Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: :-*

, slachtoffer van visdraad. Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks :-X
vreselijk he?

Ook zo met afgedankte  visnetten van de grote vissersboten. Eig. zou er een statiegeld systeem moeten komen op deze zaken, dan worden  ze tenminste  ingeleverd  als ze kapot zijn of zo .

Als  je ziet en hoort hoeveel dieren op zee er geverstrikt raken  in 'zwerfnetten',  dan wordt je echt niet vrolijk  :-\
Das een konijntje ja.
Heel zielig dat ze zo snel moeten sterven.
Maar het is vreselijk lastig om hen in leven te houden, je moet al een zogende voedster weten liggen en dan nog...  En wilde konijntjes kunnen niet aarden in een tamme omgeving, maar zonder goede wilde opvoeding, ook niet echt goed in het wild overleven...  Moeilijke situatie, maar waarschijnlijk het beste. 

Ziet er wel een heel lief kleintje uit..  :'(
Ja konijntje... Ik heb vaker geprobeerd ze groot te krijgen... Heb zo'n beetje 15 jaar konijnen gefokt, maar tis onwijs lastig.
Tuurlijk is het heel verdrietig als ze ingeslapen moeten worden, maar de alternatieven waren ook niet ideaal hoor.
miik schreef: Ja konijntje... Ik heb vaker geprobeerd ze groot te krijgen... Heb zo'n beetje 15 jaar konijnen gefokt, maar tis onwijs lastig.
Tuurlijk is het heel verdrietig als ze ingeslapen moeten worden, maar de alternatieven waren ook niet ideaal hoor.
Voor deze was er geen alternatief. Ze waren te ernstig gewond..... :-\
Door sella
Ik heb als jong meisje al in visserdraad gewikkelde meeuwen gevonden en proberen te redden.

Wij doen aan zeevissen vanaf het strand soms, maar als je ziet wat een bende je tegenkomt :-X
Ook van die sleepnetten van trawlers, aangezien ik me dan al zorgen maak om mijn honden, moet je eens nagaan wat de zeedieren daar een last van hebben.

Wij ruimen altijd alles netjes op, ook omdat je je kan voorstellen wat een schade een achtergelaten haak kan aanrichten bij honden en andere dieren.

Als je soms ook ziet, stapel aas, stapel haakjes en dat gewoon laten liggen, zeg je er wat van kan je een klap op je bek krijgen.

Maar ja ik ben wel de gek die met een rol zakjes in de tas loopt en dat soort rommel dus opruimt.
pearlsofpassion schreef: Maar het is vreselijk lastig om hen in leven te houden, je moet al een zogende voedster weten liggen en dan nog...  En wilde konijntjes kunnen niet aarden in een tamme omgeving, maar zonder goede wilde opvoeding, ook niet echt goed in het wild overleven...  Moeilijke situatie, maar waarschijnlijk het beste. 

Er is tegenwoordig goede konijnenmelk waar die kleintjes best mee te redden zijn. Ja het is lastig maar dan krijgen ze wel een kans. Wilde jonge konijnen kun je dan via een wildopvang weer goed laten verwilderen en uitzetten.
Deze konijntjes zijn ingeslapen wegens hun ernstige verwondingen. Niks te maken met dat ze de kleintjes niet met het flesje groot hebben willen brengen, ze doen bij deze organisatie alles als de dieren ook maar een kleine kans maken.
Lizzy schreef: Deze konijntjes zijn ingeslapen wegens hun ernstige verwondingen. Niks te maken met dat ze de kleintjes niet met het flesje groot hebben willen brengen, ze doen bij deze organisatie alles als de dieren ook maar een kleine kans maken.
Ik reageerde ook niet op jou maar op pearlsofpassion.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door