Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Rapalje schreef: Wij hebben vrij losse zanderige grond, dus hard worden zal niet zo'n probleem zijn. Ik dacht aan oude mest idd, of GFT compost met koemestkorrels.
Ik heb een peperplant (Habanero tasmanian) van nu 2 jaar, dit jaar deed ie het nog veel beter dan vorig jaar, dus ik ga proberen hem nog een jaar te overwinteren. Hij heeft al een houten stammetje dus het wordt al een klein boompje![]()
Barbaravh schreef: Bij mijn ouders wordt in de winter groenbemester gezaaid, daar is het zandgrond. Ikzelf laat het braak liggen, ik heb kleigrond, ik kan wel aan oude koemest geraken in het voorjaar. Dus bemesting genoeg.
Nynke schreef: Groeien doet het niet meer onder de 10 graden (meen ik), maar het kan prima blijven staan, de smaak wordt alleen maar beter na een lekker vorstnachtjeMaar wanneer oogst ik het dan? Na een poosje leuke vorst? Het gaat de komende tijd elke nacht een paar graden vriezen zeggen ze. Als dat gebeurd, dan volgende week oogsten, of ben ik dan te ongeduldig?ik heb de mijne ook te laat geplant, die zijn ook zo'n 30 cm hoog.
Nadia schreef: Met een beetje geluk heb ik volgend seizoen een volkstuinLeuk, je wil dan niet meer zonder!![]()
Nadia schreef: Met een beetje geluk heb ik volgend seizoen een volkstuinLeuk !!! Niet te groot beginnen !!![]()