En dat is dus precies de reden waarom ik het eerst op een deurtje dat over is wil proberen. Ik ga het deurtje ook aflakken en niet waxen en dan vervolgens een aantal keren poetsen.
Had je ook de AS-krijtverf Jantina?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Jantina schreef: Ik vind het dus echt 10x niks. Sorry. Ben in een winkel geweest, exact gedaan zoals zij het zei, 2x in de wax gezet. Maar het kan echt geen vaatdoekje met allesreiniger hebben. Je haalt de waxlagen en verf er zonder poetsen of wrijven af. Baal er vreselijk van want de tafel ziet er echt vreselijk uit. Ook iets warms op een katoenen tafelkleed van 2 lagen dik geeft direct kringen.Nee, zou een tafelblad er ook zeker niet mee doen. Ik heb hier een tafel met white lak. Kan overal tegen. Zelfs rode wijnvlekken.
nova schreef: wat een mooie bijdrages weer.A
jantina, balen zeg dat de verf niet blijft zoals je had gehoopt
Jantina schreef: Ik vind het dus echt 10x niks. Sorry. Ben in een winkel geweest, exact gedaan zoals zij het zei, 2x in de wax gezet. Maar het kan echt geen vaatdoekje met allesreiniger hebben. Je haalt de waxlagen en verf er zonder poetsen of wrijven af. Baal er vreselijk van want de tafel ziet er echt vreselijk uit. Ook iets warms op een katoenen tafelkleed van 2 lagen dik geeft direct kringen.Wat raar, ik heb hier een kast die in het loopje van de honden staat, dus die krijgt geregeld een sopje en er komt niets vanaf.
nova schreef: Ik heb de euvele moed gevat, en vandaag materialen gehaald. De kleuren laten mengen conform het advies van de interieur styliste.Ben reuze benieuwd!
Maar voordat ik ermee thuis was, gaf de klok al half 5 aan. Nogthans heb ik de poten van 3 tafeltjes wit geverfd en de rest afgewassen met st marc. Het begin is gemaakt en als de tafeltjes klaar zijn post ik voor en na foto's![]()
MargaS schreef:Zo, dat is een mooie!
Vandaag deze gekocht om er het badkamermeubel van te maken. Begin is er![]()
Jantina schreef: Ik vind het dus echt 10x niks. Sorry. Ben in een winkel geweest, exact gedaan zoals zij het zei, 2x in de wax gezet. Maar het kan echt geen vaatdoekje met allesreiniger hebben. Je haalt de waxlagen en verf er zonder poetsen of wrijven af. Baal er vreselijk van want de tafel ziet er echt vreselijk uit. Ook iets warms op een katoenen tafelkleed van 2 lagen dik geeft direct kringen.Ben je wel goed voorgelicht???
sella schreef: Ik vroeg in Alkmaar hoe en wat met de wax voor mijn salontafel en toen vroeg ze of ik een theedrinker was, ja.We zijn net terug van vakantie en er lag bericht dat mijn eetkamerstoelen en bank geleverd kunnen worden. Als die hier zijn maak ik een foto en kunnen jullie het eindresultaat zien.
Dan zou ik lakken, want de was smelt met 63 graden en krijg je kringen, dus alles waar je warme pannen, waxinelichtjes ect op wilt gebruiken adviseren hun geen wax maar lak te gebruiken.
Aangezien ik in de keuken, wc en mijn deuren goed wil afnemen, komt er nergens geen wax, maar lak.
Ik heb een tafeltje, de bench van Buffel nu een week of 6 af, in de lak en ik kan het gewoon afnemen. Wel met bierglasreiniger, daar ik geen allesreiniger gebruik ivm mijn benauwdheidsreactie op de sterkte geuren van schoonmaakproducten.