Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fido
Angelique schreef: Ik wil alleen even op deze ingaan. Hiermee suggereer jij dat het forum "barfplaats" een politieke stelling inneemt en dat is dus niet waar. Er zijn in het verleden meerdere (felle) discussies geweest over politiek/buitenlanders/uitkeringen enz. en never nooit is er van hogerhand ook maar op aan gestuurd dat er niet over Wilders gesproken mag worden. 

Zelfs mensen die aangegeven hebben op hem gestemd te hebben zijn nog net zo gezellig lid hier. Zo gaat dat hier in de bar. In een politieke discussie kan links en rechts lijnrecht tegenover elkaar staan om elkander vervolgens weer te helpen of te feliciteren. oftewel...even goede vrienden. Dat er meer mensen hier tegen hem zijn dan voor hem zegt niks over hoe "barfplaats" over wilders denkt c.q. dat de naam hier taboe is en hij persona non grata.  Barfplaats draagt geen politieke voorkeur uit, we bieden slechts een platform in de vorm van een bar/off-topic gedeelte om er over te discussiëren.
Prima best allemaal maar zo netjes zijn die reacties niet geweest. Dat BP geen politieke voorkeur heeft is mij heel duidelijk de voorkeur van BP is rauwe voeding zelfs samenstellen. Maar BP is een forum van vele personen en die enkele voorstander die durfde positief te zijn over Wilders kreeg wel gelijk een lading modder over zich heen waardoor andere personen die best misschien ook wel een beetje voorstander voor bepaalde zaken van Wilders zijn nooit meer durfde te reageren. En inderdaad hogerhand heeft dan nog nooit ingegrepen.
Ik heb het dus niet tegen BP als één rechtspersoon of hoe je dat ook moet omschrijven. ik heb het over BP als forum met een aantal duizenden leden  ;)
Door Martine-Tom
Fido schreef: Ik ben geboren in de jaren 60 en opgegroeid in de jaren 70-80. Ik woonde in een wijk waar de 1e buitenlanders (toen Turken en wat later Marokkanen) kwamen te wonen. Toen werd er al een, denk ik, grote fout gemaakt door alle allochtonen niet netjes te verspreiden over de stad maar juist in bepaalde wijken. De wijk veranderde, mijn school veranderde en mijn "open mind"veranderde. Kortom ik heb geen fijne ervaringen met "meer dan zonnebank bruin".
Mijn ouders hebben 34 jaar daar gewoond en zijn letterlijk en figuurlijk gevlucht omdat hun leven daar ondragelijk werd gemaakt net als alle andere Nederlandse mensen van hun leeftijd. Ze hielde maar hun mond bang dat hun auto beschadigd werd.........

Hoe vaak ik mijn ouders en onze Nederlandse buren, kennissen en vrienden niet heb horen zeggen; hoe is het mogelijk dat dit allemaal wordt geaccepteerd!
Die zin hoorde ik in de jaren 70-80-90- enz. dus al 40 jaar.
En nu denk ik....... jaaaaa we hebben dit allemaal geaccepteerd en kijk eens welke doodenge kant het nu opgaat?

In 2001 ben ik naar Egypte geweest, expres met mijn dochters tussen de Moslims, omdat ik vond dat ik teveel discriminatie gevoel in me had, te veel negatief gevormd in mijn jeugd. We hebben veel vragen kunnen stellen en gesprekken gehad met de bevolking. Enorm veel geleerd en minder angst voor Moslims  ;) want het bleek dat de gemiddelde Moslim net zo angstig is voor de extremisten in hun geloof dan ik. Maar ondanks dat is mij ook verteld dat het ze niet lukt om die extremisten uit te bannen, integendeel ze krijgen steeds meer grip.
Mochten de meisjes gewoon studeren en zelf weten of ze met hoofddoek liepen was er in 2011 al een tendens op de Universiteit dat meisjes zonder hoofddoek werden gepest en lastig gevallen en van school af gejaagd werden. Omdat te voorkomen en om niet in de problemen te komen zijn de vrouwelijke studenten maar hoofddoeken gaan dragen. We reden langs de Universiteit en inderdaad alle meisjes met hoofddoeken terwijl je op straat zowel met als zonder tegen kwam. Maar gids vertelde ons toen dat er een toename op straat is van radicale controle groepen (mannen) die controleren of vrouwen een hoofddoek dragen en als ze dat niet doen dan worden ze ertoe gedwongen. De gematigde/goede Moslims zijn het daar niet mee eens maar durven er niet tegen in te gaan omdat de agressie van deze controle groepen zeer hoog is.

Egypte is was een Moslim land waar vrouwen gelijk stonden aan de man. Zelf keuzes mochten maken en voor een Moslimland modern.
Mijn angst is dat dit ook in Nederland kan gaan gebeuren..... en de media staat nu vol met berichten die alleen maar bevestigen dat het al gaande is. Ik durf werkelijk niet te zeggen "nee hoor dat gaat nooit gebeuren in Nederland!" maar ik mag niet zeggen "opdonderen met al die extremisten, Moskeeën, Moslimscholen en dubbele paspoorten" want dan discrimineer ik  :-\
Hmmm vind ik ook weer niet, als jij zegt "alle mensen met meer bruin dan zonnebank-bruin" moeten opdonderen vind ik dat je discrimineerd, maar ik vind dat je best mag zeggen dat er bepaalde groepen zijn die je liever ziet vertrekken.
Zo mogen van mij de blanke nederlanders die keer op keer de bak in draaien voor wat voor gedrag dan ook, ook vertrekken, maar ja dat gaat dan weer niet want waar moeten die heen  :P
Ik vind het pas discriminatie als je generaliseert en daarbij ongefundeerd mensen het land uit wenst, Moslimextremisten mogen van mij ook weg, ik snap in beginsel eigenlijk al niet waarom die hierheen komen ....maar dat is een andere discussie.
Door Esther Q
Anne in Duitsland schreef: Grappig, ik ervaar dat totaal niet zo. Mijn ervaring is juist dat mensen je met open armen verwelkomen zodra ze merken dat je je best doet je aan te passen; de taal zo veel en zo vaak mogelijk proberen te spreken, hoe gebrekkig ook, is daarin een centrale factor. De enige keren dat ik me een outsider heb gevoeld was wanneer ik a: overduidelijk buitenlandse was en b: overduidelijk, op grond van mijn buitenlanderschap, een stuk welvarender dan de lokale bevolking, zodat men de indruk had dat er iets bij me te halen viel. Om die reden heb ik het in Mexico ook maar drie maanden uitgehouden: als blondine van 1.72 lang kon ik op grond van mijn uiterlijk natuurlijk al niet in de natuurlijke omgeving opgaan, maar daar kwam ook nog bij dat ik daardoor steeds door mensen werd benaderd die iets van me wilden - geld, kinderen die ter adoptie werden aangeboden :o, dat soort dingen. Daar voelde ik me vreselijk onwel bij. Maar zelfs in een land als Portugal heb ik me geen outsider gevoeld, ondanks het feit dat ik duidelijk buitenlandse was (qua uiterlijk). Mensen keken vaak even vreemd op wanneer ik in het Portugees tegen ze begon te praten, maar daarna waren de barrières dan ook geslecht.

Ook zie ik in NL niet meer discriminatie dan voordat ik naar het buitenland vertrok. Ik heb (wellicht doordat ik veel omging met homo's) eigenlijk nooit zo in het sprookje van de tolerante NL-er geloofd, misschien dat dat iets uitmaakt. Als ik eerlijk ben, is de vorm van "discriminatie" die mij in NL wel opvalt bij uitstek de omgekeerde vorm: dat je als autochtone NL-er het gevoel hebt met een wijde bocht om bepaalde groepjes niet-autochtonen (om ze zo even samen te vatten) heen te moeten lopen omdat jij als autochtoon anders het mikpunt bent. Tegelijkertijd moet ik opbiechten dat ik bij bij soortgelijke groepjes autochtonen (de oerhollandse tokkies, zeg maar) die neiging om die wijde bocht te maken niet of veel minder heb.
Overigens maak ik me net zo goed schuldig aan omgekeerde discriminatie: júíst naast de allochtoon in de bus gaan zitten, ook als er een plaatsje naast een autochtoon beschikbaar is. Of dat wel netjes is, daar kunnen we over discussiëren, maar in ieder geval schaad ik er niemand mee, denk ik dan.

Ik denk, om Fido's vraag te beantwoorden, wel dat ik aan het verrechtsen ben, maar ik dwing mezelf ook dat trekje in mezelf te herkennen en er niet (bewust) naar te handelen. Zoiets. Omdat ik anderen nog steeds als individu wil zien en hen als individu wil beoordelen, niet als groep.

Meer dan door het zien van een donkere huidskleur voel ik me geïntimideerd bij het zien van gehoofddoekte vrouwen en meiden. Dat ervaar ik als veel bedreigender dan huidskleur. Maar ach, dan loop je, zoals ik gisteren, door de winkelstraat van een lullig provinciestadje in Midden-Zweden, en dan zie je een groepje blanke Zweedse jongeren high-fivend op een groepje donkergekleurde Zweedse jongeren af lopen die op een terrasje zitten te chillen, en dan denk je: misschien valt het ook allemaal wel mee. :D

Ik vraag me overigens - zonder bijbedoelingen hoor, gewoon als fenomenale vraag - af in hoeverre je het door mij gecursiveerde in jouw tekst als blanke Nederlandse echt kunt beoordelen.
Ik weet van mijn vader dat hij zich in Spanje ook heel warm onthaald voelde. Ik denk dat bepaalde landen-culturen beter zijn in het open staan voor buitenlanders of laat ik zeggen mensen, dan andere. Zweden valt daar misschien ook onder. Tot nu toe voel ik mij hier volledig geaccepteerd. Maar Nld en Zweden zijn natuurlijk ook erg vergelijkbare culturen. Iig heb ik hier een totaal andere beleving dan in Estland. Maar vergis je niet, ook hier zijn al behoorlijk veel problemen in de grote steden. Wijken vol met buitenlanders, die geen werk kunnen vinden (ook als ze dat wel willen, de taal spreken en hun best doen en vaak komt dat door discriminatie, werkgevers die genoeg aanbod krijgen van autochtone mensen en de allochtone brieven direct al opzij leggen, op basis van de naam bv) en alle onvrede die daarmee gepaard gaat. Midden en noord zweden zijn denk ik niet te vergelijken met het drukke zuiden. Ik heb de eerste gesprekken over 'buitenlanders' hier ook al lang gevoerd (en daar bedoelden ze niet mij mee ;))

Wat het cursieve betreft, ik heb zelf aardig wat mensen met een andere dan nlsde achtergrond gekend in Amsterdam, waaronder mensen die 100% perfect en soms accentloos (tweede generatie) NLds spraken, Nlds gekleed gingen, maar toch te kennen gaven zich vaak gediscrimineerd te voelen. Kijk een paar discussieprogramma´s over dit soort onderwerpen en veel mensen geven aan zich in het dagelijks leven doorlopend gediscrimineerd te voelen. Ik denk dat NLds vaak niet begrijpen wat daarmee bedoeld wordt. Daarmee wordt volgens mij niet bedoeld dat je geen plekje krijgt in de cinema, of dat je het zwembad niet in mag, of mensen zich openlijk negatief naar jou toe uiten. Het gaat om het heel subtiele. Je zegt zelf dat je je geïntimideerd voelt door donkere huidskleur en nog meer door gehoofddoekte vrouwen. Op dat moment discrimineer je. Het is een gevoel dat die ander ook voelt, of je dat nu wilt of niet, soms alleen maar onbewust, maar het is er. Zelfs al passeer je elkaar enkel op straat. Dit soort processen heb ik in Estland duidelijk ervaren. En dan was ik daar nog blank en als ´rijke´ westerling werd ik daar in principe gewaardeerd. Maar onderhuids voel je dat je er niet bij hoort. Hoe groter de cultuurverschillen hoe duidelijker alles zich uit natuurlijk.
Door Martine-Tom
Esther Q schreef: Ik weet van mijn vader dat hij zich in Spanje ook heel warm onthaald voelde. Ik denk dat bepaalde landen-culturen beter zijn in het open staan voor buitenlanders of laat ik zeggen mensen, dan andere. Zweden valt daar misschien ook onder. Tot nu toe voel ik mij hier volledig geaccepteerd. Maar Nld en Zweden zijn natuurlijk ook erg vergelijkbare culturen. Iig heb ik hier een totaal andere beleving dan in Estland. Maar vergis je niet, ook hier zijn al behoorlijk veel problemen in de grote steden. Wijken vol met buitenlanders, die geen werk kunnen vinden (ook als ze dat wel willen, de taal spreken en hun best doen en vaak komt dat door discriminatie, werkgevers die genoeg aanbod krijgen van autochtone mensen en de allochtone brieven direct al opzij leggen, op basis van de naam bv) en alle onvrede die daarmee gepaard gaat. Midden en noord zweden zijn denk ik niet te vergelijken met het drukke zuiden. Ik heb de eerste gesprekken over 'buitenlanders' hier ook al lang gevoerd (en daar bedoelden ze niet mij mee ;))

Wat het cursieve betreft, ik heb zelf aardig wat mensen met een andere dan nlsde achtergrond gekend in Amsterdam, waaronder mensen die 100% perfect en soms accentloos (tweede generatie) NLds spraken, Nlds gekleed gingen, maar toch te kennen gaven zich vaak gediscrimineerd te voelen. Kijk een paar discussieprogramma´s over dit soort onderwerpen en veel mensen geven aan zich in het dagelijks leven doorlopend gediscrimineerd te voelen. Ik denk dat NLds vaak niet begrijpen wat daarmee bedoeld wordt. Daarmee wordt volgens mij niet bedoeld dat je geen plekje krijgt in de cinema, of dat je het zwembad niet in mag, of mensen zich openlijk negatief naar jou toe uiten. Het gaat om het heel subtiele. Je zegt zelf dat je je geïntimideerd voelt door donkere huidskleur en nog meer door gehoofddoekte vrouwen. Op dat moment discrimineer je. Het is een gevoel dat die ander ook voelt, of je dat nu wilt of niet, soms alleen maar onbewust, maar het is er. Zelfs al passeer je elkaar enkel op straat. Dit soort processen heb ik in Estland duidelijk ervaren. En dan was ik daar nog blank en als ´rijke´ westerling werd ik daar in principe gewaardeerd. Maar onderhuids voel je dat je er niet bij hoort. Hoe groter de cultuurverschillen hoe duidelijker alles zich uit natuurlijk.
Nog niet zo lang geleden is daar hier ophf over geweest, een buitenlands meisje met duidelijk buitenlandse naam heeft tig sollicitatie brieven verstuurd onder eigen naam...vrijwel allemal afgewezen op de brief, en toen op "Marietje de Boer" (oid) verzonden en daarop ineens wel uitnodigingen, exact dezelfde brief...op de naam na....
Door Mieke L.
Martine-Tom schreef: Nog niet zo lang geleden is daar hier ophf over geweest, een buitenlands meisje met duidelijk buitenlandse naam heeft tig sollicitatie brieven verstuurd onder eigen naam...vrijwel allemal afgewezen op de brief, en toen op "Marietje de Boer" (oid) verzonden en daarop ineens wel uitnodigingen, exact dezelfde brief...op de naam na....
Laatst toch ook die jongen die werd afgewezen voor een stage plek en die per ongeluk de verkeerde mail kreeg daarin stond:
Afbeelding
Maar verder zijn we hier heel tolerant hoor  ::)
Door Angelique
Fido schreef: Prima best allemaal maar zo netjes zijn die reacties niet geweest. Dat BP geen politieke voorkeur heeft is mij heel duidelijk de voorkeur van BP is rauwe voeding zelfs samenstellen. Maar BP is een forum van vele personen en die enkele voorstander die durfde positief te zijn over Wilders kreeg wel gelijk een lading modder over zich heen waardoor andere personen die best misschien ook wel een beetje voorstander voor bepaalde zaken van Wilders zijn nooit meer durfde te reageren. En inderdaad hogerhand heeft dan nog nooit ingegrepen.
Ik heb het dus niet tegen BP als één rechtspersoon of hoe je dat ook moet omschrijven. ik heb het over BP als forum met een aantal duizenden leden  ;)
Jij generaliseerd.

Jij hebt discussie gevoerd met aan aantal duizenden leden, waardoor je de stelling inneemt dat Wilders op BARFplaats taboe is? Of waren het er maar een paar...zeg 2 handen vol, want veel meer mensen doen er vaak niet mee aan politieke discussies. En een handjevol mensen gooiden dus volgens jou met modder, zegge..dienden je van repliek, waardoor mensen niet meer durven reageren? (neem jij aan) Of is het niet willen?  want ook ben je voor of tegenstander, wil niet zeggen dat je altijd trek hebt om je mening uiteen te zetten. Dat geldt voor een onderwerp zoals politiek, maar net zo goed bij andere onderwerpen dat een handjevol mensen met elkaar in discussie gaat en dat er vast meer mensen zijn die er een mening over hebben, maar die geen zin hebben om deze te ventileren. Dat een bepaalde mening dan uiteindelijk een overhand krijgt wil niet zeggen dat "barfplaats met zijn x-aantal duizenden leden die mening is toegedaan". En al helemaal niet dat een onderwerp taboe is of non grata.

Maar misschien dat het je nog niet opgevallen is, maar wij "van hogerhand" grijpen niet zo vaak inhoudelijk in bij discussies. Meng je je in gevoelige discussies en ben je zoals jijzelf niet te bang om pittige en kwetsende uitspraken te doen dan is het gewoon actie-reactie en dan is het een zwaktebod om reacties op jouw kwetsende uitspraken dan maar meteen "met modder gooien" te noemen.
Door Angelique
Tolerantie in Nederland. Ik heb op verschillende plekken gewoond in NL en enkel in de wat grotere steden niet opgelopen tegen "je bent niet van hier". Mensen in durpjes (neeee, niet allemaal) accepteren maar zelden makkelijk mensen van buitenaf...indringers enz. Een oom van meneer Lique woonde 40 jaar in limboland, toen hij zijn huis te koop zette was de reactie van de omgeving...fijn, hij was toch niet van hier. Toen wij ons huis in Zunder te koop zette was de reactie...fijn, kan er weer een Zundertenaar komen wonen. Ik heb me er dan ook altijd over verbaasd dat er mensen zijn die denken dat een multicultisamenleving zou kunnen werken als je als nederlander binnen nederland er al op aan gekeken wordt dat je "van boven de rivieren komt" of  een "westerling" bent. En bij dat laatste is voor het gemak alles wat niet uit Groningen/friesland/drenthe komt een westerling.
En nee, je wordt niet doodgeschoten of gestenigd, maar algemeen gezien vind ik de uitspraak dat wij zo'n tolerant volkje zijn verre van de waarheid.
Door Kim_S
Oeh die ervaring heb ik ook. Wij komen ook uit het westen, Nijmegen om precies te zijn  :biggrin2:
Of, wij praten met zachte g, en komen dus uit Limburg. Punt.
Uhm, dat doen ze in Gelderland en Brabant ook hoor  ::)
Door Lizzy
Angelique schreef: Jij generaliseerd.

Jij hebt discussie gevoerd met aan aantal duizenden leden, waardoor je de stelling inneemt dat Wilders op BARFplaats taboe is? Of waren het er maar een paar...zeg 2 handen vol, want veel meer mensen doen er vaak niet mee aan politieke discussies. En een handjevol mensen gooiden dus volgens jou met modder, zegge..dienden je van repliek, waardoor mensen niet meer durven reageren? (neem jij aan) Of is het niet willen?  want ook ben je voor of tegenstander, wil niet zeggen dat je altijd trek hebt om je mening uiteen te zetten. Dat geldt voor een onderwerp zoals politiek, maar net zo goed bij andere onderwerpen dat een handjevol mensen met elkaar in discussie gaat en dat er vast meer mensen zijn die er een mening over hebben, maar die geen zin hebben om deze te ventileren. Dat een bepaalde mening dan uiteindelijk een overhand krijgt wil niet zeggen dat "barfplaats met zijn x-aantal duizenden leden die mening is toegedaan". En al helemaal niet dat een onderwerp taboe is of non grata.

Maar misschien dat het je nog niet opgevallen is, maar wij "van hogerhand" grijpen niet zo vaak inhoudelijk in bij discussies. Meng je je in gevoelige discussies en ben je zoals jijzelf niet te bang om pittige en kwetsende uitspraken te doen dan is het gewoon actie-reactie en dan is het een zwaktebod om reacties op jouw kwetsende uitspraken dan maar meteen "met modder gooien" te noemen.
Ik had het echt niet beter kunnen zeggen.

En inhoudelijk? Ik ben nog steeds net zo links als altijd. En ik heb helemaal niks met discriminatie. Vind dit soort (ietswat overgeromantiseerde) filmpjes altijd erg aandoenlijk: http://blog.petflow.com/he-reveals-a-po ... m9XwqxW.01

Neemt niet weg dat ik ook natuurlijk niet blij ben met mensen (Moslim of Christen, Jood of Palestijn) die doorslaan. Maar ik vind een Moskee en stilteruimte niet vallen onder doorgeslagen idioten. Ik vind mensen (ongeacht waar ze vandaan komen en wat voor geloof ze aanhangen) die oproepen tot haat af-schu-we-lijk. En ik vind Nederlanders verre van tolerant :-X. En om op zwarte piet terug te komen:

Afbeelding
Door Inge en Bono
Ik denk niet anders dan een jaar geleden. Ik denk ook niet anders dan toen ik nog in Soest woonde(veel mensen zeiden tegen mij dat ik anders over 'buitenlanders'(buitenlanders tussen ' ' omdat zij, volgens mij, in Nl geboren zijn) zou gaan denken, wanneer ik in Den Haag zou wonen

Nee ik loop niet graag tussen een groepje jongeren door, of langs. Maar het maakt dan niet uit of die blank zijn of dat ze de mazzel hebben wat getinter te zijn(ik lijk wel een albino, dus een beetje meer kleur zou ik wel leuk vinden ;) )

Extremisten vind ik eng, moslimextremisten, maar ook de christen die zijn vrouw opdraagt wat zij aan moet en wat zij moet stemmen....
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op za 13 sep 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mieke L.
Fido schreef:
Ik vraag me dus af of er mensen hier zijn die nu anders denken dan laat ik zeggen een jaar geleden? Gaat die discriminatie wijzende vingen minder snel?
Mijn mening is het afgelopen jaar niet veranderd. Er zijn ontwikkelingen in de wereld die ik minder prettig vind, maar dat zijn niet alleen de moslim extremisten. Sowieso hou ik niet van wijzende vingers, niet van links en niet van rechts. Snap ook niet wat dat met mijn eventueel gewijzigde mening te maken heeft.
Door Fido
Angelique schreef: Tolerantie in Nederland. Ik heb op verschillende plekken gewoond in NL en enkel in de wat grotere steden niet opgelopen tegen "je bent niet van hier". Mensen in durpjes (neeee, niet allemaal) accepteren maar zelden makkelijk mensen van buitenaf...indringers enz. Een oom van meneer Lique woonde 40 jaar in limboland, toen hij zijn huis te koop zette was de reactie van de omgeving...fijn, hij was toch niet van hier. Toen wij ons huis in Zunder te koop zette was de reactie...fijn, kan er weer een Zundertenaar komen wonen. Ik heb me er dan ook altijd over verbaasd dat er mensen zijn die denken dat een multicultisamenleving zou kunnen werken als je als nederlander binnen nederland er al op aan gekeken wordt dat je "van boven de rivieren komt" of  een "westerling" bent. En bij dat laatste is voor het gemak alles wat niet uit Groningen/friesland/drenthe komt een westerling.
En nee, je wordt niet doodgeschoten of gestenigd, maar algemeen gezien vind ik de uitspraak dat wij zo'n tolerant volkje zijn verre van de waarheid.
Die ervaringen ken ik ook. Zelf niet meegemaakt omdat ik aardig honkvast ben gebleven tot nu toe.
Iemand ergens op aan kijken is niet goed te keuren en als we nog het respect en de grens weten te vinden door die ander in zijn waarde te laten en wat ie in zijn eigen huis doet mag doen en die persoon geen gevaar vormt voor anderen dan is er niet zo snel een probleem.
Wat er nu speelt vind ik wel een heel stuk verder gaan. Een geloof opdringen, eigenlijk extreme absurde eisen opdringen onder het mom van geloof eist dat, wat nu ook in Nederland steeds meer openlijk wordt "gepredikt" dat voelt niet echt lekker. En ik hoop dat we de tijd krijgen om duidelijk te maken dat we dat niet accepteren voordat we ook in Nederland niet meer durven te reageren en ik straks toch maar een hoofddoek adviseer om om te doen bij mijn dochters willen ze enigszins niet voor wat dan ook uitgescholden te worden.

Misschien een beetje te zwart/wit getypt maar dat mag ook wel in een discussie  :biggrin2:
Door Fido
Lizzy schreef: Ik had het echt niet beter kunnen zeggen.

En inhoudelijk? Ik ben nog steeds net zo links als altijd. En ik heb helemaal niks met discriminatie. Vind dit soort (ietswat overgeromantiseerde) filmpjes altijd erg aandoenlijk: http://blog.petflow.com/he-reveals-a-po ... m9XwqxW.01

Neemt niet weg dat ik ook natuurlijk niet blij ben met mensen (Moslim of Christen, Jood of Palestijn) die doorslaan. Maar ik vind een Moskee en stilteruimte niet vallen onder doorgeslagen idioten. Ik vind mensen (ongeacht waar ze vandaan komen en wat voor geloof ze aanhangen) die oproepen tot haat af-schu-we-lijk. En ik vind Nederlanders verre van tolerant :-X. En om op zwarte piet terug te komen:

Afbeelding
Wat een goed filmpje!
Zo wil ik dus niet zijn! en daarom ben ik zo zoekende geweest en heb me verdiept, tenminste ik doe nog steeds pogingen, om meer te weten te komen over geloven en andere culturen. Want onbekend maakt ook vaak onbemind.

Over dat doorslaan, het goede woord trouwens, vind jij dat het doorgeslagen is? Want dat is dus mijn angst (ja verkeerder raadgever  :-[) Ik hoop zoooo van niet dat het te ver is doorgeslagen. En ook ik weet dat media een grote invloed heeft en de boel meer kan opblazen dan de werkelijkheid maar dan komt dat knagende stemmetje maar wat als het toch zo is en de overheid werkelijk te mild is......
Door Vivianneb
Mijn nichtje haar reactie op het zwarte piet gebeuren toen mijn schoonzusje toch maar voorzichtig ging vertellen dat ze waarschijnlijk andere kleuren hadden:
"Oh... maar ze nemen toch wel kadootjes mee?"
En haar vriendinnetje wil graag een roze glitterpiet..
Het zijn vaak de volwassenen die er veel moeilijker over doen dan de kinderen..

Ook in over de discussie kleurtje, geloof, enz.. als je stout bent krijg je straf en dat heeft niets met je naam, kleur of wat dan ook te maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door