Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
Onze buurweimaraner kwam de chihuahua van de andere buren tegen, precies op de hoek. Beiden aangelijnd. Hap, en weg was ceasar. Je kunt niet alles voor zijn bij jachtinstinct.
Door Angelique
monster schreef: Onze buurweimaraner kwam de chihuahua van de andere buren tegen, precies op de hoek. Beiden aangelijnd. Hap, en weg was ceasar. Je kunt niet alles voor zijn bij jachtinstinct.
Wat een slecht voorbeeld  :-\ als je hond dan zo'n jachtinstinct heeft dat alles wat 'm voor de bek komt meteen kapotgebeten moet worden, dan doe je 'm een muilkorf om. Het is toch geen jungle daarbuiten waar enkel het recht van de sterkte geldt en waar mensen met kleine hondjes maar met angst en beven over straat moeten.
Door Lizzy
Angelique schreef: Wat een slecht voorbeeld  :-\ als je hond dan zo'n jachtinstinct heeft dat alles wat 'm voor de bek komt meteen kapotgebeten moet worden, dan doe je 'm een muilkorf om. Het is toch geen jungle daarbuiten waar enkel het recht van de sterkte geldt en waar mensen met kleine hondjes maar met angst en beven over straat moeten.
Dat vind ik dus ook. Ik las het en dacht "als je weet dat je zo'n hond hebt, doe 'm ff lekker een muilkorf om zeg >:(". Andere mensen hebben ook recht om met hun kleine hond veilig over straat te lopen >:(
Door eelke
Getver wat akelig! Ik weet ook niet of ik ze zou houden zelfs... op katten ben ik voorbereiden / mijn honden reageren daar op alsof het een kat is. Maar bij konijnen is dat duidelijk anders. Die schieten heel anders weg en blijven  rennen. Als ik dan nietsvermoedend zou lopen daar aangelijnd en het schiet voor je voeten weg...  :-\

Maar je moet er toch niet aan denken...bij ons achter liep ook regelmatig een konijn door het steegje. Heb me daar zo druk om gemaakt... (mede ook omdat ie in mijn tuin kwam en ik weet dat konijnen best lenig zijn en door gaas heen kunnen dekken ;) ) maar ook vanwege de honden die er lopen.
Door Esther Q
Heel lullige situatie, maar ook wel een beetje eigen schuld vind ik.

Ik zit met mijn HH pup op puppycursus hier in Zweden. Samen met 5 andere pupjes. Nog niet 1 keer hebben de hondjes met elkaar gespeeld. Niet omdat in Zweden niemand honden met elkaar laat spelen, maar omdat ze heel erg de nadruk leggen op het leren andere honden te negeren. En met aangelijnde honden elkaars ruimte respecteren en zorgen dat ze geen contact maken. Of dat overal in dit land zo is weet ik niet, maar ook op straat heb ik het gemerkt, mensen gaan met een hond, die op de openbare weg altijd is aangelijnd, altijd opzij voor iemand anders met een hond, die ook altijd is aangelijnd. Geen gedoe, gewoon elkaar met rust laten. Heerlijk! Op een wedstrijddag hetzelfde. Niemand liet de honden met elkaar contact maken. Het was daar super rustig en geordend. Nauwelijks een blaf of grom gehoord en blijkbaar een duidelijke ongeschreven regel voor iedereen.
Door orinake
jammer van het konijn maar eigen schuld dikke bult zeg ik dan...
Een konijn hoort niet los te lopen op een losloopgebied voor honden...
Mijn honden liepen zo ooit op priveterrein los en hebben daar een jonge kalkoen de nek om gedaan en tegen dat wij er bij waren was de kalkoen op ook (eigenlijk vond ik het mooi om te zien, 3 honden die samenwerkte om hem te vangen)
We hebben gezocht van waar hij kon gekomen zijn maar in de verste verte vonden we geen ren waar kalkoentjes of kippen of iets dergelijks zat...
Door Lil
Esther Q schreef: Heel lullige situatie, maar ook wel een beetje eigen schuld vind ik.

Ik zit met mijn HH pup op puppycursus hier in Zweden. Samen met 5 andere pupjes. Nog niet 1 keer hebben de hondjes met elkaar gespeeld. Niet omdat in Zweden niemand honden met elkaar laat spelen, maar omdat ze heel erg de nadruk leggen op het leren andere honden te negeren. En met aangelijnde honden elkaars ruimte respecteren en zorgen dat ze geen contact maken. Of dat overal in dit land zo is weet ik niet, maar ook op straat heb ik het gemerkt, mensen gaan met een hond, die op de openbare weg altijd is aangelijnd, altijd opzij voor iemand anders met een hond, die ook altijd is aangelijnd. Geen gedoe, gewoon elkaar met rust laten. Heerlijk! Op een wedstrijddag hetzelfde. Niemand liet de honden met elkaar contact maken. Het was daar super rustig en geordend. Nauwelijks een blaf of grom gehoord en blijkbaar een duidelijke ongeschreven regel voor iedereen.
Heerlijk!!!

Hoe vaak ik moet roepen: niet erbij laten!!! Dan ben ik gek volgens de ander.
Door smulpaap
Het is idd gewoon een domme ondoordachte actie . Nu was het een hond , maar het hadden ook katten kunnen zijn . Daar barst het hier ook van .
De loslopende honden zouden vast moeten door de steeg . Maar ja , dat is de welbekende discussie  :-X
Er is hier ook een eigenaar die vind dat men maar rekening met zijn hond moet houden . Vicky doet immers niemand kwaad .
En dan moet buurman die het plein op komt rijden maar boven op zijn rem trappen als Vicky de steeg uitkomt
En dat er ook kleine hummels van 4 jaar rondrijden met een fietsje en door die hond ten val kunnen komen ..... moeten ze maar opletten  :-X
En de kinderen van de buren wiens konijn nu dood gebeten is . Ze kregen net wat vertrouwen in onze hondjes .
Nu zei de jongste vanmorgen , ik wil nooit een hond meer aaien
Door monster
monster schreef: Onze buurweimaraner kwam de chihuahua van de andere buren tegen, precies op de hoek. Beiden aangelijnd. Hap, en weg was ceasar. Je kunt niet alles voor zijn bij jachtinstinct.
Als ze het geweten hadden, was het een ander verhaal, maar deze hond had nog nooit iets in die richting gedaan. Werd ook niet voor de jacht gebruikt. Ze zagen elkaar niet aankomen, die kleine hond liep ineens onder hem en hap. Heel zielig. Allebei de gezinnen kleine kinderen, iedereen schrok zich rot.
Door judith1967
Esther Q schreef: Heel lullige situatie, maar ook wel een beetje eigen schuld vind ik.

Zoo die weten tenminste hoe het hoort.
Hoe vaak ik hier niet andere mensen moet ontwijken  of moet vragen of ze hun hond willen aanlijnen/vasthouden
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 21 sep 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Idd erg triest einde voor het konijn :'(
Maar beetje dom om maar te denken dat je je konijn  los kan laten lopen.
Zielig voor de kindjes 
Door Anne in Zweden

Da's wel een hele uitdaging voor Shoko, denk ik! :biggrin2: Hier gaf ie in ieder geval bij iedere hond die we tegenkwamen luidruchtig commentaar. Maar wel heel goed dat ze het zo doen in Zweden. Moet heerlijk zijn om zo over straat te kunnen gaan!
Door zhiva
Angelique schreef: Slim is het niet, maar je hoeft als hond ook niet achter elk voorbijlopend dier aan te gaan om die even te slopen.  Leer 'm luisteren of houdt 'm aan de lijn, maar een minder slimme actie van de een geeft de ander geen vrijbrief. Leuk als je konijn een keer per ongeluk ontsnapt, is het blijkbaar meteen geoorloofd dat die kapotgevreten wordt.
Sorry hoor, maar dat wordt hier niet eens gesuggereerd. Ja mijn honden jagen, en ja mijn honden zitten bijna overal aan de lijn. Maar bij een losloopveld verwacht ik geen konijnen in de buurt. Als je zo onverantwoordelijk bent om je konijn daar los te laten lopen ben je in mijn ogen dan ook niet goed bezig. Mijn honden zijn honden, geen robots. Als die een konijn zien lopen gaan ze er achteraan. Dat is idd de reden dat ze bijna overal aan de lijn zitten. Hier aan de overkant hadden ze ook een nijn los lopen. Die is ook door de hond van de buren gegrepen, ze kwam in de tuin van de buren en toen was het einde nijn. Maar ze had net zo goed onder een auto kunnen komen. Ik ben dan ook van mening dat je je hond aan de lijn houdt waar ze niet los mogen en dat je je nijnen op je eigen terrein houdt als je ze los wilt laten lopen  ;)
Door pearlsofpassion
Ik vind het vooral vreselijk voor het konijn in kwestie.  Vreselijk dat hij onverantwoordelijke eigenaars had, en al helemaal dat de kinderen de verkeerde conclusie trekken.
Een konijn hoort niet los te lopen, een konijn hoort ook niet 'zomaar te ontsnappen'.  Ik ga niet beweren dat mijn konijnen nooit ontsnapt zijn, en goddank hebben we er nooit eentje kwijtgeraakt. Maar mijn eerste angst is altijd al dat ze gewoonweg weglopen. Verder inderdaad dat ze op straat belanden, gegrepen worden enz...  Je moet gewoon ten alle tijde met alles wat je hebt proberen vermijden dat je konijn ontsnapt of los loopt.  Daar is de huidige omgeving gewoon niet op gebouwd.

Verder wil ik wel geloven dat jullie katten kennen die konijnen zouden vangen, maar de ervaring onder konijneneigenaren leert dat dit erg weinig voorkomt.  Want konijnen hoeven natuurlijk niet los te lopen opdat katten erbij zouden kunnen, dat kunnen ze in de ren ook. Katten behoren niet tot de vijanden waar echt rekening mee moet houden bij konijnen (wel nertsen, als die er zijn, roofvogels en natuurlijk vossen).  Hier ook veel buurtkatten, ook wilde katers, die vangen wel duiven (zo van die grote trage) en dergelijke, maar de konijnen hebben ze nog nooit kwaad gedaan. En ik heb zelfs een pooltje (dus erg klein konijntje, dikke kg zwaar) zitten.
Konijnenjongen zou ik van zijn leven niet vertrouwen, maar een volwassen konijn doen ze in den regel niets.
Het is wel een verschil als een konijn gaat lopen. Dat wakkert zo het jachtinstinct aan, dan kunnen ze het niet laten erachteraan te gaan en proberen aantikken. Maar vangen is nog iets anders.  Ik geloof dat dat bij honden ook wel zo is, maar als een hond erachteraan gaat, kan ik me voorstellen dat de meeste het ook echt vangen, en bijten.
Daar hoef je nog geen jachthond voor te hebben...

Ik vind dit toch vooral de schuld van de eigenaren van het konijn. Deels ook van de hond en zijn eigenaren, maar toch. 
En ik denk dat het wel een berekend risico kan zijn om je konijn los te laten lopen op straat, maar dan moet je wel beseffen dat je een risico neemt. Ik vind het walgelijk om op die manier met het leven van je dier te spelen.
Door Aprilsnow
Anne in Duitsland schreef: Da's wel een hele uitdaging voor Shoko, denk ik! :biggrin2: Hier gaf ie in ieder geval bij iedere hond die we tegenkwamen luidruchtig commentaar. Maar wel heel goed dat ze het zo doen in Zweden. Moet heerlijk zijn om zo over straat te kunnen gaan!
Hoe herkenbaar  ::) :-\

Maar wat sneu voor het konijn en de kinderen. Ik zou mijn konijn ook niet zo maar buiten los laten lopen, zelfs mijn katten kwamen nooit buiten. Enerzijds omdat ik niet wilde dat een ander er last van had. Anderzijds omdat ik veel te bang was dat ze niet meer thuis zouden komen  :-[
Een vriendin vroeger ging altijd met haar konijntje wandelen. Netjes een riempje om. Ander verhaal maar realiseer me nu dat ze waarschijnlijk geboft heeft dat er nooit wat gebeurd is  ???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door