Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Oh, en als kind wilde ik ook laborant worden.Het grappige is dat mijn dochter dezelfde quirk heeft overgenomen - die heeft nu ook een goede microscoop en heeft muggen en visschubben ed geprepareerd:P
Vivianneb schreef: (forensisch) patholoog-anatoomIk ook,of weerkundige
bloemetje schreef: Vroeger was t verpleegkundige. Maar ik begon te vroeg aan de opleiding (te jong en te bleu) en werd weggepest door de stagebegeleider.Dit een beetje. Maakt mij niet uit wat ik doe, als het ideaal aansluitbaar is en het mogelijk maakt het persoonlijk leven te laten leiden wat ik wil leiden, dan is het voor mij een droombaan.
Nu is t hondentrimster. Maar dat boerderijtje klinkt ook niet verkeerd ???. Maar ik ben gelukkig met wat ik mag gaan doen. Werkvreugde is niet alleen t werk zelf. Het is ook de plek zelf en de sfeer om je heen. Ik heb een tijdje werk gedaan wat een aap kan doen met twee vingers in zijn neus. Maar ik werd gewaardeerd en het was gezellig. Dat maakte voor mij heel veel goed.
Vivianneb schreef: Het grappige is dat mijn dochter dezelfde quirk heeft overgenomen - die heeft nu ook een goede microscoop en heeft muggen en visschubben ed geprepareerd:PMag hopen dat ze daarin haar weg kan vinden en keuze maakt die bij haar past..ik heb zelf wat meer aanleg voor bèta-kant..alleen dus nooit wat mee gedaan..ondanks dat ik hierin wel deels ben gestimuleerd vanuit school/ouders..alleen ik vond het dus drie keer niks om continu in klassen te zitten met enorm veel jongens..
Ik ben nooit echt gemotiveerd om de bèta-kant op te gaan - altijd naar de sociale kant geduwd, dus ik ik vertel haar nu wel dat die bèta-kant als meisje ook echt wel kan als ze zou willen.
wijkje schreef: Mag hopen dat ze daarin haar weg kan vinden en keuze maakt die bij haar past..ik heb zelf wat meer aanleg voor bèta-kant..alleen dus nooit wat mee gedaan..ondanks dat ik hierin wel deels ben gestimuleerd vanuit school/ouders..alleen ik vond het dus drie keer niks om continu in klassen te zitten met enorm veel jongens..Ik hoop gewoon dat ze iets vind dat stabiel én leuk is - dat vind ik in deze tijd echt vooral het belangrijkste.
Vivianneb schreef: Ik heb eigenlijk wel een aanvullende vraag - hoever ligt je droombaan van je werkelijke baan?Bij mij niet... ik heb het alledrie geprobeerd... De derde optie gaat het niet meer worden voor mij.
Bij mij mijlenver iig![]()
Vivianneb schreef: Ik hoop gewoon dat ze iets vind dat stabiel én leuk is - dat vind ik in deze tijd echt vooral het belangrijkste.Wouw, dat klinkt best wel als mij.
Met Moor zal dat niet zo'n probleem worden wat er in de klas zit, de meeste meisjes vindt ze sowieso niet geweldig omdat ze gedrag vertonen dat ze niet ziet zitten (giechelen en achter jongens aan.. en make up vindt ze bij niemand staan lol) en de meeste jongens zijn druk en pestkoppen dus daar wil ze ook (nog?) niet echt veel van weten. Ze is gewoon niet zo heel erg sociaal naar leeftijdsgenoten.. -klinkt als een voordeel maar het werkt vaker ook echt wel in haar nadeel..