Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nadia schreef: Ik vind dat allemaal zo'n leuke kleertjes..  Maar ook zo duur :(

Vind ik ook altijd zo jammer.
Nu de meeste kleertjes hier komen van Orchestra - zeeman - C&A.
Als er merk kledij tussen zit dan is het gekregen.
ik vind het zonde om soms 30€ te moeten neertellen voor een trui die ze 4 keer dragen en het te klein is :s
Sieglinde schreef: Ik heb truien van 55 :-[. Terwijl ik voor mezelf echt enkel goedkope kledij koop... :-X
( maar ik krijg het wel verkocht aan 40€ ofzo, kwestie van mezelf goed te praten :P)
Mja ik kan dat er dus niet aan geven en aan 2de hands nog minder ;) (maar voor mezelf ook niet, ik word al mottig als ik en broek moet kopen van 30€ voor mezelf)
Nu ja alle kinderkledij die niet gebruikt word gaat door naar een vriendin van ons.
(En ja dan heb je zoals nu de vraag: word het een jongen.... Dan moet ik weer veel shoppen want ik heb niks meer voor jongens - Word het een meisje: dan moet ik de basis weer aankopen want ik had net al mijn kleinste spulletjes vaarwel gezegd)
De meisjes hebben nog 4 of 5 ikeadozen staan met kledij die te groot is dus tegen dat zij naakt moeten lopen zalt al ver gekomen zijn en tegen dan is hun spaarpotje alweer flink aangevuld ;)
Ik moet eigenlijk vooral voor Eneas kijken voor kledij...
Sieglinde schreef: http://www.boguz.be/a-29946959/baby-gir ... ongsleeve/ over deze outfit twijfel ik al ff. Spaghettiebandjes nu nog? Zo'n warmbloedig meisje? :P
Ow fraulein prusselise is ook leuk.
Ik ben ook op zoek naar een muts, maar ik wil geen strikmutsje. Met al haar haar past dat niet :P
Ik vind die pakjes van disana ( of cosalina?) zo leuuuk. Overalls, in framboos 8)
Ow, dat is een leuk setje! Past ook helemaal bij Robyn!

Ik vind rompers met korte/lange mouwen geen meerwaarde. We hebben gewoon cv en ze slaapt in een slaapzak bij ons in bed, dus warm zat. Voor buiten krijgt ze dus de jas en draagcover en anders zit ze in de auto met hoge voetenzak in de maxicosi. Rompers met envelophals vind Vera niet prettig, die gaan te strak langs haar hoofd heen. De rompers met spaghettibandjes hebben een groter hoofdgat. En ze is ook best warmbloedig, ze heeft het echt zelden tot nooit koud.
Ik vind de wollen overalls ook leuk, maar dat is voor Vera veel te warm.
Er zijn ook gewone mutsen zonder strik, bij Little Shop around the Corner en/of Regenboogschaap.

Ik vind de kleertjrs ook duur, maar koop ze voornamelijk in de uitverkoop. En hoop dat ik ze nog eens een tweede ronde kan gebruiken. Vera loopt niet volledig in Scandinavische kledij, het zijn echt specifieke dingen. De broeken van Fred's world vallen groot uit, maar zijn ook nog eens breed op de kont en bovenbenen; ideaal voor Vera. Jumpsuits vind ze zelf het beste zitten en hoeven niet altijd langs haar hoofd.
Vera's kleding moet redelijk warm zijn, maar niet té en zeker niet broeien. Dat is voor als ze in de doek zit en daar zijn ook de beenwarmers en draagcover voor. En geen knellende kleding, want ze moet wel een goede circulatie in de doek hebben. Dus geen jurken, geen spijkerbroeken, geen dingen van rib.
Daar tegenover staat dat ze niet iedere dag andere kleren nodig heeft, mits ze niet buiten de pamper kakt. Ze kwijlt wel, maar dat droogt vrij snel en zonder vlekken op en ze kotst zelden tot nooit. Dus ik heb niet heel veel nodig. De dingen die ik wil gaan aanschaffen, zijn voor het komende half jaar. Dus 74, 80 en misschien een paar dingen 86.

Vrijdag gaan we naar het zkh.
Robyn past ook gewoon nog in 68-74. Dat is het voordeel van een kleintje 8)...

Ik vind trouwens 20€ voor een jumpsuit wel meevallen... Koop ik in de hema bv een broekje en longsleeve zit ik ook rap aan 15€. Hier veel Scandinavische kledij maar ook veel goedkopere dingen hoor. Of id uitverkoop. Mocht ik het budget hebben gaat ze helemaal in 'verantwoorde' kledij want ik vind werkomstandigheden ook belangrijk. Ik koop ook Zeeman en Hema omdat ik financieel gewoon af en toe wat goedkopere kledij nodig heb maar dat wringt wel aan mijn 'geweten'... :-\

Robyn kan trouwens ook niet goed tegen enveloppehals rompers. Gaat ze van huilen... Ik heb er nu met knoopjes..
Vera heeft nu 68, maar sommige dingen beginnen al een beetje kort te worden. Ik heb wel het idee dat ze iets minder hard groeit als van de zomer, maar toen haalde ze ook wat in.
Ik heb eens zitten uitrekenen wat Vera's target height zou zijn, en dat was ongeveer 1.80. Dan heeft ze nog even te gaan.

Ik ben trouwens vanmiddag gebeten en nog vrij hard ook, tijdens het natafelen. Daarna kneep ze ook nog eens. Er kwam bloed uit mn speen en ik heb de boel acuut ingepakt. Ze keek heel verbaasd  >:(
@chase en Nellie: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk een derde erbij! Lijkt me wel een ware uitdaging met 3 maar daar groei je misschien ook naar toe?

Hebben jullie nu al een idee hoeveel kinderen je graag zou willen krijgen (mits alles goed gaat en het lukt etc)?

Hier nog steeds een zieke dochter. Het lijkt nu met een dikke ab kuur wel langzaam iets de goede kant op te gaan.
ik ben trouwens gisteren gelijk even online gaan windowshoppen. ik kwam aan 300 euro. dat was een beetje te gortig. dus de boel opgesplitst.
Ik heb maar 2 dingetjes die goedkoper zijn dan anders. Maar voor de volgende keer kan ik het beter plannen en dingen in de uitverkoop scoren.

Gefeliciteerd Chase en Nellie!

Arme Suze, veel beterschap!  :-*
Morgen is het dan zo ver...
het eerste gesprek.
Ik ben doodsbenauwd voor de moment.
Waarom? Geen idee eigenlijk.
Voornamelijk omdat alles zo snel gaat denk ik.
Gisteren ook even aan de telefoon geweest met men verantwoordelijke.
Ze heeft me wel proberen gerust stellen, maar toch...
Ik heb nu een info mapje gemaakt met daarin wat gegevens wie zijn wij, opvang algemeen - inrichting - voeding - slapen - huisdieren.
Is er iemand die het ziet zitten om dit even na te lezen voor me?
Als er dingen in staan waarvan je denkt: je schrijft dit, maar wat met XXX?
Of als je denkt van deze info mis ik nog dan hoor ik het graag.
Het is een worddocumentje dus als je even een mailadresje doorgeeft dan stuur ik het door ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door