even op adem komen na alles wat je nu al voor je kanjer hebt geprobeerd, en zo kun je gelijk zien hoe Nelson het in een andere omgeving (met andere energie) doet.

Wil je ontzettend veel sterkte wensen, een jeukende hond is zo erg om te zien  :-\
STerkte joh, wat een ellende allemaal..hopelijk mag je weer snel normaler eten voeren en gaat het gewoon een keer bergopwaarts ipv bergafwaarts...goudsbloemzalf kun je trouwens ook makkelijk zelf maken...alleen bloeien ze nu bijna niet meer...maar je zou het ook met gedroogde goudsbloem uit de bio-winkel kunnen doen..heb je ieg zelf controle op waaruit je zalf bestaat...

vanwege die reden maak ik nu al een jaar naast schoonmaakmiddelen voor mijn huis, ook mijn eigen schoonmaakmiddelen voor mezelf...gewoon met olijfoliezeep, kokosolie, azijn en etherische olieen en soms wat toevoegingen als honing/ei etc.

goudsbloem kun je bv in olie laten trekken of evt verwarmen, evt in kokosolie..

sterkte ieg, geen leuk verhaal dit!
[quote="Kaio"]
Dat was bij ons het eerste wat dr Vroom deed. Dus ik denk als ze dat vermoedt dat ze dat ook gelijk zal laten onderzoeken
[/quote]

Het was het vernoemen waard, niet geschoten is sowieso mis. Vind het zo sneu en frustrerend voor Nelson en baasjes  :-\
[quote="odradaatje"]
Het was het vernoemen waard, niet geschoten is sowieso mis. Vind het zo sneu en frustrerend voor Nelson en baasjes  :-\
[/quote]
oo jazeker hoor. bij Maci was T4 te laag, maar bij hem waren er een aantal zaken dat ze direct eerst de schildklier wilde testen.
En frustrerend is het zeker  :(

[quote="Hope"]
Als ik zijn naam roep als hij aan het krabben is, komt hij al krabbend op drie poten naar je toe. Of hij ligt in zijn mand, kijkt op, draaid zich om en krabt dan uitgebreid verder. 
[/quote]
oo dit is wel echt te erg. Heeft hij droge huis?
Krabben maakt het allemaal ook erger, dan gaat de huid kapot en kunnen bacterien in de huid indringen, en zo verspreidt het zich weer. Hoe vaak krabt hij per dag?
Ik heb bij Maci wel vaker mijn hand ertussen gehouden omdat ie niet stopte, nou dat doet best pijn hoor, striemen stonden erop, ze krabben echt hard hoor.
Helpt het als je ligjes zijn huid masseert tegen de jeuk? Dat doe ik wel eens ipv dat hij zelf krabt.
odradaatje schreef: Het was het vernoemen waard, niet geschoten is sowieso mis. Vind het zo sneu en frustrerend voor Nelson en baasjes  :-\
Ja zeker, fijn dat iedereen meedenkt!  :-*
Kaio schreef: oo dit is wel echt te erg. Heeft hij droge huis?
Krabben maakt het allemaal ook erger, dan gaat de huid kapot en kunnen bacterien in de huid indringen, en zo verspreidt het zich weer. Hoe vaak krabt hij per dag?
Ik heb bij Maci wel vaker mijn hand ertussen gehouden omdat ie niet stopte, nou dat doet best pijn hoor, striemen stonden erop, ze krabben echt hard hoor.
Helpt het als je ligjes zijn huid masseert tegen de jeuk? Dat doe ik wel eens ipv dat hij zelf krabt.
Dit is dus precies het probleem. Hij krabt het kapot, er komt een bacteriële infectie bij en we zitten weer in een negatieve spiraal. Ik was de plekken waar het jeukt (liezen, oksels, buik) daarom elke dag met shampoo (Dermasezia). Deze shampoo heb ik meegekregen van Dr. Vroom en helpt perfect tegen de ontstekingen. De huid is nu niet verder kapot en ziet er echt veel beter uit.
Als ik zijn huid masseert gaat meneer mee zitten krabben, en dat doet inderdaad echt pijn. Ik heb zijn nagels zo kort mogelijk en met een vijl alle scherpe kantjes eraf gehaald. Ik wil hem als hij binnen is sokjes omdoen, maar daar moet ik een beetje mee trainen voor hij snapt dat het geen speelgoed is  ::)
Zijn huid is inderdaad droog. Ik ga zelf maar een zalf maken die ik kan smeren.

Vanmorgen is hij druk met sleetje rijden  :-X :-X :-X
Ik wil hem van dit voer afhebben maar manlief wil eerst overleggen met Vroom. Snap ik ook wel, zij zal er echt véél meer verstand van hebben en zij adviseerde ons dit menu. Ik ga zo maar weer naar de kliniek bellen.

Hoe vaak hij krabt op een dag? Vaak. Zo vaak dat ik het niet bij kan houden hoe vaak precies.
Ik gok elke 10 minuten.

UPDATE:
Net de assistente aan de lijn gehad. Nelson moet acuut van de aardappels af.
Hij moet terug op barf, liefst 1 diersoort tot over twee weken. Zodra ze weer terug is in de praktijk neemt ze weer contact op.
De opties:
Wilde duif (geschoten hier in de buurt). Heeft hij eerder gehad.
Fazant, maar daar kan ik niet aan orgaan komen.
Haas, heeft hij al gehad, leverde niets op qua jeuk.
Zijn normale menu (kip, eend, konijn, kwartel, lam, paard, lama, duif, vis) aangevuld met kurkuma en zwarte peper.
Wild konijn (heeft hij eerder gehad).
Laatst gewijzigd door Hope op di 11 nov 2014, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope schreef:

UPDATE:
Net de assistente aan de lijn gehad. Nelson moet acuut van de aardappels af.
Hij moet terug op barf, liefst 1 diersoort tot over twee weken. Zodra ze weer terug is in de praktijk neemt ze weer contact op.
De opties:
Wilde duif (geschoten hier in de buurt). Heeft hij eerder gehad.
Fazant, maar daar kan ik niet aan orgaan komen.
Haas, heeft hij al gehad, leverde niets op qua jeuk.
Zijn normale menu (kip, eend, konijn, kwartel, lam, paard, lama, duif, vis) aangevuld met kurkuma en zwarte peper.
Wild konijn (heeft hij eerder gehad).
Fazantkarkas, daar zit in het algemeen alles nog in, inclusief de darmen! Ik heb die nog NOOIT leeg gehad.
Door Jantina
Weet je, toch zou ik de optie om 'm eens twee weken weg te brengen ook eens serieus overwegen.
Kan hij misschien naar de fokker? Wat zegt de fokker trouwens van deze klachten, zijn er in zijn lijnen misschien meer allergie honden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door