Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

En dat is dus precies de reden waarom ik het eerst op een deurtje dat over is wil proberen. Ik ga het deurtje ook aflakken en niet waxen en dan vervolgens een aantal keren poetsen.

Had je ook de AS-krijtverf Jantina?
Jantina schreef: Ik vind het dus echt 10x niks. Sorry. Ben in een winkel geweest, exact gedaan zoals zij het zei, 2x in de wax gezet. Maar het kan echt geen vaatdoekje met allesreiniger hebben. Je haalt de waxlagen en verf er zonder poetsen of wrijven af. Baal er vreselijk van want de tafel ziet er echt vreselijk uit. Ook iets warms op een katoenen tafelkleed van 2 lagen dik geeft direct kringen.
Nee, zou een tafelblad er ook zeker niet mee doen. Ik heb hier een tafel met white lak. Kan overal tegen. Zelfs rode wijnvlekken.
Het heet trouwens steigerhoutbeits.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MargaS op wo 10 sep 2014, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
nova schreef: wat een mooie bijdrages weer. :)

jantina, balen zeg dat de verf niet  blijft zoals je had gehoopt
A
Geeft het je DE inspiratie om aan de slag te gaan? Nu de zomer voorbij is, krijg ik weer zin om van alles aan te pakken.
Jantina schreef: Ik vind het dus echt 10x niks. Sorry. Ben in een winkel geweest, exact gedaan zoals zij het zei, 2x in de wax gezet. Maar het kan echt geen vaatdoekje met allesreiniger hebben. Je haalt de waxlagen en verf er zonder poetsen of wrijven af. Baal er vreselijk van want de tafel ziet er echt vreselijk uit. Ook iets warms op een katoenen tafelkleed van 2 lagen dik geeft direct kringen.
Wat raar, ik heb hier een kast die in het loopje van de honden staat, dus die krijgt geregeld een sopje en er komt niets vanaf.
Door sella
Ik vroeg in Alkmaar hoe en wat met de wax voor mijn salontafel en toen vroeg ze of ik een theedrinker was, ja.
Dan zou ik lakken, want de was smelt met 63 graden en krijg je kringen, dus alles waar je warme pannen, waxinelichtjes ect op wilt gebruiken adviseren hun geen wax maar lak te gebruiken.
Aangezien ik in de keuken, wc en mijn deuren goed wil afnemen, komt er nergens geen wax, maar lak.

Ik heb een tafeltje, de bench van Buffel nu een week of 6 af, in de lak en ik kan het gewoon afnemen. Wel met bierglasreiniger, daar ik geen allesreiniger gebruik ivm mijn benauwdheidsreactie op de sterkte geuren van schoonmaakproducten.
Ik heb de euvele moed gevat, en vandaag materialen gehaald. De kleuren laten mengen conform  het advies van de interieur styliste.
Maar voordat ik ermee thuis was,  gaf de klok al half 5 aan.  Nogthans heb ik de  poten van 3 tafeltjes wit  geverfd en  de rest afgewassen met st marc.  Het begin is gemaakt en als  de tafeltjes  klaar zijn post ik voor en na foto's  :)
nova schreef: Ik heb de euvele moed gevat, en vandaag materialen gehaald. De kleuren laten mengen conform  het advies van de interieur styliste.
Maar voordat ik ermee thuis was,  gaf de klok al half 5 aan.  Nogthans heb ik de  poten van 3 tafeltjes wit  geverfd en  de rest afgewassen met st marc.  Het begin is gemaakt en als  de tafeltjes  klaar zijn post ik voor en na foto's  :)
Ben reuze benieuwd!
Ja, inderdaad van MP. Maanden op zitten loeren en opeens was hij daar en nog vlakbij ook. En in heel goede staat. Geboft.
Nu aan het zoeken naar een wasbak. Heb er eentje op het oog die er bovenop komt te staan. Eén meter breed. Misschien halen we de poten er onder vandaan. Eerst kijken hoe het lijkt en wat het handigst is in gebruik.
Ben je wel goed voorgelicht???
Ik heb net als Sella het onderstaande advies gekregen. Op oppervlakken die intensief worden gebruikt of waar warmte een rol speelt kan je beter lakken. Mijn eettafel ziet er nog prima it en kan gewoon afgenomen worden, staat wel in een paar laklagen en daar heb ik glitsa op gebruikt.

sella schreef: Ik vroeg in Alkmaar hoe en wat met de wax voor mijn salontafel en toen vroeg ze of ik een theedrinker was, ja.
Dan zou ik lakken, want de was smelt met 63 graden en krijg je kringen, dus alles waar je warme pannen, waxinelichtjes ect op wilt gebruiken adviseren hun geen wax maar lak te gebruiken.
Aangezien ik in de keuken, wc en mijn deuren goed wil afnemen, komt er nergens geen wax, maar lak.

Ik heb een tafeltje, de bench van Buffel nu een week of 6 af, in de lak en ik kan het gewoon afnemen. Wel met bierglasreiniger, daar ik geen allesreiniger gebruik ivm mijn benauwdheidsreactie op de sterkte geuren van schoonmaakproducten.
We zijn net terug van vakantie en er lag bericht dat mijn eetkamerstoelen en bank geleverd kunnen worden. Als die hier zijn maak ik een foto en kunnen jullie het eindresultaat zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door