Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Dank je, als mijn vet maar uit mijn buik is, dat vel blijft wel hangen, daar kan ik toch niets aan veranderen. Maatje 34 hoeft niet persé. Dat was de eerste shock toen ik hoorde dat ik 78 kilo was..

Als ik mijn buik strak heb straks (het vel zal wel blijven) dan ben ik zo blij, de buik zit echt in de weg, zit overal tussen etc.. Zal jullie de details besparen.

Afbeelding
maat 42 en ongeveer 80 kg

Afbeelding
maat 36 nu 78 kg.. zoveel verschil zit er in :)
dinky89 schreef: Kan me inderdaad voorstellen dat je buik nog niet zo is als je wilt door onder meer het overtollige vel. Denk dat je ook beter kan zeggen dat het volgende doel is je buik strakker krijgen dan maatje 34 ;-)
Zeker top dat jij je benen zoveel sterker hebt gekregen dat je niet meer omvalt! Heb echt bewondering voor wat je al hebt weten te bereiken. Hoop dat je na het strakker krijgen van je buik dan ook tevreden kan zijn ;-)
Lida, Dank je. Ik wilde sterk worden en dat heb ik nu op allerlei punten bereikt. Ik wil het verleden achter me laten en met dit nieuwe begin verder. Zoveel mogelijk zelfstandig (ga alleen niet op een trap staan) maar voor de rest heb ik grote plannen. Ik wil binnenkort schoenen regelen, speciale om hard te kunnen gaan lopen. Mijn lijf schreeuwt om beweging. Ik heb het al een paar keer geprobeerd nu, maar mijn hubby is dan een spelbreker en die zegt dan dat ik niet hard mag lopen op deze schoenen! Haha.. Zijn orthopedische schoenen, die niet tegen hardlopen kunnen. Die breken door midden.

Ik heb nog zoveel dingen die ik graag wil gaan doen en we gaan het lijstje nu helemaal af. Wil ook nog eens in de bergen lopen. Moet nu kunnen nu ik steviger op de benen sta! Er zijn zoveel dingen in dit nieuwe leven wat ik kan, wat ik voorheen niet kon. eerst niet omdat ik geleerd had dat ik niets kon, vanwege mijn verlamming, en daarna niet omdat ik te dik was geworden.

Ik voel me net als Johnny 5.. I am alive. I need input.. LOL Kan het wel van de daken schreeuwen.. er is nog veel werk aan de winkel, want moet nog veel verwerkt worden, maar we gaan er komen, dat is 1 ding wat zeker is. En niemand gaat mij meer tegenhouden in wat ik wil bereiken. Dat is niet zo zeer een kleiner maatje, maar ik wil geen ballast en herinneringen uit nare tijden meer met me meeslepen!
Lida. S schreef: Ik vind het heel knap van je. Afvallen valt niet mee, maar wat jij gedaan hebt is veel meer dan afvallen. Ik weeg 73 kg en heb maat 40/42, (ik ben 1.73 lang). Dat jij met meer gewicht een veel kleinere maat hebt, bereik je niet alleen met afvallen. Echt ongelooflijk wat jij gepresteerd hebt.
Dank je.  :biggrin2:
MarijeEnBoomer schreef: Ik vind je een wereldwonder!
Ik ben een stuk langer en lichter en heb toch echt 38/m
We kunnen er lang en breed (leuke woordspeling) over praten, feit is dat ik net zo lang ben, 20 kg lichter en van maatje 36 en/of S (laat staan XS) kramp in m'n maag krijg van het knellen, claustrofobische ervaring rond m'n bovenlichaam, gevoelloze onderbenen en een afdruk van m'n riem in m'n buik waar ik niet goed van word.

Ik denk dat ik besta uit lucht. Altijd al een air head willen zijn.  :D
Dank je!
-Saskia- schreef: Dank je.  :biggrin2:

We kunnen er lang en breed (leuke woordspeling) over praten, feit is dat ik net zo lang ben, 20 kg lichter en van maatje 36 en/of S (laat staan XS) kramp in m'n maag krijg van het knellen, claustrofobische ervaring rond m'n bovenlichaam, gevoelloze onderbenen en een afdruk van m'n riem in m'n buik waar ik niet goed van word.

Ik denk dat ik besta uit lucht. Altijd al een air head willen zijn.  :D
Dank je!
Hier 1.70 op 62 kilo. En no way dat ik in een XS pas. S is al discutabel  ;D
Thurin schreef: is hier misschien niet een verschil in de maat meting dus confectiemaat bijvoorbeeld?
Dat zal het zijn. Zat laatst mobiel bij te lezen en wilde nog reageren op de h&m kledingstukken; ik heb daar van shirts ook maat s of m. Met mijn 1.83 en het getal van mijn gewicht wat momenteel boven mijn cm's ligt ;) de bovenmaten lijken daar juist groot te vallen ofzo. Terwijl ik daar in geen enkele broek pas.
Bij de miss etam heb pas ik broekmaat 40 en bij de c&a paste ik laatst een 46 niet.

Model etc zal ook allemaal wel meespelen denk ik.
Door cj
Charmed, je hebt een megaprestatie neergezet, echt petje af, maar praten over maat 36 en 34.....misschien bij Ulla Popken of de grote maten afdeling bij H&M. Ik denk dat je aan het doorslaan bent, want 78 kg bij 1.68 kan no way een s zijn of een maat 36.
Ik ben 1.75 weeg 59 kg en heb minimaal een 38/m nodig.
Ik snap dat je blij bent met wat je gepresteerd hebt, maar dit klopt niet.

Maat S bij de H&M is nog kleiner dan mijn linkerarm. Snap daarom de opmerking van anderen ook. Heb het al eerder gezegd. H&M maat S is voor Barbies.
Ik ben blij voor je dat je zoveel gewicht hebt verloren, maar hou de realiteit in de gaten.
Saskia
Ik ben 1.75 weeg 59 kg en heb minimaal een 38/m nodig
Ik ben ongeveer 1,66 (dus zo'n 10 cm korter dan jij) weeg 52 kilo (dus slechts 7 kilo lichter) en heb qua bovenkleding toch echt xs nodig. Wanneer ik een maatje s aantrek dan is dat standaard te groot voor mij.
Veel zal dus ook met je bouw te maken hebben...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door