Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Pfff, ik zeg niet veel maar lees elke keer wel of het beter gaat met Nelson.
Ik kan niks bedenken wat anderen niet al geopperd hebben, maar ik vind het fantastisch wat je voor Nelson doet en voor Hope gedaan hebt. Zou het fijn vinden als het eens beter ging, gun jou je rust en Nelson een jeukvrij leven :bigarmhug:
Even mee brainstormen...
Je geeft aan dat je na het wassen hem koud droogblaast. Zit er misschien iets in je blazer waar hij allergisch op reageert? Ik weet dat wij vroeger ineens alle 4 tegelijk heel erg verkouden werden, bleek er een schimmel in de airco van de auto te zitten...

Calendulazalf bevat idd spullen waar hij ook allergisch op zou kunnen reageren. Je zou zelf calendulabalsem kunnen maken met bijvoorbeeld honing of bijenwas, op internet zijn verschillende recepten hiervoor.
Ik vind het rot om te zeggen, maar na een week hadden echt de scherpe randjes er wel af moeten zijn. Dit weer bezorgt de honden hier ook kriebels, net wat Lizzy zegt. Bas kan ook tegen weinig zalfjes. Als hij plekjes had gebruikte ik een verdunning van hypercal tinctuur. Hypericum/calendula is dat. Plekken deppen met n watje.
Lizzy schreef: Kijk even op je tube Calendula, of er lanolin in zit!
Ja, dat zit er in.  :-\
Lizetta schreef: Even mee brainstormen...
Je geeft aan dat je na het wassen hem koud droogblaast. Zit er misschien iets in je blazer waar hij allergisch op reageert? Ik weet dat wij vroeger ineens alle 4 tegelijk heel erg verkouden werden, bleek er een schimmel in de airco van de auto te zitten...

Calendulazalf bevat idd spullen waar hij ook allergisch op zou kunnen reageren. Je zou zelf calendulabalsem kunnen maken met bijvoorbeeld honing of bijenwas, op internet zijn verschillende recepten hiervoor.
Dank je dat je meedenkt! Ik heb werkelijk geen idee. De blazer is een maand of drie oud en staat in huis.
Jantina schreef: Ik vind het rot om te zeggen, maar na een week hadden echt de scherpe randjes er wel af moeten zijn. Dit weer bezorgt de honden hier ook kriebels, net wat Lizzy zegt. Bas kan ook tegen weinig zalfjes. Als hij plekjes had gebruikte ik een verdunning van hypercal tinctuur. Hypericum/calendula is dat. Plekken deppen met n watje.
Ik zelf ook hoor, ik had toch op zijn minst geen verergering verwacht. De jeuk blijft hetzelfde maar de huid wordt zichtbaar roder.
Morgen bel ik even naar dr. Vroom om te overleggen hoe of wat. Nelson heeft ook geen fatsoenlijke ontlasting meer (dikte kwark zeg maar) en dat lijkt me ook niet goed.
Dat de ontlasting flut is: ik had niet anders verwacht. Je geeft nu eten aan hem dat hij voor zeg 70% (beetje natte vingerwerk) niet goed verteerd. Het is natuurlijk bij lange na geen rauwe/verse voeding. Dus wat je er aan de voorkant in stopt, komt er aan de achterkant weer uit. Op zich niet om je zorgen over te maken voor korte termijn. Maar ja, voor lange termijn wil je deze bagger natuurlijk niet blijven voeren, logisch.
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Dat de ontlasting flut is: ik had niet anders verwacht. Je geeft nu eten aan hem dat hij voor zeg 70% (beetje natte vingerwerk) niet goed verteerd. Het is natuurlijk bij lange na geen rauwe/verse voeding. Dus wat je er aan de voorkant in stopt, komt er aan de achterkant weer uit. Op zich niet om je zorgen over te maken voor korte termijn. Maar ja, voor lange termijn wil je deze bagger natuurlijk niet blijven voeren, logisch.
Even ter aanvulling, de vegetarische hond die ik hier ken heeft na een schakeling (ze at kvv voordien) nu best prima ontlasting eigenlijk. Geen natte derrie in elk geval, gewoon compact. Dus best kans dat dat nog wat bijtrekt  ;)

(Hond hier is extreem allergisch en kan echt niet anders als vega eten, had ik het niet zelf meegemaakt van pup af aan had ik het ook niet geloofd  ;))
Martine-Tom schreef: Even ter aanvulling, de vegetarische hond die ik hier ken heeft na een schakeling (ze at kvv voordien) nu best prima ontlasting eigenlijk. Geen natte derrie in elk geval, gewoon compact. Dus best kans dat dat nog wat bijtrekt  ;)

(Hond hier is extreem allergisch en kan echt niet anders als vega eten, had ik het niet zelf meegemaakt van pup af aan had ik het ook niet geloofd  ;))
En eet die hond vega brokken of vega zelf samengesteld? Want daar zit nogal een groot verschil in.
Ik heb er de ballen verstand van, dus misschien schrijf ik iets heel mals.  :biggrin2:
Zou het kunnen dat Nelson allergisch is voor de stoffen in de lucht. Hij kan niet bij de mest.
Maar er vliegt natuurlijk wel van alles door de lucht wat hij bij spelen en rennen naar binnen krijgt.
Het lijkt mij zo erg, je hond niet kunnen helpen beter te worden van dit. Terwijl je van alles probeert.
Stekte!
(Mijn broer en neef hebben 'ademhalingsallergie'. Die zijn zelfs allergisch voor hun eigen haar. Bij mijn neefje geeft dat ook huidproblemen.)
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: En eet die hond vega brokken of vega zelf samengesteld? Want daar zit nogal een groot verschil in.
Zelf samengesteld, zo ongeveer als het recept wat ik hier voorbij zag komen. Brokken ook geprobeerd maar zelfs dat ging fout...
Jantina schreef: Is Nelson qua gedrag wel helemaal zonder problemen? Hij heeft geen frustraties oid, is in huis gewoon rustig, geen sloopgedrag, etc?
Nee, ik zie niets bijzonders.
Zijn programma:
06.00 uitlaten met de baas tot 06.30, daarna tot 07.30 terug in de bench tot ik wakker ben.
Dan gaat hij mee de paarden buiten zetten en loopt hij op het gazon tot ik gevoerd heb.
Tot een uur of elf is hij bij mij in huis. Hij speelt wat met zijn speelgoed of ligt in zijn mand te slapen (of hij 'helpt' met de was  ::) ).
Elf uur wandel-tijd.
's Middags weer mee naar de paarden, waar hij wat rond snuft en in zijn mand ligt te slapen. Rond een uur of drie doen we wat in de tuin, spelen of oefenen.
Daarna is hij moe en wil hij het huis in om te slapen. 's Avonds kan hij doen wat hij wil, hij is meestal afwisselend bij de baas in huis of bij mij op stal.
Hij sloopt niks, geeuwt zelden, rekt zich niet vaak uit, likt niet of zo. Alleen jeuk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door