Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Model & confectiemaat zal zeker meespelen. Heb 1 broek maat 40 van H&M gehad een tijdje terug, maar die had rechte pijpen, die hoef ik dus niet meer.  Maar ja, kom nooit bij MS of miss etam  want daar vind ik de kleding niet leuk, dus shop veel bij andere winkels, zoals H&M, steps, Didi, Vera Moda en andere, dan heb je hier nog een paar winkeltjes zitten, waar je leuke kleding kan kopen waar geen groot merk aan vast hangt. IK heb nog 1 maatje 36 in de kast hangen daar moet ik nog wat meer ingroeien. Maar ook dat gaat lukken :)

- 72 kilo nu, ik ben blij :) Qua sieraden ben ik weer terug op wat ik droeg toen ik 16 jaar was. Mijn retro horloge is weer gemaakt, zakt zelfs van mijn pols. En mijn ring past weer en mijn ketting van toen ik zo zwaar was, daar moet 7 cm af..
Door -Saskia-
charmed schreef: Vandaag naar het gezondheidsonderzoek geweest, en ik moest gewogen worden. Spannend dat ik het vond.

En nu.. weeg ik met maat 36 ----- 78 kilo..
charmed schreef: - 72 kilo nu, ik ben blij :)
Ik ga met andere Saskia mee, als ik -naast respect voor je prestatie- wel erg hoop dat je de realiteit in de gaten houdt.
Gisteren 78 kg, vandaag 72? 6 kilo in 1 dag? Ik hoop (voor jou) dat dit een typefout is?!
Door -Saskia-
-Saskia- schreef: Ik ga met andere Saskia mee, als ik -naast respect voor je prestatie- wel erg hoop dat je de realiteit in de gaten houdt.
Gisteren 78 kg, vandaag 72? 6 kilo in 1 dag? Ik hoop (voor jou) dat dit een typefout is?!
Edit: ik snappum -/- 72 kg

Gelukkig maar. Ik ben blond.  ;D
Door Anne in Zweden
-Saskia- schreef: Edit: ik snappum -/- 72 kg

Gelukkig maar. Ik ben blond.  ;D
Goed dat je 't schrijft, ik had dat minnetje ook over het hoofd gezien en me hetzelfde afgevraagd!

Maar eh, 72 kilo lichter. Christene. Het blijft een geweldige prestatie.
Door charmed
Je leest verkeerd ik ben 78 kilo en ik ben 72 kilo afgevallen...

Het enige wat ik nog wil is mijn buikvet omzetten in spieren en daar is niets mis mee. Buik hangt in de weg.. ben daar klaar mee.. Fysio helpt mij en ik heb de realiteit erg goed in de gaten, want ik wil niet dunner worden op mijn ribben, ik wil niet dunner worden in mijn gezicht, ik wil alleen maar mijn buik kwijt. Jij mag hem wel van mij overnemen, kijken wat jij na een aantal weken met die buidel met vet zal zeggen :(
-Saskia- schreef: Ik ga met andere Saskia mee, als ik -naast respect voor je prestatie- wel erg hoop dat je de realiteit in de gaten houdt.
Door -Saskia-
charmed schreef: Jij mag hem wel van mij overnemen, kijken wat jij na een aantal weken met die buidel met vet zal zeggen :(
Waarom? En wat verwacht je dan dat ik na die weken zou zeggen?
Ik heb veel respect voor je dat dit is gelukt. Maar stop met afvallen. Maat 34 is niet gezond meer, 36 is het randje. Kijk uit dat je niet onwillekeurig een eetstoornis ontwikkelt. Ik snap heel goed dat je van je buik af wilt, maar kan je dat niet met sporten bereiken en tegelijk wel op je huidige gewicht blijven?
Door charmed
Het extra gewicht wat je meesleept op je buik, smetplekken, zit altijd in de weg als je bukken wilt of oefeningen wilt doen, ondergoed is binnen 10 minuten zeiknat. Het zit overal tussen en het belemmerd mij met mijn verlamming, reden genoeg om daar geen extra kilo's in mee te zeulen. Maar dat kan je alleen maar ervaren zoiets.
-Saskia- schreef: Waarom? En wat verwacht je dan dat ik na die weken zou zeggen?
Dat schort ga ik houden, maar er hoeft geen 5 kilo in te hangen toch? Dat is mij te veel om mee te zeulen. Ooit maakte iemand de opmerking:  "Moet je eens kijken zoveel afgevallen en je kan nog niet eens 10 kg met je armen dragen!" Dat kan ik dus niet vanwege een whiplash en verlamming, dus waarom zou ik dan op mijn buik wel die extra 5 kilo vet mee willen zeulen?

Weghalen doen ze niet tenzij je het geld er voor hebt.
Martine-Tom schreef: Hoop ook dat je je wel beseft dat je als je zoveel bent afgevallen altijd een schort zal blijven houden, tenzij je hem weg laat halen...
Dank je, maar ik ben niet op dieet. Ik heb alleen mijn slechte gewoontes afgeleerd. Mijn slechte gewoontes waren, veel snoep, koekjes, chips, veel suiker, veel zout, junkfood, chinees, macaroni etc. IK eet nu alleen maar dingen waar ik goed op reageer en deze bovenstaande reageer ik niet goed op. Het enige wat ik dus gedaan heb is elke keer iets van de slechte gewoontes weglaten. Ik begon me steeds beter in mijn lijf te voelen, doordat ik minder suiker, minder zout, minder vet, andere vetten, geen junkfood meer eet. Als ik nu chips eet gaat mijn hartslag omhoog en zit ik echt te stuiteren, net als bij patat, chinees, snoep, koekjes, veel zout etc. Ik eet 6x per dag.. ik eet veel groentes en fruit. Elke dag 1 grote portie groente, elke dag 2 grote porties fruit, elke dag een grote warme maaltijd, 2 broodmaaltijden met volkoren producten, soms een toetje tussendoor, of andere. Dus ik denk dat ik het aardig doe en zo kan ik geen eetstoornis ontwikkelen. Durf nu wel te zeggen dat ik hiervoor een eetstoornis had, gooide alles naar binnen wat maar ongezond was, ik was denk ik zwaar ondervoed met 150 kilo. En nu met dit gewicht voel ik me goed. Voel ik me super. Ik heb geen last meer van Meniere, hoef geen medicijnen meer daarvoor. Heb nooit meer hoofdpijn tenzij ik mijn kop stoot (LOL) Ik heb sterke benen gekregen van het vele wandelen, fietsen en squats,

Kortom ik heb mijn leefstijl veranderd, en veel dingen kan ik gewoon niet meer verdragen, maar ik eet echt meer dan voldoende. Ook met een gezonde levenstijl kan je afvallen zonder ooit in gevaar te komen. Ik heb niet alles tegelijk veranderd. Een maand of 4 geleden ben ik mijn suiker gaan reduceren, daarvoor de zout, daarvoor weer wat anders, en zo blijf ik dus afvallen, doordat ik mijn lichaam steeds beter voedt met gezonde dingen. Ik koop ook geen voorverpakt spul meer waar veel suiker en zout in verwerkt zit. Dus dat helpt allemaal mee. Daar kan ik dus niet een eetstoornis van krijgen, vanmiddag havermout/'banaan koekjes gebakken en een deel opgegeten in plaats van een energiereep. Veel water drinken, dat deed ik vroeger nooit, alleen maar cola en thee met 6 klontjes suiker :)

Ik denk dat ik aardig goed gezond bezig ben. Voor problemen ben ik niet bang. Heb ze om me heen gezien. iemand die razendsnel in 3 maanden afvalt met shakes, daarbij Insane erbij. 30 kilo kwijt in 2 of 3 maanden. En 2 of 3 maanden later, weer 30 kilo erbij en nu kan die persoon niet meer afvallen. Omdat haar lichaam daar niet meer op reageert. Ik heb mij in al die jaren niet gek laten maken door anderen, ben niet een afvalrace begonnen. Ben alleen meer gaan bewegen omdat mijn lichaam daar enorme behoefte aan heeft gekregen. Nu kom ik er ook steeds meer achter, dat wat iedereen vroeger zei dat ik niet kon, dat ik dat wel kon. Ik zou niet goed kunnen wandelen, ik ga nu met gemak (zonder pijn) 12 tot 16 km rond. Ik zou niet hard kunnen lopen. Ik heb het geprobeerd en ik kan het wel. Alleen ik heb de schoenen nog niet waarin ik hard mag lopen, dus daar moeten we nog een paar maanden voor sparen en op wachten. Ik kan gewoon veel meer dan dat ze me vroeger voorgehouden hebben. Het was altijd, dat kan je niet vanwege je verlamming en zie mij nu eens, door het fietsen (wat ik nu even niet meer doe) en de squats zijn mijn benen beresterk geworden. Normaal kon ik maar 3 seconden op mijn rechter been staan. Nu veel langer. Ik kan zelfs op mijn hurken zitten zonder om te vallen. Dat heb ik nog nooit gekund.

Ik ben dus in bijna 1 jaar tijd.. 1 kilo afgevallen (maximaal 3 kilo) en 3 broekmaten onderuit gedaan. Dat kan dus niet met uithongeren, daar moet je goed voor eten. Ik heb me 1 ding voorgenomen, mij nooit meer slecht te voelen door eten, dus niet door te veel eten, maar ook niet door te weinig eten. Ik heb moeilijke tijden gekend toen ik 5 van mijn honden achter elkaar heb verloren, maar ik heb mijzelf gedwongen 6x per dag te eten en dat is gelukt. En sinds een maand of 4 eet ik nu nog meer omdat ik bijna bij mijn doel was. Om zo maar geen slechte eetgewoontes te krijgen en ondanks dat ben ik toch nog 1 broekmaat naar beneden gegaan.
Els&Flow schreef: Ik heb veel respect voor je dat dit is gelukt. Maar stop met afvallen. Maat 34 is niet gezond meer, 36 is het randje. Kijk uit dat je niet onwillekeurig een eetstoornis ontwikkelt. Ik snap heel goed dat je van je buik af wilt, maar kan je dat niet met sporten bereiken en tegelijk wel op je huidige gewicht blijven?
Door Martine-Tom
charmed schreef: Dat schort ga ik houden, maar er hoeft geen 5 kilo in te hangen toch? Dat is mij te veel om mee te zeulen. Ooit maakte iemand de opmerking:  "Moet je eens kijken zoveel afgevallen en je kan nog niet eens 10 kg met je armen dragen!" Dat kan ik dus niet vanwege een whiplash en verlamming, dus waarom zou ik dan op mijn buik wel die extra 5 kilo vet mee willen zeulen?

Weghalen doen ze niet tenzij je het geld er voor hebt.
Dat is niet waar hoor, een vriendin van me is onlangs nog geopereerd aan haar schort.
En zij is nog steeds een maatje 40/42, dus je hoeft er niet eens een maatje 36 voor te zijn.
Haar schort woog overigens 4.nogwat kilo.
Ik heb het antwoord al gehad en het is een Dikke NEE... Wordt niet vergoed! En mijn ha wil ook niet een handje helpen. Terwijl ik rondom mij hoor da de ene na de andere het vergoed krijgt. Dat krijg je van je goede wil, dat je op eigen houtje zoveel afvalt denk ik :(
Martine-Tom schreef: Dat is niet waar hoor, een vriendin van me is onlangs nog geopereerd aan haar schort.
En zij is nog steeds een maatje 40/42, dus je hoeft er niet eens een maatje 36 voor te zijn.
Haar schort woog overigens 4.nogwat kilo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door