Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik vind vissen ook helemaal niet meer in deze tijd passen. In een ijzeren haak bijten, uit het water getrokken worden en vet zuurstofgebrek, en haak er weer al dan niet handig uit gepeuterd krijgen. Dan eventueel nog wat uren met je gewonde bek in een "leef"net. en dan weer losgelaten worden.  :-X  En dat is dan sport.
Juul schreef: Ik vind vissen ook helemaal niet meer in deze tijd passen. In een ijzeren haak bijten, uit het water getrokken worden en vet zuurstofgebrek, en haak er weer al dan niet handig uit gepeuterd krijgen. Dan eventueel nog wat uren met je gewonde bek in een "leef"net. en dan weer losgelaten worden.  :-X  En dat is dan sport.
Ik sluit me helemaal bij jou aan. Ik vind het ook he-le-maal niks. En als ik zie hoeveel ellende het veroorzaakt...., ze mogen het van mij echt per direct afschaffen.
Door sella
Hoe zou je dan vis willen eten? Wij vangen af en toe een zeevis, maken hem meteen dood en eten thuis de vis en de kop en staart gaat naar de honden.
Ik vindt dit milieu vriendelijker en minder vernielend voor al het zeeleven, dan dat ik commercieel gevangen vissen koop.
Als je op het strand loopt en al die ondermaatse vissen die overboord gegooid zijn, die liggen daar te creperen, dan ben ik maar niet van deze tijd en wreed, ik laat niet vele dieren sterven en leiden omdat ik af en toe 2-3 keer per jaar een visje wil eten.
Dat karpervissen ect heb ik nooit de lol van ingezien.
Wij hebben altijd alleen gevist voor eten, en niet voor de sport, die ik ook niet zie.
Ik eet geen vis. Maar goed, zoals jij nu beschrijft: heb ik geen moeite mee. Net als ik met jagen geen moeite heb. Als het netjes en fair gebeurd. Maar hier in de slootjes en meertjes een beetje suf gaan zitten hengelen, de vissen mishandelen en terug gooien..... Naah, niet mijn ding.
Lizzy schreef: Ik eet geen vis. Maar goed, zoals jij nu beschrijft: heb ik geen moeite mee. Net als ik met jagen geen moeite heb. Als het netjes en fair gebeurd. Maar hier in de slootjes en meertjes een beetje suf gaan zitten hengelen, de vissen mishandelen en terug gooien..... Naah, niet mijn ding.
Precies.
Lizzy schreef: Ik eet geen vis. Maar goed, zoals jij nu beschrijft: heb ik geen moeite mee. Net als ik met jagen geen moeite heb. Als het netjes en fair gebeurd. Maar hier in de slootjes en meertjes een beetje suf gaan zitten hengelen, de vissen mishandelen en terug gooien..... Naah, niet mijn ding.
Krek zo!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door