Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Vivianneb
Lizzy schreef: Oh, en als kind wilde ik ook laborant worden.
Het grappige is dat mijn dochter dezelfde quirk heeft overgenomen - die heeft nu ook een goede microscoop en heeft muggen en visschubben ed geprepareerd:P
Ik ben nooit echt gemotiveerd om de bèta-kant op te gaan - altijd naar de sociale kant geduwd, dus ik ik vertel haar nu wel dat die bèta-kant als meisje ook echt wel kan als ze zou willen.
Door Radja
Vivianneb schreef: (forensisch) patholoog-anatoom
Ik ook,of weerkundige
Door Angelique
bloemetje schreef: Vroeger was t verpleegkundige.  Maar ik begon te vroeg aan de opleiding (te jong en te bleu) en werd weggepest door de stagebegeleider.
Nu is t hondentrimster.  Maar dat boerderijtje klinkt ook niet verkeerd ???. Maar ik ben gelukkig met wat ik mag gaan doen.  Werkvreugde is niet alleen t werk zelf. Het is ook de plek zelf en de sfeer om je heen. Ik heb een tijdje werk gedaan wat een aap kan doen met twee vingers in zijn neus. Maar ik werd gewaardeerd en het was gezellig. Dat maakte voor mij heel veel goed.
Dit een beetje. Maakt mij niet uit wat ik doe, als het ideaal aansluitbaar is en het mogelijk maakt het persoonlijk leven te laten leiden wat ik wil leiden, dan is het voor mij een droombaan.

Ooit had ik wel idealen, dierenarts natuurlijk, maar daarvoor moest je op school opletten en dat vond ik toen wat veel gevraagd. Maar heb nog wel steeds pijn in me b*k van het lachen wat we toendertijd gedaan hebben en dat is ook wat waard natuurlijk  :biggrin2:. Toen toch maar "in de beestjes" gegaan naast mijn best wel leuke baantje in een verfspeciaalzaak en de opleiding incluis stage voor hondentrimster gedaan. Dit een dikke tien jaar gedaan en toen tot de conclusie gekomen dat het een erg geromantiseerd beroep is, hard werken, weinig verdienen en ik was blij dat ik kon stoppen.
Door lightning
Vroeger toen ik heuulll klein was wilde ik op een hijskraan werken, ging me alleen om de hoogte :P. Maar nu lijkt het me gaaf om hersenchirurg voor dieren te zijn of iets in de trant van neurologie voor dieren.
Door wijkje
Vivianneb schreef: Het grappige is dat mijn dochter dezelfde quirk heeft overgenomen - die heeft nu ook een goede microscoop en heeft muggen en visschubben ed geprepareerd:P
Ik ben nooit echt gemotiveerd om de bèta-kant op te gaan - altijd naar de sociale kant geduwd, dus ik ik vertel haar nu wel dat die bèta-kant als meisje ook echt wel kan als ze zou willen.
Mag hopen dat ze daarin haar weg kan vinden en keuze maakt die bij haar past..ik heb zelf wat meer aanleg voor bèta-kant..alleen dus nooit wat mee gedaan..ondanks dat ik hierin wel deels ben gestimuleerd vanuit school/ouders..alleen ik vond het dus drie keer niks om continu in klassen te zitten met enorm veel jongens..
Door Vivianneb
wijkje schreef: Mag hopen dat ze daarin haar weg kan vinden en keuze maakt die bij haar past..ik heb zelf wat meer aanleg voor bèta-kant..alleen dus nooit wat mee gedaan..ondanks dat ik hierin wel deels ben gestimuleerd vanuit school/ouders..alleen ik vond het dus drie keer niks om continu in klassen te zitten met enorm veel jongens..
Ik hoop gewoon dat ze iets vind dat stabiel én leuk is - dat vind ik in deze tijd echt vooral het belangrijkste.
Met Moor zal dat niet zo'n probleem worden wat er in de klas zit, de meeste meisjes vindt ze sowieso niet geweldig omdat ze gedrag vertonen dat ze niet ziet zitten (giechelen en achter jongens aan.. en make up vindt ze bij niemand staan lol) en de meeste jongens zijn druk en pestkoppen dus daar wil ze ook (nog?) niet echt veel van weten. Ze is gewoon niet zo heel erg sociaal naar leeftijdsgenoten.. -klinkt als een voordeel maar het werkt vaker ook echt wel in haar nadeel..
Door marjan23
Ik geloof dat ik zojuist mijn droombaan heb gevonden. Ik ben binnen de horeca van bediening naar de keuken gerold, ik vind het heerlijk. Ik heb nou eenmaal een passie voor lekker (én gezond) eten. Ik zou niets liever willen dan dit combineren met "die droomboerderij" waar onze moestuin van 50m2 ligt. Een paar boerderijdieren en heel veel ruimte voor onze andere grote passie naast lekker eten....de Cane Corso.
Door Samjo
schaapsherderin lijkt mij nog steeds heerlijk. Samen met je honden over de hei trekken.
Door Vivianneb
Ik heb eigenlijk wel een aanvullende vraag - hoever ligt je droombaan van je werkelijke baan?

Bij mij mijlenver iig :P
Door MargaS
Heb eigenlijk wel mijn droombaan, het werken met kleuters is oneindig leuk en elke dag anders met leuke verrassingen, de andere kant van administreren is moordend. Misschien zou een privéschooltje mijn droombaan zijn.
Ook mijn hobby, het fokken van honden en paarden maakt mijn leven compleet en zodoende heb ik weinig te wensen.
In een volgend leven wil ik een landhuis in Wales met honden en paarden en een privéschooltje :)
Door miik
- boerderij met vleesvee (zoogkoeien), liefst in Canada....             
- sledehonden bedrijf met grote roedel en toeristen
- trainen van hulphonden/blindegeleide honden
Vivianneb schreef: Ik heb eigenlijk wel een aanvullende vraag - hoever ligt je droombaan van je werkelijke baan?

Bij mij mijlenver iig :P
Bij mij niet... ik heb het alledrie geprobeerd... De derde optie gaat het niet meer worden voor mij.
Maar als er een mogelijkheid is voor een boerderij of sledehonden bedrijf zou ik het zo weer doen !!!
Door Shanti en co
Vivianneb schreef: Ik hoop gewoon dat ze iets vind dat stabiel én leuk is - dat vind ik in deze tijd echt vooral het belangrijkste.
Met Moor zal dat niet zo'n probleem worden wat er in de klas zit, de meeste meisjes vindt ze sowieso niet geweldig omdat ze gedrag vertonen dat ze niet ziet zitten (giechelen en achter jongens aan.. en make up vindt ze bij niemand staan lol) en de meeste jongens zijn druk en pestkoppen dus daar wil ze ook (nog?) niet echt veel van weten. Ze is gewoon niet zo heel erg sociaal naar leeftijdsgenoten.. -klinkt als een voordeel maar het werkt vaker ook echt wel in haar nadeel..
Wouw, dat klinkt best wel als mij.

Ik weet nog niet precies wat ik wil, iets met biologie of diergeneeskunde of aardwetenschappen lijkt me leuk, denk ik. Binnenkort meeloopdagen bij de uni's en hopelijk weet ik in elk geval de studie over 1,5 jaar.
Door hannabelgje
Ik zou graag mensen willen begeleiden met hun huisdieren. Vanaf voor de aankoop tot de dood van het dier. Lijkt me super!
Door Mieke L.
Echt nooit echt geweten wat ik wilde worden. Nadat ik in havo 4 ben blijven zitten ben ik de mbo opleiding mode en kleding gaan doen omdat me dat wel een lollige opleiding leek. Na deze opleiding kreeg ik een baantje als schoolverlater bij de sociale dienst in Amsterdam. Daar heb ik van 1985 tot 2001 gewerkt. Toen ben ik overgestapt naar de sociale dienst in Almere alwaar ik nog steeds werk met veel plezier. Al met al ben ik dus inmiddels gewoon 30 jaar ambtenaar  :o.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door