[quote="Papalou"]
Hoevaak herhaal jij het op de kleedjes?
Ik strooi het nu ONDER de kleedjes (schapenvachten

), en af en toe gooi ik het op een schapenvacht en gooi ik die ern in de vriezer...nu heb ik gelukkig 3 schapenvachtjes (ik hou van vilten

), en gebruikt hij er 2, dus kan ik dat redelijk afwisseln...
maar als je het op een kleedje strooit, en er dan iets overheen doet..wanneer haal je dan de theedoek weg, en hoevaak herhaal je het?
De plinten en mijn bank trouwens ook goed ingepoederd, en daar wel een deken overheen...lijkt me wel een goede schuilplaats voor die mormels..
nu misschien ook eens inwendig gaan geven tegen wormen na al die vlooien die hij opgegeten heeft...is iets afgevallen en ik weet niet of dat komt omdat hij meer mager vlees eet door zijn "wilddieet"of dat het komt omdat hij meer beweegt omdat gezondheid beter wordt, of dat hij gewoon stiekem een lintworm heeft...
[/quote]oh jee, schapenvachtjes zijn natuurlijk heerlijke plaatsen voor de eitjes

die zou ik dan goed inpoederen (tegen eventuele vlooien) en ergens buiten neerleggen voor een aantal dagen, daarna goed heet wassen (boven de 60 gr) maar dan blijft er niet veel meer van over...ik gebruikte altijd oude handdoeken voor de katten..en deze werden toch wel zeker iedere week gewassen op 90 gr...het kussentje idem, en was dus een flubberig ding geworden...dus: aarde strooien op de plek waar het kussen ligt, kussen er op, aarde op de kussen strooien en handdoek of dekentje erop leggen...als je katten het tolereren, kan je hier ook de aarde op strooien, maar mijn katten accepteerden dat niet.
Aangezien het buitenkatten waren en ik de poep niet kon laten controleren, kregen zij zeker een paar maal per jaar een kuurtje diatomeeenaarde door het eten, als ontwormingsmiddel.
De aarde maakt niet de eitjes kapot, maar wèl de vlooien die er uitkomen en de vlooien zelf die al in de omgeving zijn.