Ik kan niks bedenken wat anderen niet al geopperd hebben, maar ik vind het fantastisch wat je voor Nelson doet en voor Hope gedaan hebt. Zou het fijn vinden als het eens beter ging, gun jou je rust en Nelson een jeukvrij leven

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Kijk even op je tube Calendula, of er lanolin in zit!Ja, dat zit er in.
Lizetta schreef: Even mee brainstormen...Dank je dat je meedenkt! Ik heb werkelijk geen idee. De blazer is een maand of drie oud en staat in huis.
Je geeft aan dat je na het wassen hem koud droogblaast. Zit er misschien iets in je blazer waar hij allergisch op reageert? Ik weet dat wij vroeger ineens alle 4 tegelijk heel erg verkouden werden, bleek er een schimmel in de airco van de auto te zitten...
Calendulazalf bevat idd spullen waar hij ook allergisch op zou kunnen reageren. Je zou zelf calendulabalsem kunnen maken met bijvoorbeeld honing of bijenwas, op internet zijn verschillende recepten hiervoor.
Jantina schreef: Ik vind het rot om te zeggen, maar na een week hadden echt de scherpe randjes er wel af moeten zijn. Dit weer bezorgt de honden hier ook kriebels, net wat Lizzy zegt. Bas kan ook tegen weinig zalfjes. Als hij plekjes had gebruikte ik een verdunning van hypercal tinctuur. Hypericum/calendula is dat. Plekken deppen met n watje.Ik zelf ook hoor, ik had toch op zijn minst geen verergering verwacht. De jeuk blijft hetzelfde maar de huid wordt zichtbaar roder.
Lizzy schreef: Dat de ontlasting flut is: ik had niet anders verwacht. Je geeft nu eten aan hem dat hij voor zeg 70% (beetje natte vingerwerk) niet goed verteerd. Het is natuurlijk bij lange na geen rauwe/verse voeding. Dus wat je er aan de voorkant in stopt, komt er aan de achterkant weer uit. Op zich niet om je zorgen over te maken voor korte termijn. Maar ja, voor lange termijn wil je deze bagger natuurlijk niet blijven voeren, logisch.Even ter aanvulling, de vegetarische hond die ik hier ken heeft na een schakeling (ze at kvv voordien) nu best prima ontlasting eigenlijk. Geen natte derrie in elk geval, gewoon compact. Dus best kans dat dat nog wat bijtrekt
Martine-Tom schreef: Even ter aanvulling, de vegetarische hond die ik hier ken heeft na een schakeling (ze at kvv voordien) nu best prima ontlasting eigenlijk. Geen natte derrie in elk geval, gewoon compact. Dus best kans dat dat nog wat bijtrektEn eet die hond vega brokken of vega zelf samengesteld? Want daar zit nogal een groot verschil in.
(Hond hier is extreem allergisch en kan echt niet anders als vega eten, had ik het niet zelf meegemaakt van pup af aan had ik het ook niet geloofd)
Lizzy schreef: En eet die hond vega brokken of vega zelf samengesteld? Want daar zit nogal een groot verschil in.Zelf samengesteld, zo ongeveer als het recept wat ik hier voorbij zag komen. Brokken ook geprobeerd maar zelfs dat ging fout...
Jantina schreef: Is Nelson qua gedrag wel helemaal zonder problemen? Hij heeft geen frustraties oid, is in huis gewoon rustig, geen sloopgedrag, etc?Nee, ik zie niets bijzonders.