Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
monster schreef: Onze buurweimaraner kwam de chihuahua van de andere buren tegen, precies op de hoek. Beiden aangelijnd. Hap, en weg was ceasar. Je kunt niet alles voor zijn bij jachtinstinct.Wat een slecht voorbeeld
Angelique schreef: Wat een slecht voorbeeldDat vind ik dus ook. Ik las het en dacht "als je weet dat je zo'n hond hebt, doe 'm ff lekker een muilkorf om zegals je hond dan zo'n jachtinstinct heeft dat alles wat 'm voor de bek komt meteen kapotgebeten moet worden, dan doe je 'm een muilkorf om. Het is toch geen jungle daarbuiten waar enkel het recht van de sterkte geldt en waar mensen met kleine hondjes maar met angst en beven over straat moeten.
Esther Q schreef: Heel lullige situatie, maar ook wel een beetje eigen schuld vind ik.Heerlijk!!!
Ik zit met mijn HH pup op puppycursus hier in Zweden. Samen met 5 andere pupjes. Nog niet 1 keer hebben de hondjes met elkaar gespeeld. Niet omdat in Zweden niemand honden met elkaar laat spelen, maar omdat ze heel erg de nadruk leggen op het leren andere honden te negeren. En met aangelijnde honden elkaars ruimte respecteren en zorgen dat ze geen contact maken. Of dat overal in dit land zo is weet ik niet, maar ook op straat heb ik het gemerkt, mensen gaan met een hond, die op de openbare weg altijd is aangelijnd, altijd opzij voor iemand anders met een hond, die ook altijd is aangelijnd. Geen gedoe, gewoon elkaar met rust laten. Heerlijk! Op een wedstrijddag hetzelfde. Niemand liet de honden met elkaar contact maken. Het was daar super rustig en geordend. Nauwelijks een blaf of grom gehoord en blijkbaar een duidelijke ongeschreven regel voor iedereen.
monster schreef: Onze buurweimaraner kwam de chihuahua van de andere buren tegen, precies op de hoek. Beiden aangelijnd. Hap, en weg was ceasar. Je kunt niet alles voor zijn bij jachtinstinct.Als ze het geweten hadden, was het een ander verhaal, maar deze hond had nog nooit iets in die richting gedaan. Werd ook niet voor de jacht gebruikt. Ze zagen elkaar niet aankomen, die kleine hond liep ineens onder hem en hap. Heel zielig. Allebei de gezinnen kleine kinderen, iedereen schrok zich rot.
Esther Q schreef: Heel lullige situatie, maar ook wel een beetje eigen schuld vind ik.Zoo die weten tenminste hoe het hoort.
Ik zit met mijn HH pup op puppycursus hier in Zweden. Samen met 5 andere pupjes. Nog niet 1 keer hebben de hondjes met elkaar gespeeld. Niet omdat in Zweden niemand honden met elkaar laat spelen, maar omdat ze heel erg de nadruk leggen op het leren andere honden te negeren. En met aangelijnde honden elkaars ruimte respecteren en zorgen dat ze geen contact maken. Of dat overal in dit land zo is weet ik niet, maar ook op straat heb ik het gemerkt, mensen gaan met een hond, die op de openbare weg altijd is aangelijnd, altijd opzij voor iemand anders met een hond, die ook altijd is aangelijnd. Geen gedoe, gewoon elkaar met rust laten. Heerlijk! Op een wedstrijddag hetzelfde. Niemand liet de honden met elkaar contact maken. Het was daar super rustig en geordend. Nauwelijks een blaf of grom gehoord en blijkbaar een duidelijke ongeschreven regel voor iedereen.
Esther Q schreef: Heel lullige situatie, maar ook wel een beetje eigen schuld vind ik.Da's wel een hele uitdaging voor Shoko, denk ik!
Angelique schreef: Slim is het niet, maar je hoeft als hond ook niet achter elk voorbijlopend dier aan te gaan om die even te slopen. Leer 'm luisteren of houdt 'm aan de lijn, maar een minder slimme actie van de een geeft de ander geen vrijbrief. Leuk als je konijn een keer per ongeluk ontsnapt, is het blijkbaar meteen geoorloofd dat die kapotgevreten wordt.Sorry hoor, maar dat wordt hier niet eens gesuggereerd. Ja mijn honden jagen, en ja mijn honden zitten bijna overal aan de lijn. Maar bij een losloopveld verwacht ik geen konijnen in de buurt. Als je zo onverantwoordelijk bent om je konijn daar los te laten lopen ben je in mijn ogen dan ook niet goed bezig. Mijn honden zijn honden, geen robots. Als die een konijn zien lopen gaan ze er achteraan. Dat is idd de reden dat ze bijna overal aan de lijn zitten. Hier aan de overkant hadden ze ook een nijn los lopen. Die is ook door de hond van de buren gegrepen, ze kwam in de tuin van de buren en toen was het einde nijn. Maar ze had net zo goed onder een auto kunnen komen. Ik ben dan ook van mening dat je je hond aan de lijn houdt waar ze niet los mogen en dat je je nijnen op je eigen terrein houdt als je ze los wilt laten lopen
Anne in Duitsland schreef: Da's wel een hele uitdaging voor Shoko, denk ik!Hoe herkenbaarHier gaf ie in ieder geval bij iedere hond die we tegenkwamen luidruchtig commentaar. Maar wel heel goed dat ze het zo doen in Zweden. Moet heerlijk zijn om zo over straat te kunnen gaan!